A Mercedes-Benz A-osztály amszterdami világpremierjén péntek este bejelentették, hogy Kecskemét egyike lesz annak az öt helyszínnek a világon, ahol a kompakt új modellt 2018-tól gyártják majd
2016 júliusában robbant a hír, hogy a Daimler igazgatótanácsa úgy döntött, a kecskeméti Mercedes-gyár fejlesztésére és bővítésére szánt 185 milliárd forintot további 315 milliárd forinttal toldja meg, amelyből egy komplett új üzemet építenek fel a már meglévő mellé 2020 végéig. A menedzsment egyúttal jelezte, a beruházásnak köszönhetően a kecskeméti telephely gyártókapacitása további 150 ezer autóval bővül majd és 2500 új munkahelyet hoznak létre.
A németek most újabb tanújelét adták annak, hogy mennyire elkötelezettek Magyarország mellett.
A korábbi találgatások ugyanis helyesnek bizonyultak, azt követően, hogy Dieter Zetsche, a Daimler vezére megtartotta az új generációs A-osztály világpremierjét Amszterdamban, a vállalat által kiadott anyagból világosan kiderült, hogy
Kecskemét egyike lesz annak az öt helyszínnek a világon, ahol ezt a kompakt modellt 2018-tól gyártják majd.
A kompakt modellek fellegvára
Magyarország a Mercedes kompakt modelljeinek egyik fellegvára maradhat, a szegmens képviselői közül ugyanis készülnek már nálunk B-osztályos Mercedesek (2012 márciusától), valamint CLA (2013 májusától) és a CLA Shooting Brake (2015 januárjától) modellek. A lap ugyanakkor megtudta azt is, a Daimler menedzsmentje pedig döntött, hogy helyhiány miatt a B-osztályt kiveszi majd ki a gyártásából, vagyis ennek a modellnek az előállítása szűnik meg Kecskeméten.
A kompakt szegmens modelljei rendkívül népszerűek a Mercedes vásárlóinak körében, súlyuk évről évre nő az autógyártó összértékesítésén belül, így érdemben hozzájárultak ahhoz is, hogy a németek megvédték a világ elsőszámú luxusautó-gyártójának járó címüket.
Tavaly összesen 2,37 millió autót értékesítettek globálisan, amelyből mintegy 620 ezer darab volt a kompakt személyautó.
Forrás: portfolio.hu