Az E-Class induló ára 45.303 EUR, az SLK utódja, az SLC 34,926 EUR-tól indul (SLC 180, 156 lóerővel), az SL belépőmodelje pedig (SL 400, 367 lóerővel) 99.097 EUR-tól már a miénk is lehet.
*Ezek Német kiskereskedlmi árak, és az Áfát tartalmazzák.
Az E-Class
Az E200 négyhengeres benzinese 184 lóerőt ad le, az E220 d diesel agregátja pedig 195 lóerős, és állítólag elketyeg 3,9 liter gázolajjal vegyes használatban (CO2:102 g/km). Az erőgép ketegóriát a v6-os E 350 d képviseli a maga 258 lóerejével és 620 Nm nyomatékával. Mindhárom modell alapból 9G-TRONIC autómatával van szerelve.
Mindegyik modellnél számtalan biztonsági, kényelmi és egyéb extrák közül választhatnak a vásárlók, és mindegyik kapható AVANTGARDE, EXCLUSIVE illetve AMG Line csomaggal.
Kaphatunk többek között nagy felbontású MULTIBEAM LED lámpát, AIR BODY CONTROL-t, Vezetés Segítő Csomagot, Vezetés Segítő Csomag Pluszt, Távoli Parkolás Pilótát és Digitális Sluszkulcsot is.
Adatok:
|
E 200
|
E 220 d
|
E 350 d
|
Hengerek száma/elrendezése
|
4/in-line
|
4/in-line
|
6/V
|
Hengerűrtartalom (cm3)
|
1991
|
1950
|
2987
|
Teljesítmény
(kW/hp at rpm) |
135/184 at 5500
|
143/194 at 3800
|
190/258 at 3400
|
Nyomaték
(Nm at rpm) |
300 at
1200-4000 |
400 at
1600-2800 |
620 at
1600-2400 |
Kombinált fogyasztás
from (l/100 km) |
6.3-5.9
|
4.3-3.9
|
5.5-5.1
|
Kombinált CO2 kibocsátás (g/km)
|
142-132
|
112-102
|
144-133
|
Hatékonysági osztály
|
B
|
A+
|
A
|
Gyorsulás
0-100 km/h (s) |
7.7
|
7.3
|
5.9
|
Végsebesség (km/h)
|
240
|
240
|
250
|
Induló ár (€)
|
45,303.30
|
47,124
|
55,602.75
|
SLC: új név, új dinamizmus
Az SLK 20. évfordulóját a Mercedes egy új utóddal, az SLC-vel ünnepli. Ahogy már említettem, a belépő modell 1.8-as, 156 lóerős, a csúcs viszont az AMG SLC 43 3.0 literes V6 biturbó 367 lóerővel és 520 Nm nyomatékkal. (Majdnem 60.000 EUR-ért)
Az auto egyik érdekes extrája a gombnyomásra sötétedő – világosodó napfénytető, amit hidraulika nyit és zár, egészen 40 km/órás sebességig.
Adatok:
|
SLC 180
|
SLC 200
|
SLC 300
|
SLC 250 d
|
SLC 43
|
|
Hengerek száma/elrendezése
|
4/in-line
|
4/in-line
|
4/in-line
|
4/in-line
|
6/V
|
|
Hengerűrtartalom (cm3)
|
1595
|
1991
|
1991
|
2143
|
2996
|
|
Teljesítmény
(kW/hp at rpm) |
115/156 at 5300
|
135/184 at 5500
|
180/245 at 5500
|
150/204 at 3800
|
270/367 at 5500-6000
|
|
Nyomaték
(Nm at rpm) |
250 at 1200-4000
|
300 at 1200-4000
|
370 at 1300-4000
|
500 at 1600-1800
|
520 at 2000-4200
|
|
Kombinált fogyasztás
from (l/100 km) |
5.6 (5.6)
|
6.1 (5.7)
|
(5.8)
|
(4.4)
|
(7.8)
|
|
Kombinált CO2 kibocsátás (g/km)
|
127 (128)
|
142 (133)
|
(134)
|
(114)
|
(178)
|
|
Hatékonysági osztály
|
B (B)
|
C (B)
|
(B)
|
(A)
|
(D)
|
|
Gyorsulás
0-100 km/h (s) |
7.9 (8.1)
|
7.0 (6.9)
|
(5.8)
|
(6.6)
|
(4.7)
|
|
Végsebesség (km/h)
|
226 (223)
|
240 (237)
|
(250)
|
(245)
|
(250)
|
|
Induló ár (€)
|
34,926.50
(37,425.50) |
39,805.50
(42,304.50) |
(46,380.25)
|
(43,524.25)
|
(59,886.75)
|
|
(9G-TRONIC autómatával)
Az SL: a legenda dinamikusabb, mint valaha
A Mercedes-Benz SL lehet elegáns roadster pihenéshez, kényelmes krúzoláshoz vagy robbanékony kupé sportos haladáshoz. Még erősebb motorok, 9G-TRONIC automata váltó öt móddal és Active Body Control a kényelem és stabilitás ötvözéséhez. A tető nyitás, csukás itt is 40 km/h-ig működik és még mindig meggyőző az SL 500 V8-asának 455 lóereje, de azért, ha lehetne, mindenki az AMG SL 65 6.0 V12 biturbo-ba ugrana be egy próbakörre, hiszen azért 630 lóerő és 1000 Nm nyomaték nem megszokott dinamikát produkálhat, annak ellenére, hogy az auto azért nem egy tonna.
Adatok:
SL 400
|
SL 500
|
SL 63
|
SL 65
|
|
Hengerek száma/elrendezése
|
6/V
|
8/V
|
8/V
|
12/V
|
Hengerűrtartalom (cm3)
|
2996
|
4663
|
5461
|
5980
|
Teljesítmény
(kW/hp at rpm) |
270 (367) at 5500-6000
|
335 (455) at 5250
|
430 (585) at 5500
|
463 (630) at 4800-5400
|
Nyomaték
(Nm at rpm) |
500 at 2000-4200
|
700 at 1800-3500
|
900 at 2250-3750
|
1000 at 2300-4300
|
Kombinált fogyasztás
from (l/100 km) |
7.7
|
9.0
|
9.8
|
11.9
|
Kombinált CO2 kibocsátás (g/km)
|
175
|
205
|
229
|
279
|
Hatékonysági osztály
|
D
|
E
|
F
|
G
|
Gyorsulás
0-100 km/h (s) |
4.9
|
4.3
|
4.1
|
4.0
|
Végsebesség (km/h)
|
250
|
250
|
250
|
250
|
Induló ár (€)
|
99,097.25
|
122,897.25
|
161,691.25
|
239,933.75
|
Szerintem mindhárom autó gyönyörű. A vonalvezetés dinamikus, csak mindegyik autó talán túlságosan is beilleszkedik az egységes márkaarculatba. Sajnos, vagy szerencsére – ezt mindenki döntse el maga – néhány éve a nagyok kitalálták, élen a VW-nel, és azóta ez a trendi. Nekem az SL a kedvencem, ezek már 20 éve is nagyon dögösek voltak, és szerintem igazán bíztató, hogy még mindig kínálják V12-es motorral. A kis testvér, az SLC is jól néz ki, és itt viszont pozitívum, hogy 1.8 benzinessel is kapható, és valószínűleg már ezzel a motorral is virgonc tud lenni. Míg az SLC inkább közelebb állhat az örömautózáshoz, az SL – főleg az AMG – inkább a presztizs és erő területén üt nagyobbat. Tekintsünk meg az SL-ről egy szép gyári videót: