Az olasz nagydíjon vette el Hamilton az összetettbeli első helyet!
Monzában rendezték a Forma-1 2017-es idényének 13. nagydíját. A futam napsütéses időben zajlott, ami nagy megkönnyebbülés volt a pilóták és a nézők számára a szombati maratoni hosszúságú esős időmérő után.
Az élről Hamilton rajtolhatott, a kusza időmérő eredményeként, mellőle Stroll a Williams Mercedessel, a harmadik helyről pedig Esteban Ocon a Force Indiával. Stroll a második helyével, a legfiatalabb első sorból induló pilóta lett. A mezőny nagy része szuper lágyon rajtolt.
Rajt
A rajtnál nagyjából simán jött el a mezőny. Bottas és Raikonen csatázott egy kicsit, Massa pedig összeért Perezzel. A rajtot Verstappen kapta el a legjobban. A 13-ról a 8. helyre jött fel. Ocon megelőzte Strollt. A fiatalok éretten viselkedtek a rajtnál.
A második körben Bottas megelőzte Raikkonent. Nem sokkal később Bottas már Strollt támadta. A jó rajt után azonban Verstappent ezúttal is utolérte a balszerencse. Massaval való csatározás közben a brazil és a holland összeért, aminek Verstappen defekt lett a vége.
Bottas a 4. körre már fel is zárkózott q második helyre. Miközben az angol sorban autózta a leggyorsabb köröket. Vettel ezalatt megelőzte Raikkonent és Strollt.
A 8. körben Vettel megelőzte Ocont is. Bár a francia nem volt könnyű préda a Mercedes motornak hála. Hamilton – Vettel különbség ekkor 5,8 másodperc volt, azonban már érezhető volt a futam ezen szakaszában is a Mercedes fölény.
A 10. körben a rádióbeszélgetésből kiderült, hogy Ricciardo gumijai ekkorra érték el az üzemi hőfokot. Ez érdekes, főleg, hogy Monzában nagy terhelést kapnak a gumik. Massa pedig megnyugodhatott, a Verstappennel történt koccanásáért végül nem kapott büntetést.
Eközben Vettel már több, mint 10 másodpercre került Hamiltontól. Egyre biztosabbá vált, hogy a Ferrari tempója ezúttal nem csak egy körön, hanem versenyben is elmarad a Mercedesétől. Ocon és Stroll csatázott a negyedik helyért.
A 16. körben Raikkonen szenvedését megelégelte a csapat, kihívták a boxba, így ő kezdte a kerékcseréket, nem sokkal később jött Ocon is. Amint a rádiózásából kiderült, Alonso ismét szenvedett.
Ricciardo szépen lassan elkezdett felzárkózni a 17. helyről, ahová a 3. helyről került motorcsere miatt. A 23. körre már egészen a negyedik helyig jött fel. Jó lett volna látni, hogy alakul, ha nem kap büntetést. Közben Raikkonen és Ocon csatázott a 6. helyért. A Mercedes motor jelentette előnnyel, Raikkonen még DRS-el sem tud mit kezdeni.
Fél távhoz közeledve
A 25. körben Hamilton nagyságrendileg 5 másodperccel vezetett Bottas előtt, Vettel előtt pedig 15 másodperc. A versenynek ebben a szakaszában úgy tűnt, innen csak elrontani tudja az angol.
A 26. körben Raikkonen nagy nehezen megelőzte Ocont, de a francia visszatámadott, azonban a pozíciót már nem tudta visszaszerezni. A Ferrari és Raikkonen szurkolók nagy bánatára a nagy csata a 6. helyért ment.
A verseny állása 31 kör után:
Hamilton, Bottas, Vettel, Ricciardo, Perez, Raikkonen, Ocon Stroll, Massa, Vandorne.
- körben Vettel és Hamilton is a boxba látogatott, csak éppen az angol majd 20 másodperc előnyben.
- körben Bottas elkezdett felzárkózni Hamiltonra. Azonban a néhány tizedes közeledésre, Hamilton gyorsan válaszolt egy leggyorsabb körrel. A mezőnyben több csata is zajlott. Azonban a futamnak erre a szakaszára rányomta az unalom bélyegét a két Mercedes dominanciája. A futam ekkoriban hozta a papírformát, amit sejteni lehetett Monzára. Mercedes 1-2. Ferrari 3-4. ötödik helyen pedig Ricciardo. Azonban harc csak Raikkonen és Ricciardo között volt.
41.körben Ricciardo megelőzte Raikkonent, Vettel benne hagyott a körében három másodpercet. Így már Ricciardo célkeresztjében.
A 43. körben a verseny állása:
Hamilon, Bottas, Vettel, Ricciardo, Raikkonen, Ocon, Stroll, Massa, Perez, Magnussen
- kör: Ricciardo egyre közelebb került Vettelhez, meglepetésre a Red Bull versenytempója jobb volt, mint a Ferrarié. Azonban lassan fogytak a másodpercek a körök pedig gyorsan. Így a csata esély csekély volt.
- kör: Alonsot kihívták a boxba. Ez kezd nevetsége lenni. Érthetetlen, hogy a McLaren ennyi idő alatt, hogy nem tudott versenyképes duóvá válni a Hondával.
Utolsó kör:
Massa még kicsit megkergette Strollt, de eredménytelenül. Hamilton rajt- cél győzelmet aratott. A Mercedes pedig kettős győzelmet aratott. Ezzel Hamilton átvette Vetteltől az első helyet összetettben. Vettel megköszönte a futamot a csapatnak és a szurkolóknak.
Az első tíz: Hamilton, Bottas, Vettel, Ricciardo, Raikkonen, Ocon, Stroll, Massa, Perez, Verstappen.
Kellemetlen kérdések
Verstappen és Ricciardo futama ismét nem igazán volt egy lapon említhető. Nyilván arról nem tehet Verstappen, hogy Massa nem figyelt rá, de azért az érdekes, hogy a holland valahogy csak nem hozza a jó eredményeket. Jó-jó szépen előre küzdötte magát a futam során, na de a Forma-1-ben nem csak azon van a hangsúly, hogy nyomjuk neki izomból, aztán ha hátra esünk, akkor előrejövünk, hanem az ésszerű versenyzésről is, amivel az ilyeneket elkerüli az ember. Mondjuk nekünk nézőknek ez így izgalmasabb, már ha izgalomba jövünk egy Verstappen csatától a 10. helyért vagy a 15.-ért. Ne felejtsük el, eközben csapattársa futószalagon hozza a pontokat, jobb napokon pedig még a dobogókat is. Ezúttal egy negyedik helyet, a tizennyolcadikról, és nem volt messze Vettel sem, a harmadik helyen.
Mi lesz veled Alonso?
Alonso futama ismét nem a szenzációs eredményről szólt, de még csak nem is a férfias küzdelemről. Alonso futama ezúttal is a rádiós ordítozásról szólt. Felmerül a kérdés, hogy ez kinek megalázóbb a McLarennek vagy Alonsonak? Na meg az is, hogy ez kinek jó? Alonso folyamatosan szenved, miközben a McLarent és a Hondát folyamatosan ócsárolja a rádióban. Az egyszeri nézőnek ebből szerintem ebből már elege van. Nekem legalábbis biztos. Ráadásul messze az alagút vége. Alonso előtt nem látszik nyitott ajtó vagy inkább nyitott garázsajtó egyetlen komolyabb csapathoz sem, a McLaren pedig nem igazán tud szabadulni a Hondától.
Hol volt, hol nem volt Vettel előnye? Vettelnek szépen lassan csak sikerült elveszíteni az előnyét Hamiltonnal szemben. Kérdés, hogy lesz-e válasz a Ferraritól a szezon következő részében? Vagy innentől egyenes az út egy újabb Mercedes világbajnoki cím felé?
Bulvár
Mint az utolsó két képen látható, egy leleményes magyar troll, ismét lecsapott a Monzában a trófeák átadása közben. Érthetetlenül hosszú tartóval rendelkező zászlójával, ismét megkerülhetetlen szereplője lett az olasz nagydíj utáni ünneplésnek, legalábbis a tv nézők szemszögéből. Az, hogy ez építi-e az országimázst az jó kérdés, az ötlet mindenesetre egy Like-ot megérdemel.
Összegzés
Nehéz eldönteni, hogy az olasz nagydíj izgalmas volt vagy éppen unalmas. Azok szemszögéből, akik magát az autóversenyt kedvelik és szeretik látni, ahogy a lóerők egymásnak feszülnek, azok számára biztosan izgalmas volt, hiszen viszonylag sok előzés és „kergetőzés” volt, amikből ugyan végül nem minden esetben lett csata és előzés, de azért jó nézni. Akik viszont a Belgiumban látott Hamilton – Vettel párharcot szerették volna látni, azok számára viszont unalmas volt ez a futam.
Akármilyen is volt ez a futam, annyi bizonyos, hogy szépen lassan elfogyott Vettel előnye, ahogyan szép lassan Alonso türelme is. A következő futam Szingapúrban lesz, ami a Ferrarinak kedvez évek óta, azonban, ahogyan Belgium nem hozta a várt Mercedes fölényt, úgy ki tudja mit hoz Szingapúr. Az biztos, hogy hacsak nem jön egy nagy Ferrari dominancia, Vettel idén sem lesz világbajnok, pedig ha valamikor, akkor idén erre igazán nagy esélye van. De hát ilyen ez van egy olyan idényben, amikor egy versenyző alatt jó autó van, de sorozatban jönnek az olyan elszalasztott első helyek, amikor épp csak elhappolják az ember elől a dobogó legfelső fokát. Ahogyan az történt Vettellel idén többször is. Arról nem is beszélve, hogy rengeteg pont úszott el Silversoneban is a defektnek köszönhetően. Azonban ilyen a Forma-1, hiába tiéd a legjobb, vagy legalább is a legjobban használható autó, ha egyszer gyakran közbe jön valami vagy valaki, ami elviszi a papíron elérhető győzelmet. Azonban hét futam még hátra van, azalatt bármi megtörténhet, folytatás két hét múlva, Szingapúrban.
A futam végeredménye:
Forrás: www.f1fanatic.co.uk, www.origo.hu