A Daytona-i 24 óráson debütálnak a BMW M6 GT3 és BMW M6 GTLM versenyautók

In bmw, verseny., wtibcars
 
   Január 30-án Daytona-ban – 40 évvel a BMW 76-os első győzelme után – két BMW M6 GTLM és két GT3-as új versenyautó áll rajthoz. A 24 órás versenyt 54. alkalommal rendezik meg, ismét az Észak-Amerikai IMSA WeatherTech SportCar Championship (WTSCC) részeként. GTLM kategóriájában a BMW RLL csapat két BMW M6 GTLM versenyautóval áll rajthoz, miközben a Turner Motorsport a GTD versenyosztályban két BMW M6 GT3 gépet küld a pályára. Az M6 Coupé alapjaira épített gépek a BMW Z4 GTLM és BMW Z4 GT3 versenygépek utódai.
 
 
     A BMW RLL csapatnak ez már a nyolcadik szezonja, ami elé nagy várakozással néznek az új M6-os versenygépek és a BMW centenáriuma alkalmából is, aminek apropóján az egyik autójuk a 100-as rajtszámot fogja viselni, és mindkét autó ünnepi fényezést is kap.
   A 25-ös rajtszámú BMW M6 GTLM versenyautó elsőszámú párosa az amerikai Bill Auberlen és a német Dirk Werner duója, akiket a szezonnyitó Daytona-i 24-óráson Augusto Farfus és Bruno Spengler DTM-pilóták segítik majd. A 100-as rajtszámú versenyautó volánja mögött az amerikai John Edwards és a német Lucas Luhr párosa foglal helyet, ők az amerikai Graham Rahal és a kanadai újonc, Kuno Wittmer támogatását élvezik majd a Daytona International Speedway aszfaltcsíkján.
 
 
   A Turner Motorsport is két BMW M6 versenyautót állít csatarendbe a WTSCC versenysorozatán. A 96-os rajtszámú BMW M6 GT3 versenyautó a német Jens Klingmann és az amerikai Bret Curtis terelgeti, a 97-es rajtszámú gép pedig az amerikai Michael Marsal és a finn Markus Palttala párosával tör a remélt győzelem felé. Előbbieket az amerikai Ashley Freiberg és a DTM-világbajnok, Marco Wittmann, míg utóbbiakat az ugyancsak DTM-ből ismert Maxime Martin és a BMW Motorsport finn újonca, Jesse Krohn egészíti ki a Daytona-i 24-órás megmérettetésen.
   Nemcsak az autók újjak, a „Daytona újjászületik” projekt keretében a pályát is korszerűsítették.
 „Alig várjuk már, hogy végre ráadhassuk a gyújtást és elrajtoljon a szezon. Rögtön a legkeményebb futammal kezdünk, ami a gyártóknak és a csapatoknak egyaránt hatalmas kihívás, de az elmúlt évek során jó párszor problémamentesen vettük már ezt az akadályt. Ennek ellenére rendkívül nehéz 24 óra áll előttünk, ahol a felkészültség, a megbízhatóság és a bonyodalmak elkerülése kivétel nélkül kulcsfontosságú. Annak ellenére, hogy vadonatúj autóval állunk rajthoz, kiváltképp magabiztos vagyok. Úgy vélem, a BMW M6 GTLM kifinomultabb és tüzesebb, mint eddig bármelyik versenygépünk, és feltétel nélkül bízom a BMW-ben, a pilótáinkban és a csapatban. Hiszem, hogy a várakozásaink, amelyek szerint fergeteges szezon előtt állunk, reálisak” – nyilatkozta Bobby Rahal, a BMW RLL csapat főnöke a szezonnyitó előtt.
 
 

You may also read!

Mi történik, ha egy autó falnak ütközik 150 km/h sebességgel?

A mérnökök világszerte törésteszteket végeznek az autókon, vizsgálják a törés, sérülés mértékét és az utasok védelmét. Ezekkel a tesztekkel

Read More...

Újraindul a Moszkvics gyártása

A nyugati autógyártók teljesen elengedték Oroszország autóiparát az Ukrán invázió után. A szankciók miatt az orosz vállalatok nehezen tudják

Read More...
autót 150 ezerért

Autót 150 ezerért? Ne már!

Autót venni szerintem élvezetes dolog. De 150.000 forintért? Á, inkább spórolj még, vagy vegyél fel hitelt! Hitelt? Kösz,nem! Hátha

Read More...