KIA Cee’d bemutató és gyors teszt videóval

In bemutató, teszt
KIA Cee’d bemutató és gyors teszt

Múlt héten a KIA Cee’d magyarországi bemutatóján jártam, ahol alkalmam volt elég alaposan ki is próbálni az autót. Már a bejáratnál egy első szériás Cee’d fogadott. Ráadásul a Magyarországon elsőnek eladott példány, amit kölcsönkértek a tulajtól. Mellette az első ráncfelvarottja, majd egy második generációs és persze az új, harmadik generációs Kia Cee’d-ek, kombi és kompakt.

KIA Cee’d bemutató és gyors teszt
KIA Cee’d 1. generáció

 

KIA Cee’d bemutató és gyors teszt
KIA Cee’d 1.1 (ráncfelvarott)

 

KIA Cee’d bemutató és gyors teszt
KIA Cee’d 2. generáció

 

KIA Cee’d bemutató és gyors teszt
KIA Cee’d 3. generáció

 

Igazán nagy különbségek kívülről nincsenek az elődhöz képest. Elhúzottabbak az első lámpák, változott az alsó légbeömlő és a ködlámpa ház.

KIA Cee’d bemutató és gyors teszt

Oldalról sincs semmi szembetűnő változás, hacsak az oldalablak, ami eddig fölfelé, most lefelé ível. Hátul lapítottabbak és szélesebbek a lámpák, feljebb került a rendszámtartó és itt is változott az alsó szekció.

KIA Cee’d bemutató és gyors teszt

Na ennyit első blikkre. Bemenve a finom kávé és sütemény után jött csak az igazi meglepetés! Ahogy Kató néni mondaná, ezek a Kiás fiúk/lányok mindig kitalálnak valamit. Hát most is.

 

KIA Cee’d bemutató és gyors teszt
A 17 colos alufelni sokat dob a Cee’d megjelenésén

 

Picit gyanús volt a kiás pattogatott kukorica, a kiás kóla no meg a mozijegy, amit kaptunk. Pláne, ha hozzátesszük, hogy a bemutató a Korda Filmstúdióban volt. De aztán elhúztak egy függönyt és mindenre fény derült.

KIA Cee’d bemutató és gyors teszt

A kb. 40 KIA Cee’d-re és a rejtélyre is. Ugyanis az egyik stúdióban egy komplett autós mozit rendeztek be csak Cee’d-ekkel.

 

KIA Cee’d bemutató és gyors teszt

Amikbe beültünk a kis kukoricánkkal és kólánkkal, majd végig néztük a Cee’d három generációjáról szóló történetet, ahol még Winkler úr sem talált fogást az első Kia Cee’d-en. Mr. Bean pedig kíméletlenül gyilkolta egy versenypályán. (Megkérdeztem, igazi felvétel volt.) Majd Eric Clapton tesztelte, gitárját az aux bementre kötve.

Persze a film második fele kiváltotta a szokásos prezentációt. Hiszen megtudhattunk mindent az új Cee’d-ről.

Tehát a tengelytáv nem változott, de a tengelyek 20 mm-rel előrébb, az utastér pedig 68 mm-rel hátrébb került.

KIA Cee’d bemutató és gyors teszt

A kompakt csomagtartója 395 literes lett, a kombié pedig 625 liter, ami 97 literrel több az elődénél. Ennek fő oka, hogy a kombi 115 mm-rel nyúlt meg. Ezek nem kis számok a kategóriában.  

Tekintsék meg a tesztútról készült videót, ahol nem mentem lassan, de kiadta…

A belső

 

KIA Cee’d bemutató és gyors teszt
Nem ezt az autót teszteltem

A belső még minőségibb lett, igazán jó beülni. Kényelmes és tágas az autó elől és hátul egyaránt. Az egyik rendelhető extra a szellőztethető első ülés. A kellemes fogású kormány, a minőségi pohártartó roló vagy az egyéb finom részletek mind növelik a komfort érzetet.

 

KIA Cee’d bemutató és gyors teszt

A műszerfal viszont nem túl modern, a sebesség és fordulatszámmérő is szép mutatóval közli az információkat. A 6,8 milliós – jól felszerelt – tesztautó műszerfala egy picit több hightechet azért elbírt volna. De használati szempontból nincs ezzel semmi baj.

A próbált darabban volt adaptív tempómat, sávtartó asszisztens, frontális ütközést megelőző rendszer, 7 sebességes DCT automata váltó, sok légzsák, dupla digit klíma és miegymás. A manuális váltó hat sebességes. Az első és hátsó ülésfűtést vagy a négy elektromos ablakot már nem is említem. A tolatókamera képe 8 colos lebegőképernyőn jelenik meg. Szép a képe, és a felrajzolt vonalakat ferdíti a kormány állása szerint. A navigáció TomTom alapú, és ha megosztjuk telefonunk internetjét az autóval, navigációnk online lesz.

KIA Cee’d bemutató és gyors teszt
Vagányak a fém pedálok

 

Motorok

Az 1.4 literes turbós motor 140 lóerős, 242 Nm a nyomatéka és a prezentáció szerint 5,5 liter a fogyasztása. A 45 perces tesztet és Kiás kollégák elmondását összevetve a valóság 6 és 7 liter között lehet. Van még 1.0 literes turbós három hengeres 120 lóerős benzines és megvan még az alap 1.4 szívó motor is. A dízelek 1.6-osok 115 vagy 136 lóerős teljesítménnyel. Motorok tekintetében érdekes hír volt, hogy jön az 1.6 turbó benzines 204 lóerővel, ami a GT változatokban és a Proceedben fog dohogni.

 

Hírek a KIA házatájáról

Amúgy a Proceed gyártása novemberben indul és januárban érkezik a kereskedésekbe. És év végén jön az elektromos Niro is, ami megegyezik a Kona-val. Ami még érdekes hír, hogy 2019-ben jön egy 48 voltos mild hibrid Cee’d változat is.

 

A harmadik generációs Cee’d 7,5 százalékkal könnyebb az elődnél és jóval szilárdabb a kaszni. Ehhez jön még a jóval sportosabb hangolású futómű. A KIA sportos iránya amúgy a Stingerrel indult. Volt is ilyen rész a bemutatóban, ahol megláthattuk a Stinger és az új Cee’d közötti hasonlóságokat.

 

Hogy megy az új Cee’d?

A tesztről szóló videóban próbáltam megosztani a megszerzett tapasztalataimat. Ami a legjobban átjött számomra, hogy a picit kemény futómű, ami egy fekvőrendőrön elég rázós volt – valószínűleg ha nem 17-es felnivel és igen peres gumival próbáltuk volna, puhább lett volna a rugózás – kanyarban viszont komoly élményt nyújt. Elég nagy sebességgel estem be éles kanyarokba rossz úton, de semmi elpattogás, semmi váratlan kitörés. Nagyon kezes, kiszámítható a Cee’d futóműve. Szó volt valamiféle elasztókinematikus hátsó futóműről is, ami kanyarban pici kormányzással növeli a stabilitást.

A próbált autó 9 másodperc alatt gyorsult 100-ra. 1350 kg és 140 lóerő nekem elég dinamikus volt. Az automata váltó szépen tette a dolgát, padlógázra pedig elég gyorsan kettőt visszaváltott.

 

KIA Cee’d bemutató és gyors teszt

Szumma

Az alap Cee’d 1.4-es szívó benzinmotorral és 6 sebességes kézi váltóval 4,5 millió forint. Ez szerintem jó ár egy ilyen jó megjelenésű, minőségi, sok garanciával rendelkező autóért. A belső is tágas és kényelmes, a csomagtartó pedig nagy. Az új 1.4-es turbós motorral úgy néz ki, sikerült a fogyasztást is csökkenteni. Egyszóval a családosok számára az új Cee’d ismét jó ajánlat. De a dinamizmus új szintjével valószínűleg új vásárlóréteget is meg tudnak majd szólítani.

 

És végül az adatok

KIA Cee’d bemutató és gyors teszt
A 3. generációs KIA Cee’d adatai a prospektusból fotózva…

You may also read!

Tim Gábor dobogós a Mikulás Rallye-n az új autóval

A több nehézséget, három kiesést, de végül kategória harmadik helyet hozó Rallye2 szezon végeztével volt hiányérzet Tim Gáborban

Read More...
Védelmi hiba? – Csillagtalan a FIAT PANDA is

Védelmi hiba? – Csillagtalan a FIAT PANDA is

Az EURO NCAP törés teszten egy csillag sem jutott a Fiat Pandának. Legutóbb a Fiat Punto kapott ilyen minősítést 2017 decemberében.

Read More...
Volkswagen Polo GTI R5-tel folytatja a MOL Racing Team

Volkswagen Polo GTI R5-tel folytatja a MOL Racing Team

2019-ben az új Volkswagen Polo GTI R5-tel versenyez a Rali Európa-bajnokságban a Herczig Norbert – Ferencz Ramón kettős. A MOL Racing Team párosa már a hétvégén bemutatkozik az új autóval.

Read More...

Leave a reply:

Mobile Sliding Menu