Bemutatták a világ leggyorsabb SUV-ját, vagyis SSUV-ját – Lamborghini Urus

In bemutató
Lamborghini Urus

Megérte várni. A Lamborghini SSUV-ja (Super Sport Utility Vehicle), a Lamborghini Urus elképesztően jól néz ki. Pedig ekkora hossznál ( 5,1 méter ) már inkább a méret szokott dominálni, nem pedig a forma. De az Urus nagyon arányos, jól kinéző autó lett. És persze, óriási.

És persze Lamborghini. Ott van benne a Countach. Minden szögből nézve elképesztően dinamikus. És persze Audi és Porsche is. Olyannyira, hogy a padlólemez megegyezik a legújjabb Porsche Cayenne-ével.

Lamborghini Urus

Előlről a hatalmas levegőbelépők és az ötszögű lámpák vonzzák a szemet. Minden erőt sugároz. Az Urusok már most meglévő nimbuszának köszönhetően valószínű, hogy a tulajoknak villantani sem kell majd a belső sávban.

Lamborghini Urus

Oldalról akár a molnárok emblémája is lehetne, hiszen a 21 és 24 coll között felrakható kerekek bármelyik malomban megállnák a helyüket. Kisebb kerék nem is mehet rá a hatalmas karbon kerámia féktárcsák miatt. A szögletes törésvonalakról könnyű felismerni a márkát. Persze, az Audi e-tron Sportback-től sincs messze. Egyik gömbölyű, a másik szögletes.

Lamborghini Urus

Hátulról elképesztően szélesnek látszik az autó és az is. Ezt hangsúlyozzák a keskeny hátsó lámpák, amik belenyúlnak a sárvédőkbe. A csomagtérfedél közepe kicsit Skoda Octáviás lett. Gondolom, a tervezők még nem láttak olyan autót. Az alsó szekció pedig a négy kipufogóvéggel és a diffúzorral szupersportkocsis motívumokat mutat. Azt hiszem, elmondhatjuk: Igen, egy Lamborghini „terepjárónak” így kell kinéznie.

Lamborghini Urus

A belső a sportosság és a luxus ötvözete. Sok szempontból egy repülőgép cocpitjét idézi. Mondjuk a 0-100 km/h megvan 3,6 másodperc alatt, a 200 km/h-hoz pedig 12,8 másodperc kell. Tehát az élmény is repülőgépes. Természetesen végletekig finom a kidolgozás és az anyaghasználat. Mondjuk ez a 60 millió körüli árfekvésnél meg is követelhető. Természetesen az Urusban minden ma elérhető biztonsági és kényelmi extra benne van.

Lamborghini Urus

Ami még nagyon fontos, hogy a nagy testnek nagy a belseje is. Lamborghiniktől szokatlan a helykínálat. Öt ember kényelmesen? Naná! És sok csomag? Az is jöhet! 616 literes csomagtér. És az IKEA-ba is mehetünk? Hát persze! 1596 litert kapunk, ha ledöntjük a hátsó üléseket.

 

A motor

Az Urust – ami az egyik legnagyobb, spanyol bikaviadalon is szereplő bika vad őséről kapta a nevét – egy 4.0 literes V8-as twin turbos benzinmotor hajt. Az alumínium motor 650 lóerőt ad le 6000-es percenkénti fordulaton és elpörög egészen 6800-ig. A brutális 850 Nm-es nyomaték pedig 2250 és 4500-as percenkénti fordulat között rendelkezésre áll. Ahogy már említettem, 3,6 másodperc kell százig, és 12,8 másodperc 200-ig. A kg/lóerő arány 3,38, ami nagyon jó érték. A végsebesség pedig 300 fölött van. Egészen pontosan 305 km/h. Az autó csak nyolc sebességes autóval lesz kapható.

Az összkerék hajtás alapból 40/60 arányban ossza el a nyomatékot az első és hátsó kerekek között. De képes a nyomaték 70 százalékát előre, vagy akár 87 százalékát hátra tenni.

Lamborghini Urus

Emellett a hátsó kerék is kormányzott, bár maximum 3 fokot képes kanyarodni. Kis sebességnél az első kerékkel ellentétes, nagy sebességnél az első kerékkel megegyező irányba.

Elől és hátul karbon kerámia fékek találhatók. Elől 440X40 mm-esek, hátul pedig 370X30 mm-esek a tárcsák.

A Tamburo vezetési mód választó segítségével választhatunk STRADA, SPORT, CORSA, NEVE (hó), TERRA (off-road) ás SABBIA (homok) üzemmódok között.

A hatalmas SSUV-ot nem nagyon fogják terepre vinni. Igazándiból az orbitális féktárcsák miatt nem is lehet rátenni igazi terep kerekeket. És az ára sem erre ösztönzi majd a tulajdonosokat, bár azért lehet, hogy lesz aki megpróbálja. Tehát az európai ára 171,429 euró körül lesz áfa nélkül és 2018 tavaszától indul az értékesítés.

Lamborghini Urus

You may also read!

BYD plug-in hibrid

A BYD stratégiát váltott, Európának még nem kell az elektromos autó

A BYD szerint az európai vásárlók még nem akarnak tisztán elektromos járműveket venni. A vállalat legújabb terve, hogy

Read More...
AUDI E5 Sportback

A ’nagy’ AUDI elektromos autója ultramodern, de mégis nevetség tárgyáva vált

A sanghaji bemutatón az AUDI E5 Sportback nagy figyelmet kapott, azonban ez nem olyan figyelem volt amilyet a márka

Read More...

A régi-új Land Rover Defender V8; a varázsa megmaradt, de az ára több mint sokkoló

Többe kerül, mint egy Bentley Bentayga. Pontos ár nincs, mert a vásárló fantáziája szerint egyedileg összerakott autóból nem lesz

Read More...

Mobile Sliding Menu

Verified by MonsterInsights