Nagyot gurított a BMW a Hommage 2002 tanulmánnyal – remélem, gyártani fogják

In bmw, videó, wtibcars

   50 éve jelent meg a 02-es BMW, ennek a szériának volt a csúcsa 2002 Turbo, aminek a retro után-érzetével rukkolt elő a BMW az idei Concorso d’Eleganza Villa d’Este rendezvényen. Az autó formai megoldásaiban tényleg az 50 éves elődre mutat, nagyon ráéreztek a dizájnerek. És mivel az elődre még ma is jó ránézni, nemcsak veterános szemmel, hanem mert egy dinamikus, lendületes, kanyargós szerpentinre hívogató autó, így ennek a modern kori újragondolása talán még kívánatosabb.
   Elgondolkodtató, hogy vajon miért bomba siker az utóbbi években a retro? Azok a gyártók, amiknek van hová visszanyúlni, van egy-két történelmi sikerük, mikor ezeket jó érzékkel, giccs nélkül, de mégis energikusan újrakomponálják, szinte biztos a siker. A vásárlók vágynak a múltba, amikor még minden jobb volt? Vagy az „Abban még volt anyag..” szálló ige energizálja ezt a hullámot? Vagy egyszerűen csak divat? Nem tudom, de az biztos, hogy a gyártóknak jó lehetőség ennek a fodrozódó hullámtaréjnak az újra és újra történő meglovagolása.
   Szóval itt van BMW 2002 Hommage. Először is szeretném nagy reményemet kifejezni, hogy !!!Ugye gyártani fogják!!!  Sajnos azt egyelőre nem közölték, mi mozgatja a tanulmányautót, de a hangja alapján nem egy háromhengeres varrógépmotor.
   Az arányai, a hosszú tengelytáv és a rövid túlnyúlások mind táncba hívják az embert. A hatalmas nyomtáv és az ezt kihangsúlyozó szélesítések együtt éneklik: „Engem kanyarokba szántak!”.
    Első ránézésre akár pályagép is lehetne. Ahogy pár évtizede a 2002-re ránézve is biztos sokakat elkapott a gépszíj, ez a tanulmány sem marad hatás nélkül egy benzingőzt inhaláló autós jampec lelki világában sem.
   Az orra a mélyre nyúló szpoilerrel, az óriási levegőbeömlőkkel amellett, hogy nagyobb sebességnél odapasszírozza a gumikat az aszfalthoz, még fenemód jól is néz ki. Az arany fényű lámpa egyértelműen az ősre hajaz, az egész eleje tagolt, de mégis nagyon egységes.
   Az oldalán látjuk, hogy feszülnek a startpisztoly dördülését váró futónak a pályán támaszkodó lábizmai – a tekintetet a domborodó sárvédő szélesítések a 20”-os kerekekre irányítják, amelyek küllő kialakítása szintén a múltba mutat.
   A hátsó szekció azért inkább egy mai M-es dizájn számomra, de ez így is van rendjén. A négy brutál kipufogóvég, a lámpák formája, az aránylag szolid de mégis határozott szárny mind összeáll egy kompakt, erőteljes egésszé.
   Érdekes dizájn fogás viszont, hogy míg az övvonal alatti felületek tagoltak, dinamikusak és robusztusak, addig az övvonal feletti részek inkább egyszerűek és nagyon letisztultak, így emelve ki még jobban az alsó szekció élénkségét.
    A 2002 Hommage nagyon ütős lett, tekintsenek meg egy rövid gyári videót a múlt és a jövő találkozásáról:
Illetve következzen egy kis testközeli videó, a hangja nagyon szépen duruzsol (Azért érdemes a gyönyörű környezetet és a parkoló autócsodákat is figyelni) :

You may also read!

Mi történik, ha egy autó falnak ütközik 150 km/h sebességgel?

A mérnökök világszerte törésteszteket végeznek az autókon, vizsgálják a törés, sérülés mértékét és az utasok védelmét. Ezekkel a tesztekkel

Read More...

Újraindul a Moszkvics gyártása

A nyugati autógyártók teljesen elengedték Oroszország autóiparát az Ukrán invázió után. A szankciók miatt az orosz vállalatok nehezen tudják

Read More...
autót 150 ezerért

Autót 150 ezerért? Ne már!

Autót venni szerintem élvezetes dolog. De 150.000 forintért? Á, inkább spórolj még, vagy vegyél fel hitelt! Hitelt? Kösz,nem! Hátha

Read More...