A Skoda a Vision E elektromos tanulmányt Sanghajban ( április 19-28) mutatja be. A Skoda Vision E négy kerekét két elektromotor hajtja, amelyek összteljesítménye 225 Kw. Ezzel az erővel a kupés vonalvezetésű SUV igen dinamikus mozgásra képes. A végsebesség 180 km/h, viszont a hatótávra a cseh gyártó több, mint 500 kilómétert ír.
Elektromos önvezető Skoda tanulmány
De ez még nem minden. A Vision E level 3-as önvezető auto is lesz. Ez azt jelenti, hogy magától araszol a forgalmi dugóban, hasít az autópályán, tartja a sávot és a követési távolságot, illetve megkeresi az üres parkolót és be is áll oda.
A Vision E egyébként 4,645 mm hosszú, 1,917 mm széles és 1,550 mm magas. A tengelytáv 2,850 mm, a túlnyúlások pedig rövidek. Így a Vision E is hozhatja a Skodától megszokott tágasságot. A kupés vonalvezetés SUV méretben igazán divatos napjainkban, ezzel nem igazán lehet nagyon mellé lőni. Letisztul a forma, szinte spártai a hátulja és az eleje is.

Nekem az első szekcióban kicsit benne van az 1000 MB, bár nem hinném, hogy szándékos. Viszont igazán formabontó újjítás nincs a dizájnban, főleg ahhoz képest, hogy egy tanulmányról van szó. Igen volkswagenesen biztosra mennek.
2025-re öt elektromos autót ígér a Skoda, az első plug-in hybrid SUPERB már 2019-ben érkezik. Az első teljesen elektromos modell 2020-ra várható. A Skoda a legutóbbi felmérésekre hivatkozva azt állítja, hogy 2030-ra az új autók 15 százaléka önvezető lesz. Ezért is érthető, hogy a Skoda – bár kicsit lemaradva – de nagy hangsúlyt kíván helyezni mind az elektromos, mind az önvezető autók fejlesztésére, ahogy azt már sok gyártó teszi.