Polírozzunk BMW-t! Ez a fényezés még megmenthető?

In Ajánló, szerelés
Polírozzunk BMW-t

Itt állok egy BMW 320i elött. Az autó 1994-es, 131.000 km van benne. A hangja gyönyörű. Bár a sportkipufogó helyett majd kap valami gyári közelit. Illetve le is van ültetve, de már úton van a gyári rugókészlet. Az autó legnagyobb baja a fényezése.

Sajnos az előző tulaj segítőkész kollégái egy „csodaszerrel” leoldották a bogarakat és a lakkréteg egy részét is. Elég csúnya lett. Igazából fényezni kéne. De gondoltam, meg kéne próbálni színpolírral helyreállítani, hátha kicsit jobb lesz.

 

Ezt fényezésnek csak óriási jóindulattal nevezném

 

A Homasita, Magyarország egyik legismertebb autófelszerélési cikk áruháza pedig volt olyan kedves, és felajánlotta a szükséges anyagokat.

 

Mivel polírgépem volt – talán azt is náluk vásároltam úgy 15 éve – arra nem volt szükség, de kaptam egy remek fényezés javító anyagot – T-Cut Color Fast 3 in 1 néven fut.Kaptam még a polírgépemre sapkát és papír ragasztószalagot is.

Szóval ezekkel felfegyverkezve szombat eset neki is álltam a nagy műveletnek. Gondoltam, teszek egy próbát a motorháztetőn, aminek a felülete nem igazán hasonlított fényezésre. Szépen lemostam, leragasztottam az ablakmosó spricniket és a BMW jelet, felráztam a flakont és szivaccsal felkentem az anyagot a motorháztető egy részére körkörös mozdulatokkal. Picit vártam, amíg megszárad, majd nekimentem a polírgéppel. Elég sokáig tologattam a gépet föl-alá, de aztán az eredmény elég meggyőző volt. Szerintem igazán jól sikerült. Nem mondom, hogy gyönyörű, de ezzel már meg lehet állni egy parkolóban.

A piros csíktól jobbra a kezelt felület, balra a kezeletlen

Természetesen szeretném majd fényeztetni is az autót, de Budapesten használva az elsődleges a gyári rugók visszatétele. A szomszédok miatt a sportkipufogót is visszacserélem gyárira. Az 17-es alufelnik nagyon szépek, de messze nem gyáriak, így idővel az is le lesz cserélve. Szóval a motorháztetőt nézegetve megérte foglalkozni vele, mert egész vállalható lett. Köszi Homasita!

 

You may also read!

TAXi4 Székesfehérvár Rally Kronome Ákos

Gondok, felszabadultság, második hely

Interjú Kronome Ákos autóversenyzővel a TAXi4 Székesfehérvár Rally után.

Read More...
Folytatódik a Mustang Bullitt gyártása

Folytatódik a Mustang Bullitt gyártása

Sokat várt Európa a Ford Mustangra, a Ford azonban nem várta, hogy a Bullitt változat annyira sikeres lesz az öreg kontinensen. Most válaszul az európai vevők bizalmára a 2020-as modellévben is gyártani fogják.

Read More...
Négy ajtós GT lenne a legújabb Toyota Supra?

Négy ajtós GT lenne a legújabb Toyota Supra?

Napjaink egyik kelendő autótípusa az SUV modellek mellett a négy ajtós Grand Tourer. A röviden csak GT-nek nevezett autók a sportot és a luxust ötvözik.

Read More...

Leave a reply: