Az új Kia Rio GT-Line

In hír

Az új Rio GT-Line értékesítése 2018 első negyedévében indul Európában.

A Kia nyilvánosságra hozta a hivatalosan csak a márciusi Genfi Autószalonon bemutatkozó új Rio GT-Line első hivatalos fotóit. A sportos Rio-változat a márka GT-Line sorozatának legfrissebb, legújabb tagja a közelmúltban bemutatott Sportage, Picanto és Sorento GT-Line után.

A könnyű Rio GT-Line-t háromhengeres, közvetlen befecskendezéses turbós (T-GDI) benzinmotor 120 LE-s változata mozgatja, külső és belső megjelenését a Kia már futó és GT modelljei – mint például a cee’d GT és az Optima GT – inspirálták.

Új GT stíluselemek

Az autó elején fényes fekete, és krómozott az immár márkavédjegynek számító “tigrisorr” hűtőmaszk, különleges, 17 colos GT-Line alufelniken gurul és jellegzetes “jégkocka” formájúak az első – LED-es – ködfényei (mint a cee’d GT-n és a pro_cee’d GT-n is). A kipufogó végződése dupla, a nappali menetfények LED-esek, az ablakkeretek díszlécei pedig krómozottak. Fényes fekete tetőspoiler, és küszöbszélesítések teszik teljessé a sportos összképet.

Hatféle, sportos karosszériaszín választható a Rio GT-Line-hoz: Aurora Black, Platinum Graphite, Signal Red, Clear White, Silky Silver, and Most Yellow.

A sportos külsőhöz igazodó látványos utastérben fekete (szürke varrású) szintetikus bőr és szövetkárpit kombinációja borítja az üléseket, a kormány karimája alul lapított, sportos vonalú. Az ajtókon fémes elem keretezi a gombokat, és ilyen a váltókar környezete is, miközben a műszerfal dekorelemei szénszálhatásúak.

Hajtáslánc: takarékos, tiszta és rugalmas

A könnyű és pörgős 1.0 literes T-GDi benzines az új Rio GT-Line-ban 120 LE-t (6000/percnél) és 172 Nm-t szolgáltat (már 1500-tól egészen 4000/percig). A könnyű erőforrással hatásosan csökkenthető az első futóműre nehezedő tömeg, amivel javíthatók az autó ívmeneti jellemzői, kanyartulajdonságai, így végső soron még élvezetesebbé tehető a Rio GT-Line vezetése. A GT-Line vegyes átlagfogyasztása mindössze 4,7 L/100 km, széndioxid-emissziója pedig csak 107 g/km. A sebességváltó alapáron hatfokozatú kézi.

2018 harmadik negyedévétől a Rio GT-Line a Kia 1,2-es, és 1,4 literes szívócső befecskendezéses szívó benzinmotorjaival is elérhető lesz, valamint a hétfokozatú duplakuplungos (robotizált) sebességváltó is megjelenik a kínálatban.

Technológia, biztonság

A Rio GT-Line-hoz mindaz elérhető, ami a többi Rio modellhez, ugyanakkor számos egyedi felszerelés kifejezetten csak ehhez a modellhez jár, ráadásul alapáron: ilyen a könnyűfém taposófelületű pedálsor, és a kettős projektoros, kanyarkövető fényszóró-pár is.

Az extralistán a navigációs rendszer – 7,0 colos képátlójú “lebegő” központi érintőképernyővel, és teljes okostelefon integrációval  – valamint a tolatókamera, és a kormányfűtés éppúgy megtalálható, mint például az első ülések fűtése.

A Rio biztonsági karosszériáját jelentős részben extra nagy szakítószilárdságú, számítottan deformálódó mikroötvözött acélelemek alkotják, valamennyi modellváltozatban az alapfelszerelés része a hat légzsák (két első légzsák, két első oldallégzsák és oldalsó függönylégzsákok). A választható ADAS technológiákkal felszerelve a Rio ötcsillagos minősítéssel végzett az Euro NCAP töréstesztjén. Az ADAS részeként a Rióhoz gyalogosfelismerős, radaros, az autót állóra fékezni is képes automatikus városi vészfékrendszer is jár. A vészfékrendszerhez sávelhagyásra figyelmeztető elektronika is tartozik, az autót a sávba önműködően visszakormányzó sávtartó 2018 harmadik negyedévétől lesz elérhető.

A Rióra és így a GT-Line-ra is érvényes a Kia extrahosszú, 7 éves, vagy 150 000 km-es garanciája.

You may also read!

Mi történik, ha egy autó falnak ütközik 150 km/h sebességgel?

A mérnökök világszerte törésteszteket végeznek az autókon, vizsgálják a törés, sérülés mértékét és az utasok védelmét. Ezekkel a tesztekkel

Read More...

Újraindul a Moszkvics gyártása

A nyugati autógyártók teljesen elengedték Oroszország autóiparát az Ukrán invázió után. A szankciók miatt az orosz vállalatok nehezen tudják

Read More...
autót 150 ezerért

Autót 150 ezerért? Ne már!

Autót venni szerintem élvezetes dolog. De 150.000 forintért? Á, inkább spórolj még, vagy vegyél fel hitelt! Hitelt? Kösz,nem! Hátha

Read More...