Az új Kia Rio GT-Line

Az új Rio GT-Line értékesítése 2018 első negyedévében indul Európában.

A Kia nyilvánosságra hozta a hivatalosan csak a márciusi Genfi Autószalonon bemutatkozó új Rio GT-Line első hivatalos fotóit. A sportos Rio-változat a márka GT-Line sorozatának legfrissebb, legújabb tagja a közelmúltban bemutatott Sportage, Picanto és Sorento GT-Line után.

A könnyű Rio GT-Line-t háromhengeres, közvetlen befecskendezéses turbós (T-GDI) benzinmotor 120 LE-s változata mozgatja, külső és belső megjelenését a Kia már futó és GT modelljei – mint például a cee’d GT és az Optima GT – inspirálták.

Új GT stíluselemek

Az autó elején fényes fekete, és krómozott az immár márkavédjegynek számító “tigrisorr” hűtőmaszk, különleges, 17 colos GT-Line alufelniken gurul és jellegzetes “jégkocka” formájúak az első – LED-es – ködfényei (mint a cee’d GT-n és a pro_cee’d GT-n is). A kipufogó végződése dupla, a nappali menetfények LED-esek, az ablakkeretek díszlécei pedig krómozottak. Fényes fekete tetőspoiler, és küszöbszélesítések teszik teljessé a sportos összképet.

Hatféle, sportos karosszériaszín választható a Rio GT-Line-hoz: Aurora Black, Platinum Graphite, Signal Red, Clear White, Silky Silver, and Most Yellow.

A sportos külsőhöz igazodó látványos utastérben fekete (szürke varrású) szintetikus bőr és szövetkárpit kombinációja borítja az üléseket, a kormány karimája alul lapított, sportos vonalú. Az ajtókon fémes elem keretezi a gombokat, és ilyen a váltókar környezete is, miközben a műszerfal dekorelemei szénszálhatásúak.

Hajtáslánc: takarékos, tiszta és rugalmas

A könnyű és pörgős 1.0 literes T-GDi benzines az új Rio GT-Line-ban 120 LE-t (6000/percnél) és 172 Nm-t szolgáltat (már 1500-tól egészen 4000/percig). A könnyű erőforrással hatásosan csökkenthető az első futóműre nehezedő tömeg, amivel javíthatók az autó ívmeneti jellemzői, kanyartulajdonságai, így végső soron még élvezetesebbé tehető a Rio GT-Line vezetése. A GT-Line vegyes átlagfogyasztása mindössze 4,7 L/100 km, széndioxid-emissziója pedig csak 107 g/km. A sebességváltó alapáron hatfokozatú kézi.

2018 harmadik negyedévétől a Rio GT-Line a Kia 1,2-es, és 1,4 literes szívócső befecskendezéses szívó benzinmotorjaival is elérhető lesz, valamint a hétfokozatú duplakuplungos (robotizált) sebességváltó is megjelenik a kínálatban.

Technológia, biztonság

A Rio GT-Line-hoz mindaz elérhető, ami a többi Rio modellhez, ugyanakkor számos egyedi felszerelés kifejezetten csak ehhez a modellhez jár, ráadásul alapáron: ilyen a könnyűfém taposófelületű pedálsor, és a kettős projektoros, kanyarkövető fényszóró-pár is.

Az extralistán a navigációs rendszer – 7,0 colos képátlójú “lebegő” központi érintőképernyővel, és teljes okostelefon integrációval  – valamint a tolatókamera, és a kormányfűtés éppúgy megtalálható, mint például az első ülések fűtése.

A Rio biztonsági karosszériáját jelentős részben extra nagy szakítószilárdságú, számítottan deformálódó mikroötvözött acélelemek alkotják, valamennyi modellváltozatban az alapfelszerelés része a hat légzsák (két első légzsák, két első oldallégzsák és oldalsó függönylégzsákok). A választható ADAS technológiákkal felszerelve a Rio ötcsillagos minősítéssel végzett az Euro NCAP töréstesztjén. Az ADAS részeként a Rióhoz gyalogosfelismerős, radaros, az autót állóra fékezni is képes automatikus városi vészfékrendszer is jár. A vészfékrendszerhez sávelhagyásra figyelmeztető elektronika is tartozik, az autót a sávba önműködően visszakormányzó sávtartó 2018 harmadik negyedévétől lesz elérhető.

A Rióra és így a GT-Line-ra is érvényes a Kia extrahosszú, 7 éves, vagy 150 000 km-es garanciája.

Verified by MonsterInsights