Az Audi új mesterséges intelligencia központot nyitott

In Technológia
mesterséges intelligencia

Johannes Kepler Egyetem, Linz: Az Audi új mesterséges intelligencia központja

Újabb nagy lépést tett az Audi fejlesztési gárdája az önvezető autók és a jövő autójának a készítésében, ugyanis a Linzi Johannes Kepler Egyetemmel karöltve egy új kutatóközpontot avattak a napokban. A központ vezetője Prof. Sepp Hochreiter lesz, aki az új fejlesztési egység legfontosabb feladatának a mesterséges intelligencia autókba való beültetését nevezte meg.

 

Mesterséges intelligencia az önvezetésben

Hochreiter professzor az egyik vezető Európai szakértő a mesterséges intelligencia és gépi tanulás területén. Ennek röviden annyi a lényege, hogy a számítógépekbe az emberi agyhoz hasonló tanulási folyamatokat ültetnek be. Azaz a gép a sofőr bizonyos cselekvéseit eltárolja egy hosszú távú memóriában, majd később hasonló helyzetben már utasítás nélkül is végrehajtja azt. Gondoljunk például arra, hogy az autónkkal egyszer beparkolunk egy helyre, azt a számítógép eltárolja. Ha legközelebb a sofőr megáll egy parkolóhely mellett és kiteszi az irányjelzőt, a kocsi tudni fogja már, hogy parkolni kell. “Az autonóm (önálló) gépjárművek fejlesztésében hatalmas potenciál van, és ma már ne csak a hang alapú utasításokra gondoljunk. Sokkal nagyobb dolgokra is például, hogy az autó okosan visszakérdez, elbeszélget az utasokkal, minden kérésre reagál és különböző igényeket kielégít.”-mondta Hochreiter. “Az elkövetkező években az Audival karöltve ezen fogunk dolgozni, hogy a jövő autójában jobban érezhessük magunkat, mint akár a saját nappalinkban.”-tette hozzá.

“Az Audi.JKU gépi tanulás központ létrehozásával egy szilárd alapja lesz a márka folyamatos növekedésének, ráadásul a diákok is azonnal becsatlakozhatnak egy vezető világmárka fejlesztésébe, a tanultakat rögtön gyakorlatba tudják ültetni, így egyetemi és gyártói oldalon is egyértelmű win-win szituáció fog kialakulni.”-mondta Michael Schmid az Audi akadémia feje.

A központ azonnal 5 különböző projekt fejlesztésével indul. Az első  kutatás arra terjed ki, hogy az autók pilóta üzemmódban hogyan kezelik a komplex közlekedési szituációkat, hogyan vizsgálják a környezetet és hogy képesek észlelni a veszélyes szituációkat. Egy másik projekt célja a jármű szenzoraiból érkező adatok felhasználása gépi tanuláshoz és még sok hasonló. “Minden kutatásunkkal lépésről lépésre egyre intelligensebb autókat tudunk és fogunk is kifejleszteni”-zárta végül Dr. Peter Steiner az Audi Elektronikai részlegének vezérigazgatója.

You may also read!

Mazda CX-30 közeledik

Mazda CX-30 közeledik

Az európai piacra szánt új, 2020-as modell évű Mazda CX-30 értékesítése idén nyáron kezdődik. Az autógyártó a piaci érdeklődés felkeltésére kiadott egy fotógyűjteményt, amely részletesen bemutatja a kompakt SUV-t.

Read More...
RALLY INTERNAZIONALE DEL CASENTINO Juhász Csabi

Kategóriagyőzelem a Casentino ralin

A 39. RALLY INTERNAZIONALE DEL CASENTINO ralin vett részt Juhász Csabi szinte már törzsversenyzőként a testvérével, Zsoltival ahol kategóriagyőzelmet szereztek.

Read More...
TAXI4 Veszprém Rallye Ritmus ASE Klausz Kristóf Csányi Botond

Defekt után defekt!

Nem úgy sikerült a 26. TAXI4 Veszprém Rallye a Ritmus ASE párosának, Klausz Kristófnak és Csányi Botondnak, ahogy szerettük volna, és amiben reménykedtünk a kvalifikáció után, ahol a 3. helyet szerezték meg a jóval tapasztaltabb mezőnyben. A másnapi eredmények sem voltak rosszak, de aztán 2 defekt visszavette őket, majd egy elektromos hiba miatt kiállni is kényszerültek.

Read More...

Leave a reply: