ADAC : a modern dízelek jó néhány benzinmotornál is tisztább üzemre képesek – Mégis tiszták a dízelek?

In hír
Mégis tiszták a dízelek?

Az ADAC teszten igazolta, hogy a legmodernebb dízelmotorok károsanyag-kibocsátása messze a legszigorúbb határértékek alatt marad. Mégis tiszták a dízelek?

 

Csaknem egy éve, hogy megkezdődtek az új RDE (Real Driving Emissions, azaz valós közlekedési körülmények között mért károsanyag-kibocsátás) norma szerinti emissziószint-vizsgálatok.

Az RDE teszteket a járművekre szerelt, hordozható diagnosztikai berendezésekkel végzik közúton, változatos menetkörülmények között igazolva a szintén újonnan bevezetett, a korábbinál nagyságrendekkel életszerűbb WLTP rendszer szerinti laboratóriumi vizsgálatok mérési eredményeit.

 

Az RDE vizsgálat során az autóknak kis és nagy tengerszint feletti magasságokon, téli és nyári hőmérsékleti viszonyok között, terhelten és üresen, hegy- és lejtmenetben, városi, országúti és autópálya-szakaszokon kell bizonyítaniuk, hogy károsanyag-kibocsátásuk – beleértve az egészségre fokozottan káros nitrogén-oxidokat is – nem haladja meg az aktuálisan hatályban lévő határértéket.

 

Ezen összetett tesztek tanúsága szerint az Euro 6d előírást követve homologizált, modern dízelmotorok valós körülmények között is teljesítik a törvényben megszabott összes emissziós korlátozást. Ugyanerre a következtetésre jutott a német autóklub, az ADAC is, amikor egy Peugeot 308 kombit vetett alá saját, különösen szigorú vizsgálati programjának.

Az adatok magukért beszélnek: az SCR katalizátorral és Urea-befecskendezéssel felvértezett modell NOx-kibocsátása valós körülmények között is bőven a törvényben előírt szint alatt marad. A 180 lóerős, kétliteres BlueHDI dízelmotorral szerelt, automata sebességváltós Peugeot a környezeti terhelés szempontjából legsúlyosabb nagysebességű autópálya-menetben is messze az átlagos használatban engedélyezett határérték alatt teljesített, ráadásul a modellnél a szabványos és tényleges értékek csaknem pontosan megegyeztek. Az már csak adalék, hogy a vizsgálatokat az előírtnál hidegebb időben végezték, ami nem kedvez a kipufogógáz-tisztításnak.

 

Mégis tiszták a dízelek?

A Peugeot példája a bizonyíték arra, hogy a modern dízelmotorok kipufogógáz-tisztító rendszere még nagy terhelés mellett is hatékony, sőt, jó néhány benzinmotornál is tisztább üzemre képesek – írja az ADAC. „Az autógyártók szemmel láthatólag bebiztosították magukat, és a szükségesnél jóval több emisszió-csökkentő technológiát építenek be modelljeikbe” – nyugtázta elégedetten a tapasztalatokat Thomas Burkhardt, az ADAC műszaki alelnöke. „Ha a többiek is hasonló szorgalommal járnak el, jó irányba mozdulhat el az autóipar.”

Ezzel összefüggésben az európai autógyártók szervezete, az ACEA aggályát fejezte ki az olyan, magukat függetlennek mondó szervezetek nem szabványosított mérési eljárásai miatt.

 

A Tiszta Közlekedés Nemzetközi Tanácsa (ICCT), az FIA Alapítvány, a Global NCAP, valamint az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség (T&E) által elvégzett teszten az út mellett felállított mérőberendezésekkel ellenőrizték az elhaladó járművek NOx-kibocsátását. Ez a mérési módszer azonban az autók környezeti teljesítményének csak egy szűk szeletére mutat rá, hangsúlyozza az ACEA, ráadásul a vizsgálatokat 2011 és 2017 között végezték el, azaz a megfigyelt járművek egyikét sem a jelenleg forgalmazott gépkocsikra vonatkozó, legszigorúbb Euro 6d emissziós szabvány szerint homologizálták.

Illusztrációk : Peugeot

You may also read!

Vége a Teslák ingyenes töltésének

Az új Tesla vásárlóknak már fizetniük kell a töltésért
Az idén november 2-át követően vásárolt Tesla Model S

Read More...
Nehéz feladat volt - Nyíregyháza Rali

Fogasy: Nehéz feladat volt – Hősies küzdelem a Nyíregyháza Ralin

Az abszolút kilencedik helyen végzett Fogasy Gergely és Berendi Dávid a jövőévi magyar Európa-bajnoki futam kandidálóversenyén, a Nyíregyháza

Read More...

Az európai nagyvárosok közül Bukarestben állnak a legtöbbet dugóban az autósok

Közlekedési felmérés
 A 800 ezer lakost meghaladó népességű európai városok közül Bukarestben töltik a legtöbb időt – évente

Read More...

Leave a reply:

Mobile Sliding Menu