Tavasszal érkezik az új BMW 7 plug-in hibrid

In elektromos
új BMW 7 plug-in hibrid

Akár 58 kilométert is megtehet tisztán elektromos üzemben az új BMW 745e, 745Le és 745Le xDrive. A hajtásról egy soros hat hengeres benzinmotor, egy továbbfejlesz villanymotor és egy nagy feszültségű lithium-ion akkucsomag gondoskodik. A rendszer összteljesítménye 394 lóerő.

új BMW 7 plug-in hibridAz új 7-es BMW környezetbarátabb változatai a típuscsalád többi tagjával együtt tavasszal debütálnak. A plug-in hibrid technológia elérhető lesz tehát az új BMW 745e, a hosszított BMW 745Le és az összkerekes BMW 745Le xDrive-ban.új BMW 7 plug-in hibrid

A plug-in hibrid hajtáslánc a legkorszerűbb BMW EfficientDynamics motorcsalád soros hathengeres, típus-specifikus módosításokon átesett benzinmotorjára támaszkodik, amelynek maximális teljesítménye 210 kW / 286 lóerő és a sportosan dinamikus karakterisztika, illetve a rendkívül sima járáskultúra párosával kecsegtet. A benzinmotorhoz egy 83 kW / 113 lóerő maximális teljesítményre és 265 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes elektromos erőforrás csatlakozik, amelyet a legmodernebb akkumulátorcella-technológiával felvértezett, bővített tárolókapacitású, vadonatúj lítium-ion akkumulátor lát el energiával.

új BMW 7 plug-in hibrid

A plug-in hibrid hajtáslánc továbbfejlesztett, intelligens vezérlő elektronikája tökéletesen, az előrelátó funkció közreműködésének köszönhetően minden korábbinál hatékonyabban gazdálkodik a nagyfeszültségű akkumulátorban tárolt energiával, hogy a tisztán elektromos meghajtás a zéró emisszióval megtenni kívánt útszakasz legvégéig kitartson. A tervezőmérnökök a forradalmi hajtáslánc dinamikus menetteljesítményét is tovább fokozták, amely az elektromos motor azonnali többlet-teljesítményében érhető tetten. A vezetési élménykapcsoló (Driving Experience Control) SPORT üzemmódjának aktiválásakor a plug-in hibrid hajtáslánc 290 kW / 394 lóerő maximális rendszerteljesítmény leadására képes, amely a legdinamikusabb kigyorsítások érdekében 600 Nm csúcs forgatónyomatékkal párosul.

A jövőbe mutató technológia impozáns gyorsulási adatokkal ruházza fel az új BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellváltozatait. A BMW 745e 5,2 másodperc, az új BMW 745Le 5,3 másodperc, míg az új BMW 745Le xDrive 5,1 másodperc alatt sprintel fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A modellhármas végsebességét 250 km/óránál maximálja az elektronika.

Az új BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellváltozataiban dolgozó nagyfeszültségű akkumulátor bruttó energiateljesítménye 12,0 kWh. A lítium-ion akkumulátor megnövelt tárolókapacitásának köszönhetően a modellhármas egyetlen feltöltéssel megtehető, zéró emissziójú, gyakorlatilag hangtalan, tisztán elektromos hatótávolsága még a legnagyobb metropoliszok méretén is túlnő. HYBRID vezetési üzemmódban az új BMW 745e, az új BMW 745Le és az új BMW 745Le xDrive tisztán elektromos meghajtással már akár 110 km/órás sebességgel is közlekedhet, amely 20 km/órával múlja felül az elődmodell hasonló értékét.

új BMW 7 plug-in hibrid

A rendkívül széles sebességtartományban működő HYBRID vezetési üzemmód az akkumulátor magas töltöttségi szintjét igényli, amikor is a belsőégésű erőforrás csupán 110 km/órás tempó fölött kapcsolódik be a hajtásba. ELECTRIC vezetési üzemmódban a hajtáslánc egészen 140 km/órás sebességéig engedélyezi a tisztán elektromos meghajtást. A lítium-ion akkumulátor egyetlen feltöltésével az új BMW 745e 54 – 58 kilométer*, a BMW 745Le 52 – 55 kilométer*, a BMW 745Le xDrive pedig 50 – 54 kilométer* megtételére képes.

A plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt luxuslimuzinok átlagos üzemanyag-fogyasztási és kombinált károsanyag-kibocsátási értékei az új nemzedék érkezésére ugyancsak tovább javultak. Átlagos 100 kilométeren a BMW 745e 2,1 – 2,3 liter*, a BMW 745Le 2,2 – 2,3 liter*, míg a BMW 745Le xDrive 2,3 – 2,6 liter* üzemanyagot éget el, amely 15,1 – 15,6 kWh*, 15,6 – 15,7 kWh* és 15,8 – 16,3 kWh* kombinált energiafogyasztással párosul. Kilométerenként a BMW 745e 48 – 52 gramm*, a BMW 745Le 50 – 53 gramm*, a BMW 745Le xDrive pedig 52 – 59 gramm* káros anyagot bocsát ki.

A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt 7-es BMW-k elektromos motorját a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóba építették be a mérnökök. Fékezés és vitorlázó funkció közben az elektromos erőforrás generátorként funkcionál, amely az energiát a nagyfeszültségű akkumulátorba táplálja vissza. A lítium-ion akkumulátor a fedélzeti rendszerek energiaellátásáért is felel, álló helyzetben például a belsőégésű erőforrás működtetése nélkül biztosítja az utastér kiegészítő légkondicionáló rendszerének stabil működéséhez szükséges energiát. A nagyfeszültségű akkumulátort a tervezők a hátsó üléssor alá építették be, a 46 liter térfogatú üzemanyagtartály pedig a hátsó tengely fölött kapott helyet. Mindez azt eredményezi, hogy a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt BMW 7-es sorozat csomagtartójának térfogata szinte megegyezik a belsőégésű erőforrással szerelt modellváltozatok hasonló értékével, a 420 liter térfogatú csomagtér pedig az alapfelszereltségként 40 : 20 : 40 arányban osztott hátsó üléstámlák ledöntésével még tovább növelhető.

A jármű különböző beállításai és a hajtáslánc eltérő működési üzemmódjai a középkonzolon elhelyezett többfunkciós gombbal aktiválhatók. A vezetési élménykapcsoló (Driving Experience Control) SPORT üzemmódja a modell lehető legsportosabb énjét hívja elő, az ADAPTIVE üzemmód aktiválására pedig a jármű minden pillanatban az adott vezetési stílushoz és forgalmi szituációhoz alkalmazkodik. Az alapértelmezett beállításként funkcionáló HYBRID üzemmód a belsőégésű erőforrás és az elektromos motor kiegyensúlyozott együttműködéséért felel, a HYBRID gomb dupla megnyomására pedig a hatékonyságra optimalizált HYBRID ECO PRO üzemmód kel életre. Ilyenkor a rendszer a lehető legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztásra törekszik és előszeretettel alkalmazza a vitorlázó funkciót, az elektromos motor többlet-teljesítménye pedig csak padlógázra válik elérhetővé. A BMW iDrive operációs rendszer menüjében a bajor prémiumgyártó ügyfelei az ELECTRIC vezetési üzemmódot is beállíthatják alapértelmezettként, amely kizárólag a tisztán elektromos meghajtásra törekszik. A rendszer ilyenkor egy jellegzetes, pulzáló hanggal figyelmezteti a járókelőket a gyakorlatilag hangtalanul guruló jármű jelenlétére, a külső hangszóróból érkező jelzések azonban az utastérbe nem szűrődnek be.

új BMW 7 plug-in hibrid

SPORT vezetési üzemmódban az elektromos motor a belsőégésű erőforrás minél intenzívebb támogatására törekszik. A BATTERY CONTROL üzemmód célja eközben, hogy az utazás ideje alatt mindvégig a vezető által előre meghatározott szinten tartsa a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintjét. Autópályás használat esetén például a rendszer maximálisan képes megőrizni a lítium-ion akkumulátorban tárolt energiát, hogy azt az utazás egy későbbi szakaszán, például a metropolisz közelébe érkezve, tisztán elektromos meghajtásként hasznosítsa.

új BMW 7 plug-in hibrid

A vezetési üzemmódokat eltérő grafikáik és színsémáik alapján könnyedén megkülönböztethetik a bajor prémiumgyártó ügyfelei. Tisztán elektromos meghajtás esetén a digitális műszerfali kijelző kék színben pompázik, a fordulatszámmérő helyét pedig a hajtáslánc terheltségét jelző kijelző és a nagyfeszültségű akkumulátor állapotjelzője váltja fel. Zéró emissziójú vezetéskor a műszerfalon a belsőégésű erőforrás rendelkezésre állása, a lítium-ion akkumulátorban tárolt energiával megtehető, tisztán elektromos hatótávolság és a hangtalanul elérhető maximális sebesség is egy időben látható. A nagyfeszültségű akkumulátor töltésekor a vezető minden releváns információt a műszerfalon követhet nyomon, így többek között az aktuális töltöttségi szintet, a töltés időtartamát, az energiaáramlás mennyiségét és a pillanatnyilag elérhető, tisztán elektromos hatótávolságot is.

új BMW 7 plug-in hibrid

A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt luxuslimuzinokban a BMW Intelligens Személyi Asszisztens (BMW Intelligent Personal Assistant) is az ügyfél életének megkönnyítésére hivatott. Utazás közben a technológia képes különféle utastéri élményeket is aktiválni, így többek között a frissítő vagy pihentető programot, amely az utastér-világítástól és a légkondicionálótól kezdve, az illatosítón, az ülésmasszázson és az árnyékoláson keresztül, egészen az ülés hűtéséig, fűtéséig vagy szellőztetéséig terjed. A BMW Intelligens Személyi Asszisztens a legideálisabb felszíni parkolóhely és a legközelebbi járműtöltő állomás megtalálásában és maximálisan partner.

A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra, kombinált károsanyag-kibocsátásra és hatótávolságra vonatkozó adatok előzetes értékek.

*Az átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó értékeket a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – WorldwideHarmonizedLightVehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd az adatokat a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European DrivingCycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

You may also read!

EU forrás EU áramforrásra – Európa visszavág

EU forrás EU áramforrásra – Európa visszavág


Trump elnök kereskedelmi háborúját sokan bírálják az Európai politikusok közül. Macron elnök most mégis hasonlót lépett, diszkréten

Read More...
A Kia elektromos küldetése

A Kia elektromos küldetése

A Kia Motors Europe a World Shopperrel együttműködve Észak-Európa legfejlettebb elektromos autó piacait járja be. Mindezt az „Elektromos Küldetés” címén, hogy még jobban megismerje az elektromos autózás európai trendjeit.

Read More...
Suzuki Jimny Black Bison – Bárány farkasbőrben

Suzuki Jimny Black Bison – Bárány farkasbőrben

A Suzuki Jimny Black Bison nem is tuning, hanem egy kitűnő álca, amivel a törpeterepjáró kiköpött mása a Mercedes G-osztálynak.

Read More...

Leave a reply:

Mobile Sliding Menu