AZ LFA SZUPERSPORTKOCSITÓL AZ ÚJ LC COUPÉIG

In wtibcars

Lexus Europe: Az LFA modellel szerzett tapasztalatokat, illetve az abban bevezetett technológiákat hogyan tudták hasznosítani az LC 500 és LC 500h menetdinamikai képességeinek hangolása során?

Koji Sato: „Mielőtt hozzáfogtunk volna a munkához, napokon át vezettük az LFA-t. Tény, hogy még Los Angeles-ben is nagy feltűnést keltettünk vele. Az LFA-hoz kifejlesztett szénszálas kompozit technológiák az LC kistömegű alkatrészeiben köszönnek vissza; ilyenek például a belső ajtóborításnál felhasznált, sajtolással kialakított, újraimpregnált szénszálas panelek.”
Lexus Europe: Az LC karosszériája merevebb, mint bármely eddigi Lexus modellé, beleértve az LFA-t is.
Koji Sato: „Igen, rendkívül izgatottak voltunk, hogy olyan, világszínvonalú torziós szilárdságot tudtunk elérni, amely vetekszik a legkiválóbb német modellekével. Az LC 60 százalékkal merevebb, mint a Lexus GS sportszedán jelenlegi generációja.Ez pontosabb, közvetlenebb, lineáris vezethetőséget eredményez. De az LC nem áll meg itt: finomabban, szélesebb tartományban fejti ki menetdinamikai teljesítményét.”
Lexus Europe: A tömegelosztás létfontosságú szempont, amint azt az LFA esetében is láthattuk. Milyen tömegeloszlást értek el az LC modelleknél?
Koji Sato: „Az LC 500 esetében 52:48, az LC 500h-nál 51:49 arányban oszlik meg a tömeg az első és a hátsó tengely között.”
Lexus Europe: Ez nyilván rendkívül élvezetes, közvetlen vezetési élményt eredményez?
Koji Sato: „A múltban a mérnökök a műszaki adatokra, a motorteljesítményre koncentráltak, az igazán nagyszerű autókhoz azonban ennél többre van szükség. Az ügyfelek olyan vezetési élményre vágynak, ami a test és a lélek számára egyaránt felemelő, ezért az volt a célunk, hogy a vezető minden érzékszervének nagyszerű élményt kínáljunk.”
Lexus Europe: Az LC európai piacokra szánt változatainak fejlesztését hol végezték el?
Koji Sato: „Rengeteget teszteltünk a Nürburgring híres északi nagykörén, a Nordschleifén, a német autópályákon, valamint különböző európai országutakon. Az idei évben folytatjuk a modell finomhangolását, tökéletesítését, és ennek során jelentős időt fogunk Európában tölteni.”
Lexus Europe: Maga Akio Toyoda is részt vett a fejlesztésben. Milyen szerepet vállalt a programban?
Koji Sato: „Toyoda-san a fejlesztés kulcsfontosságú fázisaiban személyesen próbálta ki az LC-t, és ez a jövőben is így lesz. Miután a Japán északi részén fekvő Shibetsu tesztpályán, havas aszfalton vezette az LC-t, több konkrét javaslatot is tett arra, hogy hogyan tökéletesíthetnénk az autó jellemzőit. Így ügyfeleink egészen biztosak lehetnek abban, hogy a lehető legintenzívebb vezetési élményt nyújtja majd az autó.”
Lexus Europe: Az LC a legelső olyan Lexus, amely a márka új GA-L (globális luxusautó-platform) padlólemezére épül. Egyéb modelleken is találkozhatunk majd a technológiával?
Koji Sato: „Az LC vadonatúj padlólemez-koncepciót alkalmaz. A jövőben ennek alapján fejlesztjük ki esetlegesen megjelenő orrmotoros, hátsókerék-hajtású típusainkat.”
Lexus Europe: Habár az LC lenyűgöző, magával ragadó látványt nyújt, sokat megőrizve az eredeti tanulmányautót népszerűvé tevő, radikális dizájnból, az LFA-hoz hasonlóan ez a típus is kiemelkedően jó, élvonalbeli aerodinamikai jellemzőkkel rendelkezik. Hogyan érték ezt el?
Tadao Mori: „Ennek a megvalósításához új funkciókat és jellemzőket vezettünk be. Ilyenek például a közvetlenül a hátsó kerekek előtt kialakított légbevezető nyílások, amelyek a kerékdobon belüli légáramlást szabályozzák. Alaposan tanulmányoztuk az olyan komponensek ideális alakját és elhelyezését, mint a fenéklemezen lévő légterelő idomok, a külső visszapillantó tükrök, az első lökhárítóban kialakított légbeömlők, vagy a szélvédő dőlésszöge. Ezek egytől egyig hozzájárulnak az autó általános aerodinamikai teljesítményéhez.”
Lexus Europe: Tervezik, hogy versenyautót építenek az LC modellből?
Koji Sato: „Bízom benne, ám most még nem árulhatom el, hogy pontosan mire készülünk.”
A Lexusról Az 1989-ben piacra lépő Lexus világszerte arról vált ismertté, hogy állhatatosan keresi a tökéletességet, a kimagasló minőséget, illetve termékeiben törekszik a kifinomult csúcstechnológiai megoldásokra, valamint a teljes mértékű vevőszolgálat különleges koncepcióját mondhatja magáénak.
A Lexus hagyományos erényeit, a páratlanul magas összeszerelési minőséget, a belső tér fényűzését és a különleges technológiát tovább erősíti az L-finesse formatervezési filozófia, ami fontos szerepet játszik abban, hogy a Lexus különlegesen vonzó globális márkaként pozícionálható.
Ma a Lexus az első – és egyetlen – prémium autógyártó, amely a full hybrid hajtású járművek teljes palettáját kínálja. E sorozat tagjai az RX 450h, a GS 450h, a GS300h, az LS 600h, az NX300h, az ES 300h, a CT 200h, valamint a vadonatúj IS 300h.
Toyota

You may also read!

Zemplén Rally

Váratlan fordulat a Zemplén Ralin – videóval

Beszélgetés Dominik GT-vel - aki 2022 felfedezettje lett - a Therwoolin VIII. Zemplén Rally után. Túl vagy életed első Rally2-es

Read More...
baleset megelőzés

Így akadályoznák meg, hogy valaki ittasan üljön a teherautó volánja mögé

A közúti balesetek többsége általában mindig valamilyen emberi tényezőre vezethető vissza. Az Európai Unióban a jövőben még nagyobb hangsúlyt

Read More...
Logisztikai Évkönyv

Bemutatásra került a legújabb Logisztikai Évkönyv

November 30-án a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) évkönyvbemutató rendezvényén debütált a Logisztikai Évkönyv 2023. A kiadvány a hagyományokhoz híven

Read More...