Peugeot 208 R2 Rali Kupa

In hír, sajtóközlemény, Téma

A Peugeot sohasem riadt vissza a kihívásoktól, bizonyítja ezt azzal is, ahogyan az idén visszatér a magyar ralibajnokságba
– pénzdíjas márkakupát szervez utánpótlásnevelő célzattal, s a győztes a lehető legjobb nyereménnyel
gazdagodik: költségek nélkül rajthoz állhat egy külföldi futamon 2019-ben.

S ha ez még nem lenne elég motiváció, az már biztosan, hogy a hétszeres abszolút magyar bajnok ifjabb Tóth
János lesz a kupa résztvevőinek mentora. S ki mástól lenne érdemesebb tanulni, mint az egyik legjobbtól?!

Peugeot 208 R2 Rali Kupa

De nézzük, mit érdemes tudni a Peugeot 208 Rali Kupa sorozatról?

A Peugeot által kiírt, a FIA Nemzetközi Sportszabályzatának, illetve a MNASZ előírásoknak megfelelő sorozat
nyitott minden olyan versenyző számára, akinek van érvényes rali licence és az autója megfelel a technikai
szabályzatnak, vagyis FIA homológ Peugeot 208 R2-es versenyautót állít csatasorba, s vállalja az egységes
PIRELLI gumiabroncs használatot.

A sorozat mindenképp hiánypótló, hiszen évek óta folyamatosan téma az utánpótlásnevelés fontossága, s az,
hogy ez csak akkor lehetséges, ha a kiskategóriákból nem fogynak el a versenyzők. Nos, az idén mindenképp
érdemes lesz kis kategóriát választani.
S nem csupán azért, mert a pénzdíj futamonként akár 420 000 forint is lehet, hanem azért is, mert a regisztrációs
díj (350 000 forint) a nevezésen felül tartalmazza a kupában egységesen kötelező Peugeot versenyző-overallt,
valamint a Peugeot utcai ruházatot a pilóta és a navigátor számára, az egységes Peugeot szervizsátor használatát,
technikai ellenőrzést és mérnöki segítséget a versenyek alatt.

Peugeot 208 R2 Rali Kupa

Tudják mit jelent mindez?

Hogy a márkakupa résztvevői egy kicsit úgy érezhetik magukat, mintha gyári versenyzők lennének – itthon,
a magyar bajnokságban.
„A Peugeot évtizedek óta jelen van a magyar ralibajnokságban, sokat adott a sportnak, de sokat is köszönhet neki,
ezért gondoltuk úgy, szeretnénk tenni valamit a fiatalokért, a sportszerű versenyzésért, s ezért is hívtuk életre a
Peugeot 208 Rali Kupát. A sorozatban az első évben csak öt aszfaltos bajnoki futam szerepel, így a versenyzőknek is
könnyebb dolguk lesz, nem kell murva futóművet vásárolniuk” – nyilatkozta Balkányi György, a Peugeot magyarországi
importőrének ügyvezetője.

Érdekesség, és hazánkban eddig nem volt megszokott, hogy a márkakupa résztvevőinek vállalniuk kell, hogy
betartják az etikai kódex szabályait nem csupán a versenyhétvégéken, hanem a pályabejárás, a versenyzői eligazítás,
a díjkiosztó, és minden olyan nyilvános megjelenés során, amelyen a kupa hivatalos ruházatát viselik.
Külföldön ez teljesen bejáratott rendszer, hiszen minden márkának fontos, hogy az őt képviselő versenyző azonosuljon
az értékrendjével.

S ebben is – no meg minden másban – a versenyzők segítségére lesz a hétszeres abszolút magyar bajnok ifjabb
Tóth János.

„Nagyszerű ez a kezdeményezés és megtisztelő, hogy részt vehetek ebben a projektben, amelynek céljaival és
kiírásával tökéletesen tudok azonosulni, ráadásul egy olyan márka égisze alatt, teszem mindezt, amellyel 18 éve
állok kapcsolatban és amellyel 14 éven keresztül versenyeztem.” – nyilatkozta ifjabb Tóth János. – Ami nagyon
szimpatikus benne, hogy alapfeltétel az etikai kódex betartása, ami talán szokatlan itthon, de szerintem teljesen
helyénvaló.
Ami pedig engem illet, több, mint huszonöt évet versenyeztem Magyarországon, sok versenyen indultam, sok
tapasztalatot szereztem. Tudom, mire kell odafigyelni egy-egy verseny előtt s közben, s megpróbálok mindenkinek
abban segíteni, amiben kéri. Tudom, hogy lesz, akinek a gumiválasztásban adok majd tanácsot, másnak a pályafeldolgozásban,
s másnak elég lesz az is, hogy ott állok a gyorsasági szakaszok céljában és tapasztalatot cserélünk.
Korábban is adtam már tanácsokat fiatal srácoknak, de ez más lesz, univerzális feladat, aminek próbálok majd
megfelelni.”
A rutinos mentor mellett a TRT (Tagai Racing Technology) minden versenyre mérnököt biztosít a versenyautókhoz,
aki a Peugeot márkához méltó technikai hátteret adja.

 

Peugeot 208 R2 Rali Kupa
Az elért eredmény után két féle pénzdíjazás lesz

Először is minden versenyen a kupa első három helyezettje kap 200, 150 illetve 100 000 forintot.
Ha a kupában résztvevők a 6-os géposztály első három helye közül bármelyiken végeznek, azt még plusz díjazzuk
220, 160 és 110 000 forinttal. Vagyis aki a kupában és a géposztályban is az első helyen végez, az összesen
420 000 forintot nyer.

Az év végi díjazás lehet a legcsábítóbb. Aki a kupát megnyeri, az 2019-ben részt vehet egy, az ERC bajnokság
keretében megrendezésre kerülő versenyen, a TRT által biztosított Peugeot 208 R2-es
versenyautóval. A részvétel teljes költségét a Peugeot 208 Rally Cup Hungary partnerei állják.

A 2018. évi versenynaptár

Március 24-25.: Eger rali
Április 28-29.: Miskolc rali
Június 15-17.: Székesfehérvár rali
Szeptember 1-2.: Ózd rali
Október 13-14.: Mecsek rali
November 10-11.: Zemplén rali
A pontozási rendszer: 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1

You may also read!

Tim Gábor dobogós a Mikulás Rallye-n az új autóval

A több nehézséget, három kiesést, de végül kategória harmadik helyet hozó Rallye2 szezon végeztével volt hiányérzet Tim Gáborban

Read More...
Védelmi hiba? – Csillagtalan a FIAT PANDA is

Védelmi hiba? – Csillagtalan a FIAT PANDA is

Az EURO NCAP törés teszten egy csillag sem jutott a Fiat Pandának. Legutóbb a Fiat Punto kapott ilyen minősítést 2017 decemberében.

Read More...
Volkswagen Polo GTI R5-tel folytatja a MOL Racing Team

Volkswagen Polo GTI R5-tel folytatja a MOL Racing Team

2019-ben az új Volkswagen Polo GTI R5-tel versenyez a Rali Európa-bajnokságban a Herczig Norbert – Ferencz Ramón kettős. A MOL Racing Team párosa már a hétvégén bemutatkozik az új autóval.

Read More...

Leave a reply:

Mobile Sliding Menu