Forrásponton 3, avagy az utángyártott hűtő kupakja visszavág

In autószerelés, bmw, wtibcars

Korábban leírtam, milyen klassz lett a szeretett E36 kombim hűtése az utángyártott Nissen hűtő beépítése után….
    Tegnap munkából hazaindulás elött ellenőriztem a vízszintet és az olajszintet. Mindkettő rendben volt, de kicsit bosszankodtam, mert a hűtő sapkája nehezen tekerhető vissza, kicsit olyan, mintha félrekapna. Na mindegy, visszatekertem. Hazafelé a szokottnál is nagyobb dugó volt, kb. 40 perc araszolás után már a Hős utca magasságában mintha egy kis vízgőzt láttam volna a kocsi orránál. Nem lettem nagyon nyugodt. Gyorsan félreálltam, és a kis pamacsból a motorháztető felnyitása után kellemes felhő lett, mintha a szaunában jól meglocsoltam volna a követ. Félig lenyomta a hűtő záró sapkáját és kinyomott némi vizet. Igazán örültem, víz nem volt nálam… Próbáltam visszacsavarni a kupakot és elporoszkáltam a közeli benzinkútra. Vettem egy nagy desztvizet és megpróbáltam leszedni a nem túl hideg hűtősapkát. Le is jött, sőt egyből osztódott is, ez bizonyos élőlényeknél biztos nagyon hasznos, de most inkább szomorú, a sapka külső része a kezemben, a biztonsági szelepes belseje pedig beleragadva a hűtő nyílásába.
 
 
 
    Szóval fogó elő, kipiszkáltam a beragadt egységet, betöltögettem néhány liter deszt vizet, majd visszaapplikáltam a sapkát.
 
 
                Miután hazaértem és kicsit lehűlt a rendszer, újra leműtöttem az osztódásra képes magasan kvalifikált és több funkciós, szinte már teleshopba kívánkozó hűtősapkát, deszt vizet töltöttem és légtelenítettem. Közben kommunikáltam az atyai házzal, hogy a nyáron kiszedett gyári, de kissé porózus és sérült hűtöm kupakja rajta tartózkodik-e dicsőséges, bajor honban megálmodott helyén? Nemsokára jött a válasz: Ja, natürlich.
    Feleségemnek el kellett menni, úgyhogy kisfiammal nekivágtunk az Érdre vezető útnak. Belül éreztem a késztetést, szaladjak csak vissza és vigyem magammal a vasalóhoz rendszeresített 5 literes deszt viz flakont, de elhessegettem a gondolatot: olyan jól rátekertem azt a csodás sipakot, tuti nem lesz semmi baj!!!
                És hát nem is lett – egészen az M0-on lévő Shell kút előtt kb. 1,5 km-ig. Itt aztán elment a fűtés, és erre én már gyanút szoktam fogni. Nem tudom, említettem-e már, kedvenc E36 kombimban az ifjú német mérnökök olyan jól találták ki a hőfokjelző műszer érzékelőjének helyét , hogyha a hűtőből elmegy a víz, a hőfokmérő továbbra is délcegen középen áll. Update: Közben megtudtam, az érzékelő a hengerfejben van. Amikor túlmelegszik a víz, fölmegy a hőfokmérő, de utána, mikor már elment a víz a rendszerből, és csak levegő van a hengerfejben, újra közép értéket mutat a szerencsétlen hőfokmérő, így bátran meg lehet főzni a motort.
                Szóval fűtés maximumra, motor terhelés minimumra és „Jaj, csak érjek be a kútig és ne főzzzzem meg a motort!” – felkiáltással előre.
                Be is értem a kútig, vettem egy újabb 5 literes deszt vizet a kedvenc évjáratomból, egykedvűen leműtöttem a hűtősapkát – közben kisfiam már édesdeden aludt Villám Mcqueenes gyerekülésében – feltöltöttem a rendszert vízzel, kis légtelenítés, csoda sapka visszatekerése nagy precizitással és kevés reménnyel, majd irány Érd vitorlázó üzemmódban.
                Innen az út már viszontagságoktól mentes volt. Sőt, nagyon élveztem a poroszkálást, nézelődést, rájöttem, többet fogok ilyen krúzolos módban kocsikázni, persze, csak ha nem tartok fel másokat.
                Érden picit hagytam hűlni a vizet, majd le a sapka külső részét, kiműtöttem a szelepes egységet, feltöltöttem a rendszert és lelégtelenítettem, majd felcsavartam a 20 éves hűtősipkát, aminek feltekerésekor visszatért a remény. Nem kapott félre, nem ugrott, csak egyszerűen felcsavartam és a végén érezhetően és határozottan zárt.
                Majd édesapámmal beszélgetve megemlítettem, hogy nyáron, mikor cseréltem a hűtőt, nagyon erős volt bennem a késztetés, hogy a régi, gyári, 20 éves kupakot tegyem fel, de elhessegettem ezt a kósza gondolatot….

You may also read!

elektromos Toyota Hiace

Elektromos hajtással térhet vissza Európába a Toyota Hiace

A Toyota Auto Body, a Toyota 1945-ben alapított haszonjármű-részlege a 2023-as Japán Mobilitási Kiállításon leplezte le a hatodik generációs

Read More...
villanymotorok hatékonysága

Mitől függ a villanymotorok hatékonysága?

Egy villanymotor vásárlása során fontos ismerni annak műszaki paramétereit, hiszen nem mindegy, hogy milyen hatásfokú munkára képes az adott

Read More...
Limitált szériás GR Yaris

Limitált szériás GR Yarisszal ünnepli rali-világbajnoki címét a Toyota

Mindössze 300 példány készül abból a különleges kivitelű GR Yarisból, amelyet annak tiszteletére adnak ki, hogy a Toyota 2023-ban

Read More...
Verified by MonsterInsights