Slusszkulcs helyett okostelefon

In hír, Technológia
Slusszkulcs helyett okostelefon

Az autógyártók és a Tech cégek is nyomulnak az eKulcs felé, sőt az úgynevezett digitális kulcsok technológiai fejlesztésének gyorsítására össze is fogtak.

Néhány új autó már most lehetővé teszi, hogy az autó kulcsait otthon hagyva, okos-kütyüs nyitással, indítással autózzunk. A Car Connectivity Consortium (CCC) az autógyártók és tech cégek összefogását támogatja. Az együttműködés egyik eredménye a CCC, mint szakmai szervezet által kiadott specifikáció, a „Digital Key 1.0”. A követelményrendszert úgy állították össze, hogy az összes fontos funkció elvégezhető legyen akár egy okostelefonnal is. Autó nyitása, zárása, motor indítása, vagy akár az autónk megosztása valaki mással.

A specifikáció épít az NFC (Near Field Communication) technológiára, amit már ma is sokan használnak érintésmentes fizetésre, de akár tömegközlekedés igénybevételére is alkalmas. A kapcsolat létrejöttéhez szükséges távolság csökkentésével, és az eszköz biztonsági elemeinek a közvetlen hozzáférésével az NFC technológia biztonsági szintje megfelel a legmagasabb elvárásoknak is.

 

Slusszkulcs helyett okostelefon

 

Bár az 1.0 a nevének megfelelően még csak az első lépés, máris nagy az érdeklődés mind az autógyártók, mind az okostelefon-gyártók részéről. A CCC ennek eredményeként el is kezdte a specifikáció 2.0 verziójának kidolgozását. Mindezt nem egyedül. Az ismert tech-óriások, mint az Apple, az LG, a Panasonic, a Samsung és a Qualcomm is csatlakozott. Az autógyártók részéről pedig az Audi, a BMW, a General Motors, a Hyundai és a Volkswagen dolgozik az új követelmény leíráson.

Ha minden a tervek szerint megy, akkor a „Digital Key 2.0” jövő év elején már elérhető lesz. Köszönhetően a számos vállalat csatlakozásának, olyan új ötletekkel is bővül a leírás, hogy a felhasználók akár több járművet is kezelhessek okostelefonjukkal. Remélhetőleg a technológia terjedése, és annak széleskörű használata segítenie fogja a költségek csökkenését.

A BMW illetékese, Alexander Maier szerint a CCC által készített specifikáció, és az általuk kidolgozott „digitális kulcs” koncepció komoly értéket és lehetőséget képvisel. “A 2.0 verzió már olyan előnyöket tartalmaz, melyek segítségével minden okos eszközön használható biztonságos és skálázható megoldást kínálhatunk majd vevőinknek.”

A csoport jelenlegi 70 tagja képviseli az autópiac 70%-át és az okostelefonok piacának 60%-át, így remélhetőleg rövid időn belül lecserélhetjük a kocsikulcsot okostelefonra.

Arról nem szól a fáma, hogy milyen biztonsági kockázatokat rejt majd ez a megoldás. Bizonyára a teljes biztonságosság lesz a fejlesztés egyik célja, de ha autókat okostelefonnal lehet nyitni és indítani, az biztos a sötét oldal fantáziáját is beindítja.

 

forrás: carscoops.com

You may also read!

Salgó Rally

Nem titok, nyerni szeretnénk! – Salgó Rally


A hétvégén, egy városi prológot és kilenc gyorsot magába foglaló M6LOG Salgó Rallye2 verseny vár a JG-2 Racing

Read More...
VW T-Roc R 300 lóerő

VW T-Roc R – majd 300 lóerővel

Nem sokkal azután, hogy az idei Genfi Autószalonon bemutatták a VW T-Roc R nagyteljesítményű kis SUV-t, máris az európai kereskedőknél a modell.

Read More...
East Motorsport Szabó Krisztián Csomós Mixi Nagy Attila Rallye3

Cél a Top5

Csomós Mixi és Nagy Attila az Országos Rallye Bajnokság, valamint a Peugeot kupasorozat hosszú szünete alatt sem tétlenkedik, így a bózsvai Rallye3-as tesztfutam után egy nagy ugrást követően rajthoz állnak a soron következő Európa Bajnoki megmérettetésen, a 49. Barum Czech Rallye Zlin-en.

Read More...

Leave a reply: