Forrásponton 3, avagy az utángyártott hűtő kupakja visszavág

In autószerelés, bmw, wtibcars

Korábban leírtam, milyen klassz lett a szeretett E36 kombim hűtése az utángyártott Nissen hűtő beépítése után….
    Tegnap munkából hazaindulás elött ellenőriztem a vízszintet és az olajszintet. Mindkettő rendben volt, de kicsit bosszankodtam, mert a hűtő sapkája nehezen tekerhető vissza, kicsit olyan, mintha félrekapna. Na mindegy, visszatekertem. Hazafelé a szokottnál is nagyobb dugó volt, kb. 40 perc araszolás után már a Hős utca magasságában mintha egy kis vízgőzt láttam volna a kocsi orránál. Nem lettem nagyon nyugodt. Gyorsan félreálltam, és a kis pamacsból a motorháztető felnyitása után kellemes felhő lett, mintha a szaunában jól meglocsoltam volna a követ. Félig lenyomta a hűtő záró sapkáját és kinyomott némi vizet. Igazán örültem, víz nem volt nálam… Próbáltam visszacsavarni a kupakot és elporoszkáltam a közeli benzinkútra. Vettem egy nagy desztvizet és megpróbáltam leszedni a nem túl hideg hűtősapkát. Le is jött, sőt egyből osztódott is, ez bizonyos élőlényeknél biztos nagyon hasznos, de most inkább szomorú, a sapka külső része a kezemben, a biztonsági szelepes belseje pedig beleragadva a hűtő nyílásába.
 
 
 
    Szóval fogó elő, kipiszkáltam a beragadt egységet, betöltögettem néhány liter deszt vizet, majd visszaapplikáltam a sapkát.
 
 
                Miután hazaértem és kicsit lehűlt a rendszer, újra leműtöttem az osztódásra képes magasan kvalifikált és több funkciós, szinte már teleshopba kívánkozó hűtősapkát, deszt vizet töltöttem és légtelenítettem. Közben kommunikáltam az atyai házzal, hogy a nyáron kiszedett gyári, de kissé porózus és sérült hűtöm kupakja rajta tartózkodik-e dicsőséges, bajor honban megálmodott helyén? Nemsokára jött a válasz: Ja, natürlich.
    Feleségemnek el kellett menni, úgyhogy kisfiammal nekivágtunk az Érdre vezető útnak. Belül éreztem a késztetést, szaladjak csak vissza és vigyem magammal a vasalóhoz rendszeresített 5 literes deszt viz flakont, de elhessegettem a gondolatot: olyan jól rátekertem azt a csodás sipakot, tuti nem lesz semmi baj!!!
                És hát nem is lett – egészen az M0-on lévő Shell kút előtt kb. 1,5 km-ig. Itt aztán elment a fűtés, és erre én már gyanút szoktam fogni. Nem tudom, említettem-e már, kedvenc E36 kombimban az ifjú német mérnökök olyan jól találták ki a hőfokjelző műszer érzékelőjének helyét , hogyha a hűtőből elmegy a víz, a hőfokmérő továbbra is délcegen középen áll. Update: Közben megtudtam, az érzékelő a hengerfejben van. Amikor túlmelegszik a víz, fölmegy a hőfokmérő, de utána, mikor már elment a víz a rendszerből, és csak levegő van a hengerfejben, újra közép értéket mutat a szerencsétlen hőfokmérő, így bátran meg lehet főzni a motort.
                Szóval fűtés maximumra, motor terhelés minimumra és „Jaj, csak érjek be a kútig és ne főzzzzem meg a motort!” – felkiáltással előre.
                Be is értem a kútig, vettem egy újabb 5 literes deszt vizet a kedvenc évjáratomból, egykedvűen leműtöttem a hűtősapkát – közben kisfiam már édesdeden aludt Villám Mcqueenes gyerekülésében – feltöltöttem a rendszert vízzel, kis légtelenítés, csoda sapka visszatekerése nagy precizitással és kevés reménnyel, majd irány Érd vitorlázó üzemmódban.
                Innen az út már viszontagságoktól mentes volt. Sőt, nagyon élveztem a poroszkálást, nézelődést, rájöttem, többet fogok ilyen krúzolos módban kocsikázni, persze, csak ha nem tartok fel másokat.
                Érden picit hagytam hűlni a vizet, majd le a sapka külső részét, kiműtöttem a szelepes egységet, feltöltöttem a rendszert és lelégtelenítettem, majd felcsavartam a 20 éves hűtősipkát, aminek feltekerésekor visszatért a remény. Nem kapott félre, nem ugrott, csak egyszerűen felcsavartam és a végén érezhetően és határozottan zárt.
                Majd édesapámmal beszélgetve megemlítettem, hogy nyáron, mikor cseréltem a hűtőt, nagyon erős volt bennem a késztetés, hogy a régi, gyári, 20 éves kupakot tegyem fel, de elhessegettem ezt a kósza gondolatot….

You may also read!

új KIA EV modellek

A Kia élre törő stratégiája és új elektromos modelljei

A Kia szeretné vezetni, irányítani a villanyautós piacot. Ehhez egyik platformja az EV Day, amit a spanyolországi Tarragona városában

Read More...
kinai autok hahu

Nálunk is népszerűek a kínai autómárkák – itt a 2024-es rangsor

A Használtautó.hu adatai alapján összességében az itthon is kapható kínai autómárkák közül az MG a magyarok kedvence. Ám a

Read More...

Újabb passzív védelmi eszközzel növelhetik az utasok biztonságát az autókban, jön a láblégzsák

A ZF Lifetec bemutatta az "Active Heel Airbag" rendszert, amely védelmet nyújt a súlyos lábsérülések ellen Napjainkban minden újonnan forgalomba

Read More...

Mobile Sliding Menu

Verified by MonsterInsights