Régóta a legizgalmasabb MINI – John Cooper Works GP tanulmányautó

In bemutató
John Cooper Works GP tanulmányautó

A szálak 2006-ig vezetnek vissza. Akkor mutatták be a MINI Cooper S-t, majd 2012-ben a MINI Cooper Works GP-t. Abból a modellből 2000 darab készült.

John Cooper Works GP tanulmányautó

John Cooper Works GP tanulmányautó

A mostani GP-re egyelőre dizájn tanulmányként tekinthetünk, a teljes valóságára Frankfurtban derül fény. Elől az óriási légterelő és levegő beömlők határozzák meg a képet.

John Cooper Works GP tanulmányautó

Oldalt is méretes aerodinamikai és hűtő szerepet betöltő idomokat és karbon küszöböket találunk. A szélesebb sárvédőívek alatt pedig szélesebb nyomtávú a futómű is. A hátsó légterelő pedig már-már Pikes-Peek-i méretű. Az idomok nagy része a súlycsökkentés miatt szénszálból készült. Egyedi a visszapillantó tükör is.

John Cooper Works GP tanulmányautó

Hátul pedig méretes diffúzor zárja a képet. A két hátsó lámpa együtt a brit zászlót mintázza.

A rendkívül mokány, dinamikus, erőtől duzzadó MINI-ről nekem – ha szabad ilyet írni – első ránézésre, kicsit hunyorítva a Renault 5 Turbo jutott az eszembe.

John Cooper Works GP tanulmányautó

A versenyautós hangulat belül is folytatódik. Ötpontos biztonsági övek, aluminium bukókeret, minimalizált műszerfal és sportkormány fogadják a sofőrt.

John Cooper Works GP tanulmányautó

Az autó alatt dolgozó verseny futómű a központi kijelzőn állatható. A display mellett pedig áramtalanító kapcsolót találunk. A súlycsökkentés jegyében hiányzik a hátsó ülés, a tető és ajtókárpit. Az ajtók behúzása is versenyautós szövet fogantyúval lehetséges.

Tehát minden adott a kemény pályázáshoz, vagyis majdnem minden. Hogy mi dohog a GP orrában és az erősebb-e, mint 231 lóerő, az szeptember 12-én Frankfurtban fog kiderülni.

You may also read!

Mi történik, ha egy autó falnak ütközik 150 km/h sebességgel?

A mérnökök világszerte törésteszteket végeznek az autókon, vizsgálják a törés, sérülés mértékét és az utasok védelmét. Ezekkel a tesztekkel

Read More...

Újraindul a Moszkvics gyártása

A nyugati autógyártók teljesen elengedték Oroszország autóiparát az Ukrán invázió után. A szankciók miatt az orosz vállalatok nehezen tudják

Read More...
autót 150 ezerért

Autót 150 ezerért? Ne már!

Autót venni szerintem élvezetes dolog. De 150.000 forintért? Á, inkább spórolj még, vagy vegyél fel hitelt! Hitelt? Kösz,nem! Hátha

Read More...