A Ford örök slágere új dízel erőforrást kap 2016 közepétől. A 2.0 literesFord EcoBlue dízel 13% – al kevesebbet fogyaszt a 2.2-es TDCi-nél, a károsanyag kibocsátást pedig sikerült 157 g/km-re redukálni. A gyáriak írnak még 2 éves vagy 60.000 km-es szerviz intervallumról, amit én mindenképpen fenntartásokkal kezelnék – bár az új motorok már túl vannak 5,5 millió km-nyi teszten és ebből 400.000 km valós Transit tulajok kezében zajlott.
A downsizing jegyében készült, direct befecskendezéses motor a videó szerint kis súrlódású, a vezérműszíj olajban fut, 8 nyílásos piezo injectorok dolgoznak benne, integrált szívócsonkot és miegymást láthatunk, de azért arra kíváncsi lennék, hogy mi indokolja a 60.000-es szervizintervallumot.