Az Opel néhány napja Genfben bemutatta a GT Concept-et.
Az autó egyértelműen az 1965-ben bemutatott GT utódja. Hosszú orr, formás kasztni, elől a motor és hátul hajt. Szóval minden együtt van, ami kellhet egy jó GT-hez. A forma elnyűhetetlen klasszikus, de a csomagolás jövőbe mutató. Érdekes a piros kerék, extravagancián kívül más értelmet nem találok neki és érdekes a szürke oldalüveg is.
Az autót – külsejéből kiindulva meglepő módon – egy 1.0 literes három hengeres turbó motor hajt, ami 145 lóerős és 205 Nm a nyomatéka. A hatfokozatú váltó a kormányról kapcsolható, és van még mechanikus differenciálzárunk is, ami elengedhetetlen a jó mókához (nem Mokkához J).
Az autó súlya állítólag egy tonna alatt van, így a 100-as sprinthez nem kell 8 másodperc, a végsebesség pedig 215 km/h. Azt hiszem, ez így nagyon jól hangzik, és bár turbós, kicsit a Toyota GT86 -hoz közelít koncepcionálisan, úgymint kisebb önsúly, nem annyira hatalmas motorerő, jól kezelhető, megfizethető élményautó.
Belül a műszerek hengeres megjelenése szintén a régi GT-re utal, ami a 1968-as gyártástól óriási siker volt. És ha a visszanyúlás, a retro bejött az amerikai izomautóknál, biztos bejönne a GT-nél is, a vásárlók vinnék, mint a cukrot, bár az árazás biztos mérföldkő lenne…
De állítólag nem fogják gyártani, lesznek majd elemek, megoldások, amik visszaköszönnek majd egyes Opel típusokon, de a GT nem kerül sorozatgyártásba. Szerintem szervezzünk demonstrációt Rüsselsheimben.