Benik Balázs az idei Veszprém Rally-n

In sport
Benik Balázs Veszprém Rallye

A Veszprém Rallye-n 2017-ben az abszolút második helyet szerezte meg a korábbi háromszoros bajnok, Benik Balázs. Most újra belevágott az amúgy sikeres vállalkozó, akinek két évente egy hétvége fér bele az idejébe, hogy kedvenc sportjának hódoljon.

Benik Balázs most úgy kezdte, ahogy két éve abbahagyta. Bunkóczi Lászlóval az oldalán a legjobb időket autózták a shakedown-on, aztán a kvalifikáción szerzett defekt megpecsételte a futam sorsát. Az utolsó előtti szakaszon ráadásul egy kő kifordította a futóművet, de ennek ellenére Balázsék hatalmas mosollyal és jó érzésekkel emlékeznek vissza az idei rallyval eltöltött hétvégéjükre.

Benik Balázs Veszprém Rallye

Már a futam előtt is végig mosolygott a bajnok, amikor a rallyról kérdezték. „Pezsgett a vérem!” – mondta és ez látszott is rajta! „Nagyon vártam a futamot, már a teszteken és a pályabejáráson is próbáltam száz százalékot beleadni!”

Jól kezdődtek a mért szakaszok, hiszen a legjobb 15 autónak kiírt szombati shakedown-on két alkalommal lehetett végigmenni a kijelölt pályán és mindkétszer a legjobb időt autózta SKODA Fabia R5-ös versenyautójával a Benik Balázs – Bunkoczi László egység. Aztán a kvalifikáción defektet kaptunk és igazából ez eldöntötte számunkra az eredményt, hiszen viszonylag rossz pozícióban várhattuk a rajtsorrend választást, ami murván kifejezetten fontos dolog. Két évvel ezelőtt nagyon nagy por volt, akkor többször is meg kellett állnunk még a kétperces indítások ellenére is, hogy egyáltalán lássunk valamit. Erre emlékezve döntöttem úgy szombat este, hogy inkább mi rajtolunk elsőnek, mintsem 6-7.nek.”

Benik Balázs Veszprém Rallye

A versenynapon tehát Balázsék indultak elsőnek. „Most nem volt por, hiszen fújt a szél, elfújta a port az erdős részeken, ráadásul a futam végére még eleredt az eső is. Utólag belátom, hogy nem volt a legjobb döntés elsőnek rajtolni, de ennek ellenére most is ezt a helyet választanám az adott körülmények között.” – vallja be őszintén a pilóta.

A futamon abszolút negyedik időt is autózott a páros, még így is, hogy nekik kellett lesöpörni az utat… És végül nem sikerült célbaérniük.Sajnos az utolsó előtt szakasz rajta után 20 méterrel egy kanyart szűkebbre vettem a kelleténél és egy bent lévő kő kifordította a futóművet, ott fel kellett adnunk a futamot.” – mondta kicsit csalódottan a pilóta. „Ha többet versenyeznék, ez talán nem fordult volna elő, de ennek ellenére is nagyon jól éreztük magunkat!

Bunkoczi Laci barátommal a barátság mellett ez a hétvége is jól telt, mindketten kellőképpen fel voltunk spannolva a futamra, jó volt versenyezni. Ahogy jó volt a SKODA Fabia R5 versenyautó is, amit az Eurosol Racing Team bocsájtott a rendelkezésünkre és szervizelt a verseny alatt. A csapat és az autó is tökéletesen végezte a dolgát, a kvalifikációs szakaszon szerzett defekt az én hibám volt.”

Forrás: Duen – Fotók: Duen / Béres Gábor-Rallyedream

You may also read!

Alpine A110S

Alpine A110S – könnyű és finom


Az A110S az A110 Pure és az A110 Legende mellé csatlakozik a kínálat csúcsára. Kevesebb tömeggel és nagyobb

Read More...
felújított BMW 530 MLE

Negyven év után hazatért egy legenda: a felújított BMW 530 MLE


A BMW Group Rosslyn-i gyárában október 8-án leplezték le az 1970-es években épült versenyautó-legenda, a BMW 530 Motorsport

Read More...

Bulgária nagyon szeretné a Volkswagen-gyárat


Bulgária emeli a tétet
Röviddel azután, hogy a Volkswagen-csoport (VW) kedden elhalasztotta a döntést a Törökországban tervezett autógyára

Read More...

Leave a reply: