Mercedes : Áprilisban indul az új E-Class, SLC és SL forgalmazása

In wtibcars
 
   Az E-Class induló ára 45.303 EUR, az SLK utódja, az SLC 34,926 EUR-tól indul (SLC 180, 156 lóerővel), az SL belépőmodelje pedig (SL 400, 367 lóerővel) 99.097 EUR-tól már a miénk is lehet.
   *Ezek Német kiskereskedlmi árak, és az Áfát tartalmazzák.
 
Az E-Class
   Az E200 négyhengeres benzinese 184 lóerőt ad le, az E220 d diesel agregátja pedig 195 lóerős, és állítólag elketyeg 3,9 liter gázolajjal vegyes használatban (CO2:102 g/km). Az erőgép ketegóriát a v6-os E 350 d képviseli a maga 258 lóerejével és 620 Nm nyomatékával. Mindhárom modell alapból 9G-TRONIC autómatával van szerelve.
 
   Mindegyik modellnél számtalan biztonsági, kényelmi és egyéb extrák közül választhatnak a vásárlók, és mindegyik kapható AVANTGARDE, EXCLUSIVE illetve AMG Line csomaggal.
                Kaphatunk többek között nagy felbontású MULTIBEAM LED lámpát, AIR BODY CONTROL-t, Vezetés Segítő Csomagot, Vezetés Segítő Csomag Pluszt, Távoli Parkolás Pilótát és Digitális Sluszkulcsot is.
Adatok:
 
E 200
E 220 d
E 350 d
Hengerek száma/elrendezése
4/in-line
4/in-line
6/V
Hengerűrtartalom (cm3)
1991
1950
2987
Teljesítmény
(kW/hp at rpm)
135/184 at 5500
143/194 at 3800
190/258 at 3400
Nyomaték
(Nm at rpm)
300 at
1200-4000
400 at
1600-2800
620 at
1600-2400
Kombinált fogyasztás
from (l/100 km)
6.3-5.9
4.3-3.9
5.5-5.1
Kombinált CO2 kibocsátás (g/km)
142-132
112-102
144-133
Hatékonysági osztály
B
A+
A
Gyorsulás
0-100 km/h (s)
7.7
7.3
5.9
Végsebesség (km/h)
240
240
250
Induló ár (€)
45,303.30
47,124
55,602.75

 

SLC: új név, új dinamizmus
   Az SLK 20. évfordulóját a Mercedes egy új utóddal, az SLC-vel ünnepli. Ahogy már említettem, a belépő modell 1.8-as, 156 lóerős, a csúcs viszont az AMG SLC 43 3.0 literes V6 biturbó 367 lóerővel és 520 Nm nyomatékkal. (Majdnem 60.000 EUR-ért)
   Az auto egyik érdekes extrája a gombnyomásra sötétedő – világosodó napfénytető, amit hidraulika nyit és zár, egészen 40 km/órás sebességig.
Adatok:

 
SLC 180
SLC 200
SLC 300
SLC 250 d
SLC 43
Hengerek száma/elrendezése
4/in-line
4/in-line
4/in-line
4/in-line
6/V
Hengerűrtartalom (cm3)
1595
1991
1991
2143
2996
Teljesítmény
(kW/hp at rpm)
115/156 at 5300
135/184 at 5500
180/245 at 5500
150/204 at 3800
270/367 at 5500-6000
Nyomaték
(Nm at rpm)
250 at 1200-4000
300 at 1200-4000
370 at 1300-4000
500 at 1600-1800
520 at 2000-4200
Kombinált fogyasztás
from (l/100 km)
5.6 (5.6)
6.1 (5.7)
(5.8)
(4.4)
(7.8)
Kombinált CO2 kibocsátás (g/km)
127 (128)
142 (133)
(134)
(114)
(178)
Hatékonysági osztály
B (B)
C (B)
(B)
(A)
(D)
Gyorsulás
0-100 km/h (s)
7.9 (8.1)
7.0 (6.9)
(5.8)
(6.6)
(4.7)
Végsebesség (km/h)
226 (223)
240 (237)
(250)
(245)
(250)
Induló ár (€)
34,926.50
(37,425.50)
39,805.50
(42,304.50)
(46,380.25)
(43,524.25)
(59,886.75)
(9G-TRONIC autómatával)
Az SL: a legenda dinamikusabb, mint valaha
   A Mercedes-Benz SL lehet elegáns roadster pihenéshez, kényelmes krúzoláshoz vagy robbanékony kupé sportos haladáshoz. Még erősebb motorok, 9G-TRONIC automata váltó öt móddal és Active Body Control a kényelem és stabilitás ötvözéséhez. A tető nyitás, csukás itt is 40 km/h-ig működik és még mindig meggyőző az SL 500 V8-asának 455 lóereje, de azért, ha lehetne, mindenki az AMG SL 65 6.0 V12 biturbo-ba ugrana be egy próbakörre, hiszen azért 630 lóerő és 1000 Nm nyomaték nem megszokott dinamikát produkálhat, annak ellenére, hogy az auto azért nem egy tonna.
Adatok:
SL 400
SL 500
SL 63
SL 65
Hengerek száma/elrendezése
6/V
8/V
8/V
12/V
Hengerűrtartalom (cm3)
2996
4663
5461
5980
Teljesítmény
(kW/hp at rpm)
270 (367) at 5500-6000
335 (455) at 5250
430 (585) at 5500
463 (630) at 4800-5400
Nyomaték
(Nm at rpm)
500 at 2000-4200
700 at 1800-3500
900 at 2250-3750
1000 at 2300-4300
Kombinált fogyasztás
from (l/100 km)
7.7
9.0
9.8
11.9
Kombinált CO2 kibocsátás (g/km)
175
205
229
279
Hatékonysági osztály
D
E
F
G
Gyorsulás
0-100 km/h (s)
4.9
4.3
4.1
4.0
Végsebesség (km/h)
250
250
250
250
Induló ár (€)
99,097.25
122,897.25
161,691.25
239,933.75
 
   Szerintem mindhárom autó gyönyörű. A vonalvezetés dinamikus, csak mindegyik autó talán túlságosan is beilleszkedik az egységes márkaarculatba. Sajnos, vagy szerencsére – ezt mindenki döntse el maga – néhány éve a nagyok kitalálták, élen a VW-nel, és azóta ez a trendi.  Nekem az SL a kedvencem, ezek már 20 éve is nagyon dögösek voltak, és szerintem igazán bíztató, hogy még mindig kínálják V12-es motorral. A kis testvér, az SLC is jól néz ki, és itt viszont pozitívum, hogy 1.8 benzinessel is kapható, és valószínűleg már ezzel a motorral is virgonc tud lenni. Míg az SLC inkább közelebb állhat az örömautózáshoz, az SL – főleg az AMG – inkább a presztizs és erő területén üt nagyobbat. Tekintsünk meg az SL-ről egy szép gyári videót:
 

You may also read!

Peugeot 106 Rallye

Elképesztő összeget kértek ezért a közel 30 éves Peugeot 106-osért

Nem véletlen a magas ár, ugyanis a típus legkeresettebb változatáról, az első szériás Rallye-ról van szó, ráadásul teljesen felújított

Read More...
Mitropa Kupa

Csodás toszkán hétvége

Fontos tapasztalatokkal és Mitropa pontokkal tért haza a Merencsics Árpád – Istovics Gergő duó a hétvégi Rally Internazionale del

Read More...
AutoWallis

A Magyar Kajak-Kenu Csapat hivatalos mobilitási szolgáltatója lett az AutoWallis Csoport

A Magyar Kajak-Kenu Szövetséggel kötött együttműködési megállapodást az AutoWallis Csoport, így a magyar tőzsde autós vállalata lesz 2024-ig a

Read More...