Kidobott műanyagból is lehet üzemanyag

In hír

Az OMV AG komoly eredményt ért el a műanyag visszagyűjtésében és újrahasznosításában

A cég schwechati finomítójának területén tavaly indították el a ReOil kísérleti üzemet, amely óránként 100 kilogramm hulladékot képes feldolgozni, ebből a műanyagból akár 100 liter szintetikus nyersolajat is képesek előállítani.

Az OMV évek óta vizsgálja a műanyag hulladékok hasznosításában rejlő lehetőségeket. A tesztüzem létrehozásában a cég partnere, a Borealis AG is részt vett.

A ReOil üzem felépítésével az OMV AG határozott célja volt, hogy előmozdítsa a fenntartható ipari termelést, s a műanyagok minél nagyobb arányú újrafelhasználását. A környezetvédelem ma már nem elsődleges szempont, hanem megkerülhetetlen kérdés bármely ipari gyártó számára – mondta Balogh Tibor, az OMV Hungária ügyvezető igazgatója hozzátéve, céljuk az, hogy olyan megoldásokat hozzanak létre, illetve biztosítsanak az ügyfeleknek, amelyek a globális gazdaság legkomolyabb kihívásaira adnak választ. A szintetikus nyersolaj műanyagokból való kinyeréséhez több problémát is megoldottak, így a hevítést is úgy kellett kidolgozniuk, hogy ne roncsolódjanak az értékes molekulák.

(c) OMV

Az egyik oldalon beérkezik az eredetileg kőolajból készített, szelektált és felaprított műanyaghulladék, a másik oldalon pedig szintetikus nyersolaj távozik, amiből üzemanyagot és műanyagot egyaránt lehet készíteni.

A ReOil egység

A gigantikus ReOil egység működése a gyakorlatban persze nem ennyire egyszerű. A szintetikus nyersolaj műanyagokból való kinyeréséhez számos problémát meg kell oldani. Többek között úgy kell 400 Celsius-fok fölé hevíteni a hulladékot, hogy az újrafeldolgozás számára értékes hosszú láncú molekulák ne menjenek tönkre. Ezt a folyamatot különféle oldószerek használatával támogatják, amelyek abban is segítenek, hogy a hevítést stabilan moderálják a mérnökök.

Az OMV ReOil üzem az Austrian Airlines légitársasággal is együttműködik, főként az utasok által használt eldobható poharakat gyűjtik vissza, hogy aztán szintetikus nyersanyagot készítsenek belőlük. Az így nyert alapanyagot az OMV helyi finomítójában dolgozzák fel, illetve készítenek belőle üzemanyagot, vagy olyan terméket, amely a műanyagipar számára ismét hasznosítható. A következő cél az, hogy az újabb egységben már óránként 2000 kilogramm műanyagot tudjanak feldolgozni.

A finomító felülnézetből (c) OMV

Forrás: 24.hu

You may also read!

Zetta: jönnek az oroszok a világ legolcsóbb elektromos autójával

Jövőre mutatják be, 200 kilométer hatótávú lesz egy feltöltéssel A Zetta – aminek teljes neve „Zero Emission Terra Transport Asset”

Read More...
nehéz az autóipar helyzete

Leépítéseket és tovább zuhanó autóeladásokat jósol a német autóipari szövetség

A globális autópiac visszaesésének folytatódására és Németországban több tízezer ágazati munkahely megszűnésére számít a német autóipari szövetség (VDA) a

Read More...
LADA 2107

Csapatás a bányában – Készülés a Mikulás Rallye-ra

Hoffbauer Tamás - Kiss Gábor. LADA 2107 Speed Technika.  Pár órára újra összeállt a Lencse Zoltán - Hofbauer Tamás kettős,

Read More...

Leave a reply: