A BMW Z4 egy igazán kívánatos roadster volt mindig is. Most pedig közeledik a következő generáció bemutatása. Az utolsó finomításokat a BMW dél-franciaországi tesztközpontjában végzik.
A recept nem változott: Hosszan elnyújtott motorháztető, rövid karosszéria-túlnyúlások, alacsony súlypont és gombnyomásra nyíló vászontető, ezt nem lehet nem szeretni. A gyáriak szerint a vezetési élményt a végsőkig fokozták.
Az Autodrome de Miramas tesztközpontban végzett kísérletek középpontjában az új BMW Z4 hajtásláncának és futómű-technológiájának finomhangolása áll, amely a hamisítatlan roadster sportosan dinamikus vezetési élményének leginkább meghatározó alapja. Az újdonság legintenzívebb változata a BMW Z4 M40i modell képében ölt majd testet. A vadonatúj fejlesztésű, kiváltképp erőteljes sorhatos benzinmotor, az elektronikusan állítható lengéscsillapítókkal dolgozó, ültetett sport futómű, a vadonatúj tervezésű első tengely, az eltérő méretű gumiabroncsokkal felszerelt BMW M könnyűfém keréktárcsák, a BMW M sport fékrendszer és a hátsó tengelybe integrált elektronikus differenciálzár együttesével az új BMW M Performance modell a vezetés vérpezsdítő élményének minden korábbinál magasabb mércéjét állítja fel a roadster modellek szegmensében.
„Az új BMW Z4 járműkoncepciója a lélegzetelállító agilitás és a lebilincselő vezetési élmény kettősét kelti életre. A rendkívül merev karosszéria és a kerékfelfüggesztések végtelenül feszes ágyazása olyan járműbeállítás műszaki alapjait teremti meg, amely mind a kormányzási pontosság, mind pedig a hossz- és keresztirányú gyorsulás tekintetében egy vérbeli sportautó menettulajdonságait garantálja” – mondta Jos van As, az új BMW Z4 futómű-rendszeréért felelős tervezőrészleg vezetője.