X
    Categories: Téma

Álomautók listája – Google stat

Az internetes keresési statisztikák sokat elárulnak a tömeg gondolkodásáról. Ha egy kis földrajzi szűréssel kombináljuk, érdekes kulturális különbségek rajzolódnak ki.

 

Lamborghini Aventador, a harmadik helyezet

Az Amerikai Tech óriás által rólunk, felhasználókról folyamatosan gyűjtött adatok kincsesbányát jelentenek a piackutatóknak, marketingeseknek. Jó pénzért pedig minden megvásárolható, az eredményeket pedig néha közzéteszik. Ha feltételezzük, hogy azokra az autókra keresünk legtöbbet, amelyek érdekelnek, amelyeket szívesen vezetnénk, vagy birtokolnánk, akkor hasznos a keresési kulcsszó statisztika. A Veygo az elmúlt 10 évben megjelent Supercar kategóriába sorolt sportkocsi modelleket összegyűjtve végzett elemzést 169 ország keresési statisztikáiból. Az eredménynek az Audi örülhetett a legjobban, mert 95 országban az Audi R8 végzett az élen, de sokan kerestek a Bugatti Chiron és Lamborghini Aventador modellekre is.

A második helyezet Bugatti Chiron

 

Számokra fordítva 939.870 keresést mértek az Audi R8 modellre, míg a második helyen végzett Bugatti Chiron esetén 701.140 keresést kezdeményeztek. A sorban a továbbiak a következők: A Lamborghini Aventador 562.770, a Bugatti Veyron 443.410, a Lamborghini Huracan 384.270, a Lamborghini Veneno 371.570, a McLaren 675LT 368.810, a Ford GT 313.380 és a Ferrari 458 256.590 kereséssel került be a TOP 10-be. A lista további 46 helyezést tartalmaz, amit itt megnézhetünk. A számok a havi átlagos keresési számot jelölik.

 

McLaren 675LT

 

Érdekes a Nissan 370Z és a Toyota GT86 szereplése a listán, mert ezek bár sportkocsik, de nem a Supercar kategóriába tartozók. Hiányzik azonban a Porsche 911-ről, míg a 718 Boxster és a 918 Spyder rajta van a listán. Azért a Porsche AG-nek nem kell szégyenkeznie, mivel a legnépszerűbb modellek mindegyike a VW Group tulajdonában van a Top 10-ben, néhány kivételtől eltekintve, mint például a McLaren 675LT, a Ford GT vagy a Ferrari 458.

 

Ferrari 458

 

Az alábbi grafikon országonként mutatja a legtöbb keresést.

 

 

Adatelemzőként meglátogattam a Veygo oldalát, a methodology (kutatási módszertan) részben ugyan szerepelt, hogy átlagos havi keresésszám, de egy számomra fontos információ kimaradt, történetesen milyen időszakra vonatkozott a statisztika? Feltételezzük, hogy a 2018-as évre.

Feliratkozás az Autosajto.hu hírlevelére

ps:

This website uses cookies.