A Ford több autót adott el globálisan és növelte árbevételét a negyedik negyedévben
A Ford közel 1,75 millió darab autót értékesített globálisan a negyedik negyedévben, 2 százalékkal többet, mint 2016 azonos negyedévében. Ennek ellenére a piaci részesedése 6,7 százalékról 6,6 százalékra csökkent. A meghatározó autógyártó üzletágánál több tényező miatt érdemben csökkent a profitabilitás. A menedzsment jövőre vonatkozó előrejelzései viszont több területen is pozitívak.
Az amerikai autógyártó árbevétele 41,3 milliárd dollár volt a negyedik negyedévben, amely 7 százalékos növekedést jelentett az előző év azonos időszakához képest. Az emelkedés a magasabb értékesítési darabszámnak, valamint a nagyobb értékesítési átlagárnak volt köszönhető elsősorban. A vállalatnak mindezek együttes hatására sikerült az árbevétel tekintetében megvernie az elemzői konszenzust, amely 38,5 milliárd dollár volt.
Az autógyártó szegmens üzemi marzsa 5,7 százalékról egészen 3,7 százalékra csökkent, amely döntően a dél-amerikai, az ázsiai és az európai régió gyengébb teljesítményével volt magyarázható.
A számok háttere
A meghatározó autógyártó szegmens adózás előtti eredménye 2,04 milliárd dollárról 1,43 milliárd dollárra csökkent a negyedik negyedévben. Ezt döntően a nyersanyagárak (acél, alumínium) emelkedésével és a garanciaprogram megnövekedett költségeivel magyarázta a Ford.
A vállalat pénzügyi divíziója, a Ford Credit viszont nagyon jól teljesít, a negyedik negyedévben 610 millió dolláros adózás előtti eredményt ért el, míg 2016 azonos negyedévében ez az érték csupán 398 millió dollár volt.
A menedzsment beszélt a 2018-as terveiről és várakozásairól: globálisan 23 új modellt mutatnak majd be, míg tavaly 11 új modellel rukkoltak elő. A cégcsoport árbevétele megegyezik, vagy szerény mértékben növekszik majd a 2017-es értékhez, a 156,8 milliárd dollárhoz képest.
Forrás: portfolio.hu