Az új Mercedes X-Class ötvözi egy általános pickup minden előnyét a Mercedes impozáns dizájnjával, meggyőző off-road képességekkel, dinamizmussal és biztonsággal, valamint mercis kényelemmel.
A Nissan Navara létra alvázára épülő autó komfortos futóművet kapott. A létra alvázhoz hátul merev hátsó híd és több lengőkaros futómű csatlakozik. Elől független felfüggesztés, illetve tekercs rugók elől-hátul.
Három féle külső és felszereltség létezik. Az első a X-Class Pure alap felszereltséggel, ami a legjobb munkaautónak. A második a Progressive, itt már extrább a külső és a kényelem is. Presztizs pickup ként is megállja a helyét. A harmadik pedig a Power. Ez nyújtja megjelenésben, teljesítményben és kényelemben is a maximumot.

Mercedes-Benz X-Class PROGRESSIVE
Meggyőző megjelenés
Az autó dizájnja előlről egyértelműen hozza a Mercedes márkaarculatot, és ez jól áll egy pickupnak. A nagy csillag és szellős rács biztos helyettesíteni fogja a reflektort autópálya belső sávkában. Az első lökhárító illetve az alsó kartervédő fényezése a felszereltségtől függ.

Oldalról a letisztult és a robosztus szavak a legtalálóbbak. Nincs semmi túlzás vagy csicsa. Az ajtók alatt végigfutó fellépők még jobban emelik az X-Class stílusos megjelenését. Hátulról azért látszik, hogy a praktikumnak győznie kellett a dizájn fölött. De ez egy pickupnál inkább érdem, mint negatívum. Érdekesség még, hogy alapból a hátsó raktérajtó 90 fokban nyílik. De ha hátsó lökhárító nélkül rendeljük az autót, a hátsó lenyíló ajtó már 180 fokban nyílik.

Minőségi a raktér kiképzése is, aminek a legszűkebb részén is elfér egy raklap. 1,1 tonnát visz el az X-Class és akár 3,5 tonnát is vontathat. Mercis finomság, hogy a raktrében is van világítás és 12 voltos csatlakozó. Kilenc féle szín, illetve 17,18 vagy 19 colos kerekek közül lehet válogatni.
Az autó méretei:
Hossz: | 5340 mm |
Szélesség: | 1920 mm |
Magasság: | 1819 mm |
Tengelytáv | 3150 mm |
Plató hossz: | 1587 mm |
Plató szélesség | 1560 mm |
Plató magasság | 474 mm |
Maximum terhelhetőség | 1042 kg |
Fékezett vontatmány kapacitás (függ a motortól és felszereltségtől) | 1650–3500 kg |

Prémium belső
Belül a Mercedes újra akarta formálni a pickup fogalmát kényelem és minőség terén. A műszerfal, a kormány és az ülés is személyautós. Középre a tipikus kerek légbefúvók és egy kijelző került. A képernyő 960*540 pixeles felbontású és a 360 fokos kamerakép vagy a navigáció is megjeleníthető rajta. A műszerek is személyautósak. A váltó elött pedig multifunkciós touchpadot találunk. Mindenhol az egyszerűség és a prémiumság ötvöződik.
Az ülések felszereltségtől függően lehetnek szövet vagy bőr bevonatúak. Illetve sok pickupos extra is rendelhető, mint például az elektromos raktér felőli ablak, a raktér határoló vagy a rakomány rögzítő sínek.
2018 közepétől jön a V6-os
Az X-Class egyelőre a Nissan két dízel erőforrásával érhető el. A 2,3 literes turbós 163 lóerőt ad le (X 220 d). A dupla turbós pedig 190 lóerőt és 450 Nm-t tud (X 250 D). Mindkettő rendelhető össz, vagy hátsó kerék meghajtással és hat sebességes manuális váltóval. A hét sebessége autómata csak az X250 d-hez jár hátsó vagy összkerék hajtással.
2018 közepén érkezik a V6-os 258 lóerővel és 550 Nm nyomatékkal. Aki haladós X-Class-t akar, annak ezt érdemes kivárni. Ez csak összkerékkel és 7 sebességes 7G-Tronic Plus autómatával, a kormány mögött váltó flepnikkel és ECO start/stop funkcióval jön majd.

A 4MATIC összkerékhajtás az X 220 d 4MATIC és X 250 d 4MATIC modellekkel kaphatók. Itt az elsőkerékhajtás elektromosan kikapcsolható. 2018 közepétől állandó összkerékhajtással is rendelhetőek lesznek az X-Classok de csak a 6 hengeres változattal. Mindkét összkerék hajtás tud felezőt és hátsó difizárat, illetve lejtmenet vezérlőt.
Gázló mélység | 600 mm |
Szabad magasság | Első tengely 202 mm
Hátsó tengely 221 mm emelt magasságú felfüggesztéssel |
Terepszög elöl/hátul | 28.8°/23.8°
30.1°/25.9° emelt magasságú felfüggesztéssel |
Maximum billenés | 49.8°
49° emelt magasságú felfüggesztéssel |
Nem kell félni egy ekkora pickupban
A biztonságról a nagy test mellett aktív fékasszisztens, sáv tartó asszisztens és jelzőlámpa felismerő rendszer gondoskodik. Hasznos még a vontatmány stabilizáló segéd is. Illetve a navigáció figyelembe veszi a valós forgalmi adatokat.
Nagyon jól néz ki az X-Class, a Nissan Navaráról pedig tudjuk, hogy egy igazán klassz pickup. De érdekes elgondolkodni azon, milyen lett volna a Mercedes pickupja, ha nem a legköltséghatékonyabb megoldást választják, hanem az alapoktól egy teljesen új autót építenek.