Keanu Reeves, a nagy sikerű Matrix főszereplője szereti a sebességet és az erős sport kocsikat, ami kezdő mondatnak a giccs és közhely fogalmakat merítheti ki sokak számára. De ugorjunk csak vissza egy fél évszázadot.
Keanu 1964-ben Beirutban született és Sydney-ben, Manhattan-ben és Kanadában nőtt fel. Szerette a Matchboxokat, a kedvence egy szürke Porsche 911 Turbo és egy piros Ferrari 512 Berlinetta volt. A családban persze voltak igazi autók is, például egy Citroen S és a nagymama Mercedes 450 SL-je, illetve volt egy barátja, aki Porsche 911 Targa-t hajtott.
Mikor megkérdezték tőle, mi lesz, ha nagy lesz, az első az atomfizikus volt, majd az autóversenyző, a TV-ben látott autóversenyektől inspirálva. Nagyon szerette a versenyautók formáját és hangját. Ráadásul a nővérének volt egy barátja, aki történetesen autóversenyző volt, vele Keanu már igazi autós élményeket is begyűjthetett. Ja, és a lista végén utolsóként azért a színész is szerepelt.
Az első autóját – ami egy „verseny zöld” Volvo 122 volt – 17 évesen vette, és „Dumpy”-nak hívta, mert valóban minden részlete zömök tömbökből állt. A Volvos korszaknak vége lett, mikor felfedezte a motorok világát. Megszerette a hangjukat és gyorsaságukat, és egyszerűen élvezte a motorozást.
Keanu 1964-ben Beirutban született és Sydney-ben, Manhattan-ben és Kanadában nőtt fel. Szerette a Matchboxokat, a kedvence egy szürke Porsche 911 Turbo és egy piros Ferrari 512 Berlinetta volt. A családban persze voltak igazi autók is, például egy Citroen S és a nagymama Mercedes 450 SL-je, illetve volt egy barátja, aki Porsche 911 Targa-t hajtott.
Mikor megkérdezték tőle, mi lesz, ha nagy lesz, az első az atomfizikus volt, majd az autóversenyző, a TV-ben látott autóversenyektől inspirálva. Nagyon szerette a versenyautók formáját és hangját. Ráadásul a nővérének volt egy barátja, aki történetesen autóversenyző volt, vele Keanu már igazi autós élményeket is begyűjthetett. Ja, és a lista végén utolsóként azért a színész is szerepelt.
Az első autóját – ami egy „verseny zöld” Volvo 122 volt – 17 évesen vette, és „Dumpy”-nak hívta, mert valóban minden részlete zömök tömbökből állt. A Volvos korszaknak vége lett, mikor felfedezte a motorok világát. Megszerette a hangjukat és gyorsaságukat, és egyszerűen élvezte a motorozást.
A kedvence egy 1973-as Norton Commando, amit 1987-ben vásárolt és azóta is az övé.
Ez idő tájt kezdődött színészi karrierje, amiben az 1991-es Holtpont és az 1994-es Féktelenül című film hozta meg az igazi áttörést. Keanu filmsztár lett, de már korábban szokásává vált, hogy amikor megérkezett egy forgatásra, ott vett egy motort, majd a munka végeztével el is adta, volt amelyikkel kisebb nagyobb eséseket is elkövetett.
A nagy sikerek után Keanu szeretett volna egy négy kerekűt, végül egy Porsche 911 4S mellett döntött napfénytetővel és természetesen kézi váltóval. Nagyon szerette a hangját, és az autó feelingjét, amit kiélvezett a gyönyörű tengerparti sztrádáktól a nagy kanyonokon át. Részt vett Porsche vezetési tréningen is és megnyerte 2009-ben a Toyota Grand Prix „Híres Emberek Versenyét” Long Beach-en. Aztán jött egy szomorú fordulat: mikor egy forgatáson dolgozott, ellopták a 911-est. A „gyász” ideje után újra Porschét akart, de most már valami igazán egyedit. Hosszú egyeztetés után így lettek többek eloxált belső panelek,12 órás középpontjelző a kormánykeréken és miegymás a 911-esben.
Ezek után egy Harley –t is testre akart szabatni és ehhez Gard Hollingert ajánlották neki, de Hollingernek nem tetszettek Keanu elképzelései, és ellentmondott a film sztárnak, aki pedig már kész volt a vaskos csekk kitöltésére.
Végül is az építő mester és Keanu annyira egymásra találtak, hogy megalapították közös cégüket, az „Arch Motorcycle Company”-t, hogy megvalósítsák Keanu álmát. A jelmondat az volt, „Legyen annyira felhasználóbarát, amennyire csak lehet!”
Mindeközben Keanu átvehette az új 911-esét és elutazott egy forgatásra, Hollinger pedig a KRGT-1-en dolgozott.
Ez idő tájt kezdődött színészi karrierje, amiben az 1991-es Holtpont és az 1994-es Féktelenül című film hozta meg az igazi áttörést. Keanu filmsztár lett, de már korábban szokásává vált, hogy amikor megérkezett egy forgatásra, ott vett egy motort, majd a munka végeztével el is adta, volt amelyikkel kisebb nagyobb eséseket is elkövetett.
A nagy sikerek után Keanu szeretett volna egy négy kerekűt, végül egy Porsche 911 4S mellett döntött napfénytetővel és természetesen kézi váltóval. Nagyon szerette a hangját, és az autó feelingjét, amit kiélvezett a gyönyörű tengerparti sztrádáktól a nagy kanyonokon át. Részt vett Porsche vezetési tréningen is és megnyerte 2009-ben a Toyota Grand Prix „Híres Emberek Versenyét” Long Beach-en. Aztán jött egy szomorú fordulat: mikor egy forgatáson dolgozott, ellopták a 911-est. A „gyász” ideje után újra Porschét akart, de most már valami igazán egyedit. Hosszú egyeztetés után így lettek többek eloxált belső panelek,12 órás középpontjelző a kormánykeréken és miegymás a 911-esben.
Ezek után egy Harley –t is testre akart szabatni és ehhez Gard Hollingert ajánlották neki, de Hollingernek nem tetszettek Keanu elképzelései, és ellentmondott a film sztárnak, aki pedig már kész volt a vaskos csekk kitöltésére.
Végül is az építő mester és Keanu annyira egymásra találtak, hogy megalapították közös cégüket, az „Arch Motorcycle Company”-t, hogy megvalósítsák Keanu álmát. A jelmondat az volt, „Legyen annyira felhasználóbarát, amennyire csak lehet!”
Mindeközben Keanu átvehette az új 911-esét és elutazott egy forgatásra, Hollinger pedig a KRGT-1-en dolgozott.
Ez a gép gyönyörű lett, nagyszerű futómű hangolás, motorozhatóság, kezelhetőség és ergonómia jellemezte. A KRGT-1 kivételes, de nem egyetlen, Keanu és Hollinger felkészültek, hogy akár 100 gépet is gyártsanak évente.
Keanu motorját a Porsche – hoz hasonlította, mondván:” Legyen olyan felhasználóbarát, amilyen csak lehet, mindig legyen gyönyörű és briliánsan teljesítsen.”