A Daytona-i 24 óráson debütálnak a BMW M6 GT3 és BMW M6 GTLM versenyautók

In bmw, verseny., wtibcars
 
   Január 30-án Daytona-ban – 40 évvel a BMW 76-os első győzelme után – két BMW M6 GTLM és két GT3-as új versenyautó áll rajthoz. A 24 órás versenyt 54. alkalommal rendezik meg, ismét az Észak-Amerikai IMSA WeatherTech SportCar Championship (WTSCC) részeként. GTLM kategóriájában a BMW RLL csapat két BMW M6 GTLM versenyautóval áll rajthoz, miközben a Turner Motorsport a GTD versenyosztályban két BMW M6 GT3 gépet küld a pályára. Az M6 Coupé alapjaira épített gépek a BMW Z4 GTLM és BMW Z4 GT3 versenygépek utódai.
 
 
     A BMW RLL csapatnak ez már a nyolcadik szezonja, ami elé nagy várakozással néznek az új M6-os versenygépek és a BMW centenáriuma alkalmából is, aminek apropóján az egyik autójuk a 100-as rajtszámot fogja viselni, és mindkét autó ünnepi fényezést is kap.
   A 25-ös rajtszámú BMW M6 GTLM versenyautó elsőszámú párosa az amerikai Bill Auberlen és a német Dirk Werner duója, akiket a szezonnyitó Daytona-i 24-óráson Augusto Farfus és Bruno Spengler DTM-pilóták segítik majd. A 100-as rajtszámú versenyautó volánja mögött az amerikai John Edwards és a német Lucas Luhr párosa foglal helyet, ők az amerikai Graham Rahal és a kanadai újonc, Kuno Wittmer támogatását élvezik majd a Daytona International Speedway aszfaltcsíkján.
 
 
   A Turner Motorsport is két BMW M6 versenyautót állít csatarendbe a WTSCC versenysorozatán. A 96-os rajtszámú BMW M6 GT3 versenyautó a német Jens Klingmann és az amerikai Bret Curtis terelgeti, a 97-es rajtszámú gép pedig az amerikai Michael Marsal és a finn Markus Palttala párosával tör a remélt győzelem felé. Előbbieket az amerikai Ashley Freiberg és a DTM-világbajnok, Marco Wittmann, míg utóbbiakat az ugyancsak DTM-ből ismert Maxime Martin és a BMW Motorsport finn újonca, Jesse Krohn egészíti ki a Daytona-i 24-órás megmérettetésen.
   Nemcsak az autók újjak, a „Daytona újjászületik” projekt keretében a pályát is korszerűsítették.
 „Alig várjuk már, hogy végre ráadhassuk a gyújtást és elrajtoljon a szezon. Rögtön a legkeményebb futammal kezdünk, ami a gyártóknak és a csapatoknak egyaránt hatalmas kihívás, de az elmúlt évek során jó párszor problémamentesen vettük már ezt az akadályt. Ennek ellenére rendkívül nehéz 24 óra áll előttünk, ahol a felkészültség, a megbízhatóság és a bonyodalmak elkerülése kivétel nélkül kulcsfontosságú. Annak ellenére, hogy vadonatúj autóval állunk rajthoz, kiváltképp magabiztos vagyok. Úgy vélem, a BMW M6 GTLM kifinomultabb és tüzesebb, mint eddig bármelyik versenygépünk, és feltétel nélkül bízom a BMW-ben, a pilótáinkban és a csapatban. Hiszem, hogy a várakozásaink, amelyek szerint fergeteges szezon előtt állunk, reálisak” – nyilatkozta Bobby Rahal, a BMW RLL csapat főnöke a szezonnyitó előtt.
 
 

You may also read!

Peugeot E-3008

A Peugeot nagy hatótávolságú elektromos modelljei a való életben is bizonyítják kiválóságukat – Peugeot E-3008 és E-5008

A közelmúltban két olyan új, megfizethető árú modellt is bemutatott a Peugeot, amelyre sokan felkapták a fejüket. Teljesen elektromos

Read More...
Dakar-rali

A toyotás Jazid al-Radzsi sikerével zárult a 2025-ös Dakar-rali

Szaúd-Arábiában a helyi pilóta az Overdrive csapat Hilux GR DKR Evójával győzött, a második helyen a gyári Toyotával versenyző,

Read More...
frissített Honda HR-V

És íme a frissített Honda HR-V

A Honda céltudatosan frissítette a HR-V e:HEV kínálatát minden felszereltségi szinten, beleértve a külső és a belső formatervet, a

Read More...

Mobile Sliding Menu

Verified by MonsterInsights