Botrány a német autógyártók körül

In hír
német kartell botrány

Hétvégén robbant a hír, hogy 1990 óta öt német autógyártó: a Volkswagen, a Porsche, az Audi, a Daimler és a BMW kartellezett. Az összejátszást titkos dokumentumok alapján a Spiegel szellőztette meg. Ha megalapozottak az újság állításai, akkor a német cégeknek kartellezés miatt akár több milliárd euró bírságot kell fizetniük. 

A nagy autókonszernek szakértői évente több alkalommal találkoztak. A találkozók célja az volt, hogy több témában is egyeztessék álláspontjukat, és kialakítsák azokat a sztenderdeket, amik alapján az autóikat gyártják.

Az egyeztetések célja a verseny kiiktatása volt

A Volkswagen a hatóságoknak elmondta – tulajdonképpen önfeljelentésként –  ahelyett, hogy versenyeztek volna a prémiumgyártók, inkább leegyeztették egymással azt, hogy melyik alkatrész hogyan működjön. Illetve mekkora legyen és hogy mennyibe kerüljön. Mindez döbbenetes számokban: 60 munkacsoport, és csak az elmúlt 5 évben mintegy 1000 egyeztetés.

 

Botrány a német autógyártók körül

 

Az öt nagy német autógyártó közötti kartell rajtuk kívül szinte mindenki másnak kárt okozott. Nemcsak a konkurenciának tettek be, hanem a vevőket is becsapták. Az ügyfél ugyanis abban a reményben választott, hogy a lehető legjobbat kapja az egymással versenyző gyártóktól.

A dolog akkor kezdett kiderülni, amikor a német versenyhivatal 2016-ban az acélfelvásárlások kapcsán kezdett vizsgálódni, a Volkswagen önként adott át további adatokat, amivel gyakorlatilag az utolsó esélyt ragadta meg arra, hogy várható büntetését csökkentse, majd példájukat a Daimler is követte. Ezek természetesen nem teljesen önkéntes lépések, csupán kármentésnek számítanak.

Az Európai Bizottság versenyjogi főigazgatósága vizsgálja ki az öt vezető német autógyártó társasággal szembeni kartellgyanút – jelentették be hétfőn Berlinben.

You may also read!

Védelmi hiba? – Csillagtalan a FIAT PANDA is

Védelmi hiba? – Csillagtalan a FIAT PANDA is

Az EURO NCAP törés teszten egy csillag sem jutott a Fiat Pandának. Legutóbb a Fiat Punto kapott ilyen minősítést 2017 decemberében.

Read More...
Volkswagen Polo GTI R5-tel folytatja a MOL Racing Team

Volkswagen Polo GTI R5-tel folytatja a MOL Racing Team

2019-ben az új Volkswagen Polo GTI R5-tel versenyez a Rali Európa-bajnokságban a Herczig Norbert – Ferencz Ramón kettős. A MOL Racing Team párosa már a hétvégén bemutatkozik az új autóval.

Read More...
Polestar 1 tesztelés

A Polestar 1 tesztelés-éhez kell egy jó sofőr is, akit sokan irigyelünk – videóval

A Polestar 1 tesztelése folytatódik egészen a 2019 évközepi gyártás elkezdéséig. Szerencsére a törésteszten nem ült benne a

Read More...

Leave a reply:

Mobile Sliding Menu