Dízelbotrány – A Volkswagennek Németországban nem kell büntetést fizetnie a csalás miatt

In auto

Berlin, 2016. július 6., szerda (MTI) – Az Egyesült Államokkal ellentétben Németországban nem kell büntetést fizetnie a Volkswagen (VW) német járműgyártó csoportnak, amiért a károsanyag-kibocsátási adatokat meghamisító szoftverrel szerelt fel több mint 10 millió dízelmotort.

A szövetségi közlekedési minisztérium szóvivője, Ingo Strater szerdán Berlinben megerősítette a Stern című hírmagazin értesülését, amely szerint a tárca eltekint a pénzbüntetés kivetésétől.
A VW köteles saját költségén megjavítani az érintett motorokat, ezzel helyrehozza hibáját – érvelt Ingo Strater a kormányszóvivői tájékoztatón. Hozzátette, hogy a tárca az arányosság elvét követi és a “vásárlók számára célravezető” megoldásnak tartja, hogy a jogsértő állapot megszüntetésére kötelezik a céget.
Arra a kérdésre, hogy a minisztérium pénzbüntetést is kivethetne-e a VW-re, a szóvivő azt mondta: “két különböző dolog, hogy mi az, ami lehetséges, és mi az, amit teszünk ebben az ügyben”.
A Stern szerint Németországban egy uniós előírás alapján 2009 óta büntetni kellene a kipufogógáz tisztítására szolgáló berendezést kikapcsoló szoftverekkel operáló autógyártókat, de a kormány nem ültette át a nemzeti jogba ezt a szabályt.
A VW-t az Egyesült Államokban 15 milliárd dollárra büntették a dízelbotrány miatt.
A botrány azzal kezdődött, hogy az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) 2015 szeptemberében megvádolta a VW-t, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A VW – a legnagyobb európai autógyártó vállalat – elismerte a csalást. Az ügy világszerte a VW mintegy 11 millió gépjárművét érinti, ezek közül 8,5 milliót az EU-ban adtak el.

MTI

Ferrari a gyártás leállását

Feliratkozás az Autosajto.hu hírlevelére

You may also read!

elektromosjármű-piac

Bizonytalan kilátások az elektromosjármű-piacon: a vásárlók fele egyelőre nem venne villanyautót

Az Európai Unió 2035-től tervezi betiltani az új, fosszilis üzemanyaggal hajtott járművek értékesítését, a vásárlók érdeklődése azonban az elektromos

Read More...
Zemplén Rally

Juhász Csaba: Kategóriagyőzelem a TippmixPRO Zemplén ralin!

Juhász Csabáék az év legkeményebb versenyén vannak túl. Sokáig a második helyért küzdöttek, de aztán más balszerencséje az ő

Read More...
Zemplén Rally

Kelemen Csaba bajnoki címet ünnepelhetett

TippmixPRO Zemplén Rally 2025 – Horváth Rallye ASE beszámoló A 2025-ös rally idény utolsó futama, a TippmixPRO Zemplén Rally embert

Read More...

Mobile Sliding Menu

×