A Skoda 60 évvel ezelőtt megépítette az 1100 OHC nyitott két üléses versenyautó prototípusát. A gyönyörű formájú és rengeteg újítást tartalmazó versenyautót hosszútávú versenyekre készítették és összesen kettő nyitott változat készült belőle.
1959-ben további két kupét készítettek. A nyitott változatok közül egy ma a Mlada Boleslavban található Skoda Múzeum gyöngyszeme.
A fantasztikus vonalvezetésű autó kasznija üvegszállal erősített műanyag (GRP) , így a súlya csupán 550 kg. Ennek köszönhetően az 1.1 literes, 92 lóerős, dupla vezérműtengelyes motor 200 km/h-ig gyorsítja a versenygépet. Az előre beépített négy hengeres soros motor a maximális teljesítményét 7700-as percenkénti fordulaton adja le és egészen 8500-ig elforog. A Skoda magas oktánszámú repülőgép-üzemanyagot használt a versenyautóhoz.
Az autó kezelhetősége is remek volt az elől 49,7 és hátul 50,3 százalékos súlyelosztásnak köszönhetően. Hatvan évvel ezelőtt ez tényleg űr technológiának számított. Fantasztikus, mit tudtak a szomszédban! A megjelenése olyan, mintha egy Lotust és egy Triumph-ot gyúrtak volna össze. És a számok: 1100 cm3, 92 lóerő és 550 kg! Aki ezt vezette, biztos soha nem felejti el!
Hallgassuk az autó hangját és csodáljuk kecses, áramvonalas formáját együtt: