A BMW az i3-as akku csomagjának kapacitását növelte 94 Ah-ra, ami a NEDC ciklus szerint 300 km-es hatótávot jelent, de ami fontosabb, mindennapi körülmények között, klímával vagy fűtéssel és eléri a 200 km-t.
Mindemellett a meggyőző 125 kW/170 lóerős teljesítmény megmaradt. A növekedés a lítium ion cellák magasabb tárolási sűrűségének köszönhető. A gyorsulás is maradt 7,3 másodperc 100 km/h-ig, a fogyasztás pedig 12.6 kWh/100 km (NEDC). Ez a verzió 2016 nyarától lesz kapható. Megmarad a 60 Ah verzió is, illetve a nagyobb akkus autóhoz is elérhető lesz a hatótáv növelő 2 hengeres benzinmotor.
Néhány hónapja volt alkalmam kipróbálni egy i3-ast. Ránézésre a kicsit a virsli gumik és a BMW-től szokatlan magas alkat először furcsa volt. De beleülve nagyon barátságos, és mind az úttartás, kezelhetőség és a dinamika is BMW-s volt. Nagyon jó volt vezetni, bár kicsit szokni kellett, hogy a féket szinte csak vészhelyzetben kell használni, amúgy az energia visszatermelés miatt olyan, mintha egy benzinessel folyamatosan brutál motor-fékeznénk. Szóval nagyon kellemes volt a folyamatosan, megszakítás nélkül rendelkezésre álló nyomaték és a nagyon közvetlen gázreakció. És ez a 200 km-es hatótáv már sok mindenre elég lesz.