A Toyota bemutatta a GT86 Shooting Brake koncepciót

In wtibcars

   A Toyota a GT86-al nagyot gurított. A mai sportautógyártás nagyon eltolódott a turbó és a lóerők növelése felé. Szinte már mindegy volt, hogy hány kiló, csak csillió lóerős legyen. Azért az utóbbi időben van egy pozitív változás ebben. Néhány évtizeddel visszaugorva egy 100-120 lóerős autó az 1000 kg körüli súlyával már nagyon élvezetes volt. És nem az életveszély zónájában indult meg a hátulja, hanem még az értelemtől innen szerzett örömteli perceket. Ma már a rengeteg biztonsági és kényelmi extra és miegymás kb. meg másfélszerezte az autók súlyát és ezt a problémát lóerőből és nyomatékból próbálják megoldani a gyártók.. Pár év és irány a kamionverseny.

    A Toyota ezt a trendet fordította meg a GT86-al. Mert mit is tud a GT86-os? 1239 kg, pedig itt is van klíma és rengeteg kütyü és ehhez társul 200 lóerő egy 1998 cm3-es szívó motorból. A vezethetőségéről, kezelhetőségéről, közvetlen gázreakcióról már ódákat zengtek. Jó vele a városban, jó vele az autópályán, de még a versenypályán is. Kellemes, de sportos a belseje, öröm beleülni. Klassz, klassz. És 10 millió alatt megvehető.
   És most a Toyota ausztrál részlege gondolt egyet, és csináltak egy Shooting Brake koncepció autót. Tetsuya Tada-sannak – a Toyota vezető mérnökének – 2014 novemberi ausztráliai látogatása során mutattak egy 1:4 modellt a Shooting Brake-ről, és Tada-san egyből úgy érezte, támogatnia kell ezt a projektet… Most pedig be is mutatták az autót, amit már tesztelnek is.
   Igyekeztek csak a legszükségesebbeket változtatni, de azért a külső merőben más mint az alapmodell.
   Ha úgy vesszük, a vezethetőség, élményautózás nagyjából megmarad, viszont kaptunk használható csomagteret és kényelmesebb hátsó fejteret.
   Viszont ha úgy vesszük, az alap azért sokkal szebb. Én ebbe a típusba kicsit belelátom a Ferrari FF-et, ami azért nem nagy baj. Meglátjuk, hogy reagál majd a piac. Annyi biztos, hogy egy ilyen Shooting Brake-et könnyebben tud majd apu érvekkel megtámogatni, mikor próbálja beilleszteni a családi költségvetésbe…

You may also read!

elektromos Toyota Hiace

Elektromos hajtással térhet vissza Európába a Toyota Hiace

A Toyota Auto Body, a Toyota 1945-ben alapított haszonjármű-részlege a 2023-as Japán Mobilitási Kiállításon leplezte le a hatodik generációs

Read More...
villanymotorok hatékonysága

Mitől függ a villanymotorok hatékonysága?

Egy villanymotor vásárlása során fontos ismerni annak műszaki paramétereit, hiszen nem mindegy, hogy milyen hatásfokú munkára képes az adott

Read More...
Limitált szériás GR Yaris

Limitált szériás GR Yarisszal ünnepli rali-világbajnoki címét a Toyota

Mindössze 300 példány készül abból a különleges kivitelű GR Yarisból, amelyet annak tiszteletére adnak ki, hogy a Toyota 2023-ban

Read More...
Verified by MonsterInsights