A Toyota C-HR feltúrja a crossoverek mezejét

In bemutató, wtibcars

 

   A Toyota bemutatta C-HR-t, ami vagány külsejével, nagyon magas minőségi szintjével és modern hajtásával akar betörni a crossover piacra.
    A külseje kicsit olyan, mintha egy vaddisznós Nissan Juke-ot és egy Toyota Corollat kereszteztek volna, és szerintem jól áll neki. Lendületes a forma, van belőle a japános szamurájos, pagodás dizájn világból, de nem eklektikus, nem annyira csapongó, hogy már zavaró legyen, de mégis elég egyedi. Ma már nehéz úgy autót tervezni, hogy ne hasonlítson igazán semmire, de itt – azt hiszem – sikerült.
image (12)
   Az elejéből látszik, hogy a cápa mindent el akar nyelni, ami elé kerül, de azt hinné az ember, hogy ezt sajnos a választható hajtásláncok nem teszik lehetővé, de jól néz ki. Dögösek az oldal domborítások és a kupés tetővonal, viszont valószínűleg hátul a belső tér nem fejedelmi.
image (4)
   Divatosak a 18 colos alufelnik és a hátsó rész is jól illeszkedik az összképbe a bumeráng formájú lámpákkal és a visszafogott tetőszpoilerrel.
image (8)
   Viszont ha kinyitjuk az ajtót – hátrahökköl az ember – értelmet nyer az a mondat, ami a sajtó anyagban szerepel: „a Toyota európai SQ (Érzékelhető Minőség) csapatát minden eddigi projektnél korábbi fázisban vonták be a fejlesztésbe.” 
 
image
   Azt hiszem, az SQ csapat fantasztikus munkát végzett. Szóval a belteret nézve elgondolkodik az ember, hogy ez Toyota vagy Lexus?
 
image (1)
   Kellemes a műszerfal, a színek, a megvilágítások, de a műszerfal borítása, az ülések bőrőzése, a varrások olyan hívogatóak és annyira sugallják – mit sugallják – kiáltják a minőségérzetet. Szóval az Érzékelhető Minőség csapat jó munkát végzett.
   Persze, a C-HR-ben is van sok biztonsági kütyü, mint például az ütközés elötti biztonsági rendszer gyalogosfelismerő funkcióval, a jelzőtábla felismerő rendszer vagy az adaptív tempomat.
   Komolyat szólhat a JBL hifi a maga 576 Wattjával és kilenc hangszórójával. (Remélem, kipárnázták a rendszámot, nehogy zörögjön a basszusnál.)
   A hajtásról gondoskodhat 122 lóerős hybrid rendszer, ami beérheti akár 3,7 liter benzinnel 100 km-en, és ahol a benzin motort addig csiszolták, hogy termikus hatásfoka eléri a 40 százalékot. A hybrid rendszer többi elemének súlyát és elhelyezését is optimalizálták, így értek el még alacsonyabb tömegközéppontot. Választható 1,2-es turbós benzines is 116 lóerővel és 185 Nm-el. Ez rendelhető 6 gangos kézi vagy CVT váltóval. A CVT váltósak összkerék hajtással is elérhetőek.

 

   És – hogy örüljön a cápa – van egy 2 literes 150 lóerős, 193 Nm –es szívó benzinmotor is, amit SAJNOS csak CVT-vel lehet rendelni, és amit csak Ukrajnában és a Kaukázus térségében fognak forgalmazni.
 
image (15)
 

You may also read!

SKODA ENYAQ iV frissítés

Nem túl elegánsan frissítik a SKODA ENYAQ iV-ot

A Skoda frissíti a már ügyfeleknél lévő Skoda ENYAQ-okat az új ME3 szoftver verzióval. Ez az optimalizált akku menedzsmenttel

Read More...
drágább üzemanyag

Szerdától emelkedik az üzemanyag piaci ára

Szerdától a benzin és a gázolaj piaci ára is emelkedni fog. A benzin esetében ez bruttó 3 forintot jelent

Read More...
Tragacsot vegyenek

Folytatódik a ritka járművekre vadászó család története

A Viasat Explore kalandcsatornán immár 4. évadába kezd a népszerű dokureality, a Tragacsot vegyenek! A sorozat a Mathewson-család autók körül forgó

Read More...