A Tata Motors egész júniusban csupán egyetlen darabot gyártott a Nano névre keresztelt autóból
Az indiai piacra alapvetően jóval olcsóbb autókat kell gyártani, mint amilyeneket a világ több részén árusítanak. Emiatt több olyan modell is létezik, amelynek van Indiában árusított alternatívája – jóval olcsóbban, és persze sokkal fapadosabb felszereléssel. Ezek után nem csoda, hogy a világ legolcsóbb új autójával is ott büszkélkedhetnek, igaz, mindez lassan múlttá válik.
Az India Economic Times beszámolója szerint a Tata Motors egyértelműen lehúzta a rolót a Nano gyártása kapcsán: csupán egyetlen darabot készítettek belőle a múlt hónapban. Persze 2017 júniusa sem volt sokkal eredményesebb, akkor azonban még 275 darabot gyártottak le a kocsiból.
Az indiai piac sajátosságai
A Tata még 2008-ban mutatta be a Nanót, amellyel az indiai piacot akarták letarolni, ám az eladási számok – az 1500 fontos, vagyis nagyjából 550 ezer forintos ár ellenére – elmaradtak a várakozásoktól. A beszámoló szerint mindez komoly jelzés a többi európai/amerikai márka számára is. Bár az indiai piacon valóban az érték az egyik legfontosabb tényező, a kocsit nem fogják jobban vinni, ha közben megbízhatatlan. A teljesítmény egy apró, 0,6 literes, kéthengeres 37 lóerős benzinmotorból származott. A Tata Nano későbbi változatai jobb biztonságot kínáltak az alváz fejlesztéseinek köszönhetően, valamint bevezette az automatizált kézi sebességváltó lehetőségét.
A világ legolcsóbb új autójának az vet véget, hogy az indiai piac többi része minden szegmensben nő. A személygépkocsik például júniusban 38 százalékkal növekedtek, míg a haszongépjárművek 42 százalékos növekedést mutattak.
Forrás: carscoops.com