A kocka el van vetve! Lada Vesta Kombi és Lada Vesta SW Cross bemutató

In bemutató
Lada Vesta Kombi és Lada Vesta SW Cross

 

Az AMTS 2018 rendezvény sajtónapjának egyik fontos eseménye volt a Lada Vesta két új családtagjának, a Lada Vesta kombi és a Lada Vesta SW Cross személygépkocsiknak a magyarországi bemutatója. A rendszerváltást követően az elavult szovjet – később orosz modellek – nem bírták a versenyt, és a márkaképviselet egy időre kivonult. Pedig a 70-es évek termékei még nem koptak ki a hazai utakról, az AMTS rendezvényen pedig jó néhány felújított veterán Ladát láthattunk.

Lada Vesta Kombi és Lada Vesta SW Cross bemutató

2015 decemberében visszatért Magyarországra a VAZ autógyár terméke, az egykor nagy népszerűségnek örvendő Lada. Mára azonban csak a Niva utód Lada 4×4 maradt továbbra is szögletes, a kocka Lada fogalom már múlt, a kocka el van vetve! Az újranyitást a Kalina, Granta és 4×4 modellek értékesítésével indította a Lada Hungary Kft. A 2016-os évben kiépültek a márkaképviseletek, és elkezdődött az értékesítés. A 2017-es évben már 1000 darab körül volt az eladás, ebben szerepe volt az erősen Európai piacra szánt Vesta modellnek. A mai napon pedig a már piacon lévő 4 ajtós szedán mellé megérkezett a kombi, és az SW Cross modell.

 

Lada Vesta Kombi és Lada Vesta SW Cross bemutató

 

Technikai adatok és dizájn

A Lada Vesta Kombi – feltehetőleg a gyártási költségek optimalizálása miatt – teljesen azonos méretű a 4 ajtós kivitellel, 4410 mm hosszú, 1764 mm széles és 1508 mm magas. A kombi karosszériának köszönhetően a hátsó ülésen is kényelmesen utazhatnak a magasabb személyek, 2,5 centivel nagyobb a belső magasság. A motorkínálat sajnos nem bővült az európai piacon, egyetlen 1596cm3 benzinmotorral kapható, ami 105 lóerős teljesítményt ad. Manuális és robotizált (AMT) váltóval is kapható, de mind a kettő csak 5 fokozatú. Felszereltségtől függően 15 és 16 colos kerekekkel szerelt az autó, a saját tömege 1310 kg, a gyári fogyasztási adatok rendre 9,4/5,5/6,3 liter 100 kilométerenként városban, városon kívül és vegyes használatban. A 4 ajtós kivitelhez hasonlóan az autó designja megfelel a konzervatív trendeknek, egyediséget az oldalt látható X design ad a karosszériának. A kombi tulajdonságot erősíti az esztétikus, matt ezüst tetősín, amiben előkészítették a kereszttartók rögzítését.

 

Lada Vesta Kombi és Lada Vesta SW Cross bemutató

 

A belső

A beltérben is megjelentek újdonságok, a középső kartámasz, alatta tároló, hűthető kesztyűtartó, 3 fokozatú ülésfűtés a hátsó üléseken is (ez utóbbi a Lux felszereltségi csomagban). A multi-funkciós kormány, a műszerfal és az üléskárpit designja is frissült, a lábtér is kapott egy hangulatvilágítást. A kombik lényeges jellemzője a csomagtér, ami lehajtott hátsó ülések esetén 825 literes, alaphelyzetben a 4 ajtós szedánéhoz hasonló méretű. A csomagtérben is vannak rekeszek, az egyik zárható is, a csomagtartó alján, két felhajtható fedőlap alatt 2 további nagyméretű osztott tároló rekesz található. A rekeszek habosított műanyagból készültek, ami segít az utastér hangszigetelésében is. Ezek alatt van a pótkerék egy további rekesszel. A csomagtér ajtaja nyitható kulccsal, belülről gombnyomással, vagy egyszerűen az ajtón lévő nyitóval, ami a szedánnál még hiányzott. A csomagteret automata roló takarja.

 

Lada Vesta Kombi és Lada Vesta SW Cross bemutató

A Lada Vesta SW Cross a márka első komoly szabadidő autója, tágas utas és csomagtérrel. Az SW Cross külső méretei eltérnek a szedán és kombi méreteitől, 4424/1785/1537 miliméteres méreteivel is jelzi, ez egy SW Cross autó. A designból is többet kapott, ezt jelzi a krómozott kipufogó vég, és a Cross jelleget erősítő műanyag protektorok a kerékjáratoknál és a küszöböknél. Az SW Cross modell esetén már alapfelszereltség a 17 colos könnyűfém felni. A belső kialakítás a fent bemutatott Lada Vesta Kombihoz hasonló.

 

Felszereltségi szintek

Mind a két modell 3 felszereltségi csomagot kínál. A Comfort az alapcsomag, amiben van eltérés a két modell esetén, az SW Cross nem csak a nagyobb méretű könnyűfém felnit de a designként is funkcionáló cápauszony antennát is megkapja. A Lux csomag már tartalmazza a navigációt és az új dinamikus tolatókamerát is, amely már követi a kormányzási mozdulatait a vezetőnek. A legdrágább csomag a Lux AMT, amely a robotizált váltót is tartalmazza.

Az Autósajtó tavaly tesztelte a Lada Vesta  4 ajtós változatát, én magam is vezettem, és pozitív élményt jelentett számomra. Egy kérdés maradt nyitva számunkra, hogy mennyire megbízható, mennyire szerviz igényes az új Lada? A Lada Hungary Kft. azt az információt kaptuk, hogy a közösségi médiában vannak már Vesta tapasztalatokat megosztó csoportok, náluk tájékozódhatunk. Az autók kipróbálásához, megismeréséhez 4 tesztautót is biztosít a Lada Hungary Kft.

Lada Vesta Kombi és Lada Vesta SW Cross bemutató

 

A mai bemutatón természetesen az árakat is ismertették:

 

Modell Comfort   

Lux   

Lux AMT

Lada Vesta Kombi 

3.799.000 Ft

4.249.000 Ft 

4.499.000 Ft

Lada Vesta SW Cross

4.249.000 Ft

4.499.000 Ft

4.749.000 Ft

 

 

 

Tény, a Lada az ár területén élezi a versenyt, hogy visszaszerezze korábbi vásárlóinak egy részét. Az első 50 vevőt 5 év garanciával jutalmazza a forgalmazó, amivel a minőség felől aggódókat is próbálják megnyugtatni. Az autó gyári reklámfilmje nálam már nyert egy versenyt, „Moszkva nem hisz a könnyeknek” 2018-ban sem!

 

You may also read!

Autóipari beruházás Érden

Érden építi fel új központját és tesztbázisát a járműipari AVL Autókut Kft.
Tovább bővíti magyarországi tevékenységét az AVL

Read More...
Mini ritkaság a kalapács alatt

Mini ritkaság a kalapács alatt

Egy szerencsés gyűjtő egy különleges Mini megszerzésével ünnepelheti a márka 60. születésnapját. A jövő hónapban árverésre kerülő Mini Cooper ritkaság egy igazi gyöngyszem.

Read More...
Nagyon megy az új Suzuki Jimny

Nagyon megy az új Suzuki Jimny

Bár még nem teszteltük, a nyugat-európai érdeklődők és a japán értékesítési adatok számát látva sikeres az új Suzuki Jimny.

Read More...

Leave a reply:

Mobile Sliding Menu