A Toyota C-HR feltúrja a crossoverek mezejét

In bemutató, wtibcars

 

   A Toyota bemutatta C-HR-t, ami vagány külsejével, nagyon magas minőségi szintjével és modern hajtásával akar betörni a crossover piacra.
    A külseje kicsit olyan, mintha egy vaddisznós Nissan Juke-ot és egy Toyota Corollat kereszteztek volna, és szerintem jól áll neki. Lendületes a forma, van belőle a japános szamurájos, pagodás dizájn világból, de nem eklektikus, nem annyira csapongó, hogy már zavaró legyen, de mégis elég egyedi. Ma már nehéz úgy autót tervezni, hogy ne hasonlítson igazán semmire, de itt – azt hiszem – sikerült.
image (12)
   Az elejéből látszik, hogy a cápa mindent el akar nyelni, ami elé kerül, de azt hinné az ember, hogy ezt sajnos a választható hajtásláncok nem teszik lehetővé, de jól néz ki. Dögösek az oldal domborítások és a kupés tetővonal, viszont valószínűleg hátul a belső tér nem fejedelmi.
image (4)
   Divatosak a 18 colos alufelnik és a hátsó rész is jól illeszkedik az összképbe a bumeráng formájú lámpákkal és a visszafogott tetőszpoilerrel.
image (8)
   Viszont ha kinyitjuk az ajtót – hátrahökköl az ember – értelmet nyer az a mondat, ami a sajtó anyagban szerepel: „a Toyota európai SQ (Érzékelhető Minőség) csapatát minden eddigi projektnél korábbi fázisban vonták be a fejlesztésbe.” 
 
image
   Azt hiszem, az SQ csapat fantasztikus munkát végzett. Szóval a belteret nézve elgondolkodik az ember, hogy ez Toyota vagy Lexus?
 
image (1)
   Kellemes a műszerfal, a színek, a megvilágítások, de a műszerfal borítása, az ülések bőrőzése, a varrások olyan hívogatóak és annyira sugallják – mit sugallják – kiáltják a minőségérzetet. Szóval az Érzékelhető Minőség csapat jó munkát végzett.
   Persze, a C-HR-ben is van sok biztonsági kütyü, mint például az ütközés elötti biztonsági rendszer gyalogosfelismerő funkcióval, a jelzőtábla felismerő rendszer vagy az adaptív tempomat.
   Komolyat szólhat a JBL hifi a maga 576 Wattjával és kilenc hangszórójával. (Remélem, kipárnázták a rendszámot, nehogy zörögjön a basszusnál.)
   A hajtásról gondoskodhat 122 lóerős hybrid rendszer, ami beérheti akár 3,7 liter benzinnel 100 km-en, és ahol a benzin motort addig csiszolták, hogy termikus hatásfoka eléri a 40 százalékot. A hybrid rendszer többi elemének súlyát és elhelyezését is optimalizálták, így értek el még alacsonyabb tömegközéppontot. Választható 1,2-es turbós benzines is 116 lóerővel és 185 Nm-el. Ez rendelhető 6 gangos kézi vagy CVT váltóval. A CVT váltósak összkerék hajtással is elérhetőek.

 

   És – hogy örüljön a cápa – van egy 2 literes 150 lóerős, 193 Nm –es szívó benzinmotor is, amit SAJNOS csak CVT-vel lehet rendelni, és amit csak Ukrajnában és a Kaukázus térségében fognak forgalmazni.
 
image (15)
 

You may also read!

Mi történik, ha egy autó falnak ütközik 150 km/h sebességgel?

A mérnökök világszerte törésteszteket végeznek az autókon, vizsgálják a törés, sérülés mértékét és az utasok védelmét. Ezekkel a tesztekkel

Read More...

Újraindul a Moszkvics gyártása

A nyugati autógyártók teljesen elengedték Oroszország autóiparát az Ukrán invázió után. A szankciók miatt az orosz vállalatok nehezen tudják

Read More...
autót 150 ezerért

Autót 150 ezerért? Ne már!

Autót venni szerintem élvezetes dolog. De 150.000 forintért? Á, inkább spórolj még, vagy vegyél fel hitelt! Hitelt? Kösz,nem! Hátha

Read More...