Új év, új kihívások

In sport
Credobus Eger Rallye 2019 Parkánszki Balázs Poczang Valér Dynamic Rally Team S.E.

Credobus Eger Rallye 2019. Parkánszki Balázs –  Poczang  Valér Dynamic  Rally Team S.E.  –  Lada 2105

Credobus Eger Rallye 2019 Parkánszki Balázs Poczang Valér Dynamic Rally Team S.E.

Március utolsó hétvégéjén került megrendezésre a Credobus Eger Rallye 2019, ahol Parkánszki Balázs Poczang Valér navigátorával vett részt.

Balázst a pilótát kérdezem.

Pénteken a gépátvétel, a rajtceremónia és egy Superspecial várt rátok. Miként sikerült abszolválnotok ezt a szakaszt? – Először is, üdvözlök minden kedves olvasót! Így van, pénteken vette kezdetét az Eger rally, a gépátvétel után még egy kis pályabejárás is várt ránk, ami számunkra elhúzódott, ezért sietnünk kellett, hogy a rajtceremóniára időben odaérjünk.  Izgalommal vártam az első gyorsot, nem a szakasz bonyolultsága miatt, hanem azért, mert az év első pályája volt, amit versenytempóban teljesítettünk. Szilveszter rally óta nem ültem az autóban, ez erősen érezhető volt. Emellett új típusú gumival mentünk, nem rendelkeztünk még tapasztalattal e téren, így a féktávok eléggé bátortalanok voltak, sokat ott hagytunk, de arra, hogy egy kicsit visszarázódjunk mindenképpen jó volt. 

Credobus Eger Rallye 2019 Parkánszki Balázs Poczang Valér Dynamic Rally Team S.E.

Szombaton hat kemény gyors következett, melyik szakasz jött be nektek és miért? – Három, lényegében különböző gyorson mentünk, mindegyik tetszett. Számomra új volt a parádsasvári. Ezen még nem mentem, igazi rallyérzést nyújtott, a versenyzőknek és a nézőknek egyaránt. Erre tudtunk a legkevesebbet készülni, többet kellett volna. Nagyon sokat kell még gyorsulnunk és sokkal pontosabb itinert kell készítenünk, úgyhogy van feladat a következő versenyre. Közelebb szeretnénk kerülni a vetélytársakhoz, jóval közelebb lenni az elejéhez. A többi pálya már nem volt ismeretlen, ennek ellenére nem tudtunk ezeken sem elfogadható időt autózni, de az elsődleges cél az volt, hogy Valér is szokja új helyzetét az autóban, ezért inkább “teszt” jelleggel fogtuk fel a versenyt.

Credobus Eger Rallye 2019 Parkánszki Balázs Poczang Valér Dynamic Rally Team S.E.

Volt-e kalandotok a pályákon? – Nagy kalandról nem tudok beszámolni, egy szerencsés helyzet azonban történt velünk. Az első gyorsra készülve a beöltözéskor állítottuk a guminyomást és futópercre érkeztünk a beíróba, a komplett mezőny még a rajtban állt. Mi is beálltunk a sorba, kiszálltunk a várakozás miatt és akkor vette észre Valér, hogy az egyik kerék szelepe beragadt, így ezt tudtuk orvosolni és csak pár tized hiányzott a gumiból. Szerencsések voltunk, ha azonnal rajtolnunk kellett volna, akkor jó eséllyel defekttel jöttünk volna le a szakaszról.

Credobus Eger Rallye 2019 Parkánszki Balázs Poczang Valér Dynamic Rally Team S.E.

Milyen volt a sok néző előtt versenyezni? – A nézők ugyanúgy hozzátartoznak a versenyhez, mint a versenyzők. Motiválnak és hangulatot adnak, mindig jó, ha sokan vannak a pálya szélén, élmény előttük, nekik autózni. Minden tiszteletem azoké, aki még a borsosnak mondható jegyárak ellenére is áldoznak erre a sportra!

Credobus Eger Rallye 2019 Parkánszki Balázs Poczang Valér Dynamic Rally Team S.E.

Végezetül miként értékeled az Eger ralit? – Összességében egy jó versenyen vagyunk túl, újabb tapasztalatokkal és célokkal gazdagodtunk. Köszönetet kell mondanunk elsősorban feleségeinknek, akik mellettünk állnak és segítik versenyzésünket.

Credobus Eger Rallye 2019 Parkánszki Balázs Poczang Valér Dynamic Rally Team S.E.

Fő támogatóink: Fazekas Attila és csapata a FAIRIUM Kft. és INSERTUS HR Kft., akik idén is segítenek minket, hogy rajthoz tudjunk állni. A VILLÁM Futár, aki a logisztikai partnerünk, Danis Tibi barátunk, aki mindenben segít, Katona Kori, aki vigyázó szemeivel és persze ezermester kezeivel a technikát felügyeli. A sor még hosszú, elnézést azoktól, akik itt most kimaradtak, ígérem, folyamatosan pótoljuk!

– Hajósi Miklós –

You may also read!

TAXi4 Székesfehérvár Rally Kronome Ákos

Gondok, felszabadultság, második hely

Interjú Kronome Ákos autóversenyzővel a TAXi4 Székesfehérvár Rally után.

Read More...
Folytatódik a Mustang Bullitt gyártása

Folytatódik a Mustang Bullitt gyártása

Sokat várt Európa a Ford Mustangra, a Ford azonban nem várta, hogy a Bullitt változat annyira sikeres lesz az öreg kontinensen. Most válaszul az európai vevők bizalmára a 2020-as modellévben is gyártani fogják.

Read More...
Négy ajtós GT lenne a legújabb Toyota Supra?

Négy ajtós GT lenne a legújabb Toyota Supra?

Napjaink egyik kelendő autótípusa az SUV modellek mellett a négy ajtós Grand Tourer. A röviden csak GT-nek nevezett autók a sportot és a luxust ötvözik.

Read More...

Leave a reply: