A Volkswagen leállítja a legendás Beetle gyártását

In hír

A Volkswagen csoportnál zajló totális átalakulásnak újabb áldozata van

Az eredeti Volkswagen Beetle, vagy, ahogy idehaza mindenki ismeri a Volkswagen Bogár fejlesztése még az 1930-as években kezdődött, majd 1938 és 2003 között gyártották. A legendás modell több ráncfelvarráson is átesett, ma kapható változatának gyártása 2011-ben kezdődött meg Mexikóban. A Volkswagen csoportnál javában zajló átalakulás, amelyeknek fókuszában az elektromobilitás, az önvezető autózás és a mobilitáshoz kapcsolódó szolgáltatások állnak, viszont megpecsételte a modell sorsát is. A Volkswagen ugyanis bejelentette: befejezik a Beetle gyártását 2019-ben. A Volkswagen amerikai vezére, Hinrich Woebcken elárulta, a lépésre azért van szükség, mert a jövőben a cégcsoport stratégiájával összhangban, az elektromos autók gyártására akarnak koncentrálni. Woebcken egyben kijelentette azt is, hogy nem tervezik azt, hogy újból visszahozzák majd a gyártásba a Beetle-t. A Volkswagen által kiadott tájékoztató ugyanakkor nem zárja ki, hogy egyszer erre sor kerüljön.

Beetle 2011
Beetle 2011

A döntés háttere

A teljes történet kedvéért azért azt is el kell mondani, hogy bár a Volkswagen Beetle hatalmas népszerűségnek örvendett korábban, az utóbbi időszakban egyre kevesebbet értékesítettek belőle Amerikában. 2018 első nyolc hónapjában 11 151 darab fogyott belőle az Egyesült Államokban, amely kicsivel több, mint 2 százalékos visszaesést jelentett az előző év azonos időszakához képest. Ennek hátterében egyébként az állt, hogy a vásárlók olyan modelleket vettek inkább, mint a Volkswagen Jetta, vagy az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő SUV-szegmensben versenyző Tiguan. Tehát azon túl, hogy a Volkswagen menedzsmentje az új stratégiájának megvalósítására akar koncentrálni, vegytiszta üzleti döntés is szerepet játszhatott a modell gyártásának megszüntetésében. 
A rajongóknak ugyanakkor nem kell teljesen elkeseredniük, a Volkswagen jelezte, mielőtt felhagynak a Beetle gyártásával, a modell két különleges változatát fogják piacra dobni az Egyesült Államokban.

Beetle Cabrio 2003-2010
Beetle Cabrio 2003-2010

Egy kis bogár történelem

A Beetle elődjének, a bogárhátúnak az ötletét eredetileg Adolf Hitler karolta fel, a modellt viszont csak háború után kezdték el nagy mennyiségben gyártani. Az autó nagyon sikeres volt Európában és az USA-ban is, de 1979 után az Egyesült Államokban már nem árulták, csak Latin-Amerikában forgalmazták továbbra is. A kilencvenes években közepén a Volkswagennek nem ment jól az amerikai piacon, 1998-ban ezért piacra dobták új bogárhátút, a Beetle-t, ami nagy siker volt, de elmúlt években a kisebb autók többségéhez hasonlóan szenvedett az amerikai autópiacon. 1998 óta így is összesen nagyjából félmillió fogyott el a modellből. Tavaly 15 ezer VW Bogár készült el Mexikóban. “A Bogár gyártásának befejezése három modellgeneráció után és hét évtized elteltével minden bizonnyal mély nyomot hagy a modell rajongói táborában” – mondta Hinrich Woebcken, a Volkswagen észak-amerikai érdekeltségének az igazgatója.

Beetle 1966
Beetle 1966

Forrás: Reuters

You may also read!

Rallye2 Székesfehérvár Csomós Mixi

Csomós Mixi: Nem volt taktika, csak padlógáz!!!

Csomós Mixi és Nagy Attila Székesfehérváron sem feledte el az idei évre megfogalmazott taktikáját, de jócskán engedtek az elveikből. Gigászi csatákat vívtak, olykor-olykor meleg helyzetekbe keveredtek, de összességében jól sikerült a legutóbbi futamuk, hiszen meg tudták őrizni a vezető pozíciót a bajnokságban, három értékelésben is ezüstérmet szereztek a királyok városában.

Read More...
TAXi4 Székesfehérvár Rally Kronome Ákos

Gondok, felszabadultság, második hely

Interjú Kronome Ákos autóversenyzővel a TAXi4 Székesfehérvár Rally után.

Read More...
Folytatódik a Mustang Bullitt gyártása

Folytatódik a Mustang Bullitt gyártása

Sokat várt Európa a Ford Mustangra, a Ford azonban nem várta, hogy a Bullitt változat annyira sikeres lesz az öreg kontinensen. Most válaszul az európai vevők bizalmára a 2020-as modellévben is gyártani fogják.

Read More...

Leave a reply: