Mercedes : Áprilisban indul az új E-Class, SLC és SL forgalmazása

In wtibcars
 
   Az E-Class induló ára 45.303 EUR, az SLK utódja, az SLC 34,926 EUR-tól indul (SLC 180, 156 lóerővel), az SL belépőmodelje pedig (SL 400, 367 lóerővel) 99.097 EUR-tól már a miénk is lehet.
   *Ezek Német kiskereskedlmi árak, és az Áfát tartalmazzák.
 
Az E-Class
   Az E200 négyhengeres benzinese 184 lóerőt ad le, az E220 d diesel agregátja pedig 195 lóerős, és állítólag elketyeg 3,9 liter gázolajjal vegyes használatban (CO2:102 g/km). Az erőgép ketegóriát a v6-os E 350 d képviseli a maga 258 lóerejével és 620 Nm nyomatékával. Mindhárom modell alapból 9G-TRONIC autómatával van szerelve.
 
   Mindegyik modellnél számtalan biztonsági, kényelmi és egyéb extrák közül választhatnak a vásárlók, és mindegyik kapható AVANTGARDE, EXCLUSIVE illetve AMG Line csomaggal.
                Kaphatunk többek között nagy felbontású MULTIBEAM LED lámpát, AIR BODY CONTROL-t, Vezetés Segítő Csomagot, Vezetés Segítő Csomag Pluszt, Távoli Parkolás Pilótát és Digitális Sluszkulcsot is.
Adatok:
 
E 200
E 220 d
E 350 d
Hengerek száma/elrendezése
4/in-line
4/in-line
6/V
Hengerűrtartalom (cm3)
1991
1950
2987
Teljesítmény
(kW/hp at rpm)
135/184 at 5500
143/194 at 3800
190/258 at 3400
Nyomaték
(Nm at rpm)
300 at
1200-4000
400 at
1600-2800
620 at
1600-2400
Kombinált fogyasztás
from (l/100 km)
6.3-5.9
4.3-3.9
5.5-5.1
Kombinált CO2 kibocsátás (g/km)
142-132
112-102
144-133
Hatékonysági osztály
B
A+
A
Gyorsulás
0-100 km/h (s)
7.7
7.3
5.9
Végsebesség (km/h)
240
240
250
Induló ár (€)
45,303.30
47,124
55,602.75

 

SLC: új név, új dinamizmus
   Az SLK 20. évfordulóját a Mercedes egy új utóddal, az SLC-vel ünnepli. Ahogy már említettem, a belépő modell 1.8-as, 156 lóerős, a csúcs viszont az AMG SLC 43 3.0 literes V6 biturbó 367 lóerővel és 520 Nm nyomatékkal. (Majdnem 60.000 EUR-ért)
   Az auto egyik érdekes extrája a gombnyomásra sötétedő – világosodó napfénytető, amit hidraulika nyit és zár, egészen 40 km/órás sebességig.
Adatok:

 
SLC 180
SLC 200
SLC 300
SLC 250 d
SLC 43
Hengerek száma/elrendezése
4/in-line
4/in-line
4/in-line
4/in-line
6/V
Hengerűrtartalom (cm3)
1595
1991
1991
2143
2996
Teljesítmény
(kW/hp at rpm)
115/156 at 5300
135/184 at 5500
180/245 at 5500
150/204 at 3800
270/367 at 5500-6000
Nyomaték
(Nm at rpm)
250 at 1200-4000
300 at 1200-4000
370 at 1300-4000
500 at 1600-1800
520 at 2000-4200
Kombinált fogyasztás
from (l/100 km)
5.6 (5.6)
6.1 (5.7)
(5.8)
(4.4)
(7.8)
Kombinált CO2 kibocsátás (g/km)
127 (128)
142 (133)
(134)
(114)
(178)
Hatékonysági osztály
B (B)
C (B)
(B)
(A)
(D)
Gyorsulás
0-100 km/h (s)
7.9 (8.1)
7.0 (6.9)
(5.8)
(6.6)
(4.7)
Végsebesség (km/h)
226 (223)
240 (237)
(250)
(245)
(250)
Induló ár (€)
34,926.50
(37,425.50)
39,805.50
(42,304.50)
(46,380.25)
(43,524.25)
(59,886.75)
(9G-TRONIC autómatával)
Az SL: a legenda dinamikusabb, mint valaha
   A Mercedes-Benz SL lehet elegáns roadster pihenéshez, kényelmes krúzoláshoz vagy robbanékony kupé sportos haladáshoz. Még erősebb motorok, 9G-TRONIC automata váltó öt móddal és Active Body Control a kényelem és stabilitás ötvözéséhez. A tető nyitás, csukás itt is 40 km/h-ig működik és még mindig meggyőző az SL 500 V8-asának 455 lóereje, de azért, ha lehetne, mindenki az AMG SL 65 6.0 V12 biturbo-ba ugrana be egy próbakörre, hiszen azért 630 lóerő és 1000 Nm nyomaték nem megszokott dinamikát produkálhat, annak ellenére, hogy az auto azért nem egy tonna.
Adatok:
SL 400
SL 500
SL 63
SL 65
Hengerek száma/elrendezése
6/V
8/V
8/V
12/V
Hengerűrtartalom (cm3)
2996
4663
5461
5980
Teljesítmény
(kW/hp at rpm)
270 (367) at 5500-6000
335 (455) at 5250
430 (585) at 5500
463 (630) at 4800-5400
Nyomaték
(Nm at rpm)
500 at 2000-4200
700 at 1800-3500
900 at 2250-3750
1000 at 2300-4300
Kombinált fogyasztás
from (l/100 km)
7.7
9.0
9.8
11.9
Kombinált CO2 kibocsátás (g/km)
175
205
229
279
Hatékonysági osztály
D
E
F
G
Gyorsulás
0-100 km/h (s)
4.9
4.3
4.1
4.0
Végsebesség (km/h)
250
250
250
250
Induló ár (€)
99,097.25
122,897.25
161,691.25
239,933.75
 
   Szerintem mindhárom autó gyönyörű. A vonalvezetés dinamikus, csak mindegyik autó talán túlságosan is beilleszkedik az egységes márkaarculatba. Sajnos, vagy szerencsére – ezt mindenki döntse el maga – néhány éve a nagyok kitalálták, élen a VW-nel, és azóta ez a trendi.  Nekem az SL a kedvencem, ezek már 20 éve is nagyon dögösek voltak, és szerintem igazán bíztató, hogy még mindig kínálják V12-es motorral. A kis testvér, az SLC is jól néz ki, és itt viszont pozitívum, hogy 1.8 benzinessel is kapható, és valószínűleg már ezzel a motorral is virgonc tud lenni. Míg az SLC inkább közelebb állhat az örömautózáshoz, az SL – főleg az AMG – inkább a presztizs és erő területén üt nagyobbat. Tekintsünk meg az SL-ről egy szép gyári videót:
 

You may also read!

villanymotorok hatékonysága

Mitől függ a villanymotorok hatékonysága?

Egy villanymotor vásárlása során fontos ismerni annak műszaki paramétereit, hiszen nem mindegy, hogy milyen hatásfokú munkára képes az adott

Read More...
Limitált szériás GR Yaris

Limitált szériás GR Yarisszal ünnepli rali-világbajnoki címét a Toyota

Mindössze 300 példány készül abból a különleges kivitelű GR Yarisból, amelyet annak tiszteletére adnak ki, hogy a Toyota 2023-ban

Read More...
Horn Lilla

Horn Lilla és az autósport!

Horn Lilla fiatal kora ellenére szép sikereket ért eddig a gokartsportban, és már bontogatja a szárnyait a karosszériás autókban.

Read More...
Verified by MonsterInsights