Bemutatkozott a DS elektromos és plugin hibrid modellje

DS 3 Crossback E-Tense

A budapesti DS Storeban mutatták be a márka új elektromos és plug-in hibrid modelljét. A DS 7 Crossback E-Tense egy 1,6-os turbós 200 lóerős benzines motort és két 110 lóerős villanymotort kapott. Az autó teljesítményét 300 lóerőben maximálták. Az autó külsejében szinte csak az E-Tense logókban és a hűtőrács színében tér el a korábbi modellektől.

DS 3 Crossback E-Tense

Az akksija 13,2 kWh kapacitású, tisztán elektromosan pedig 58 km megtételére képes WLTP ciklus szerint. A 0-100 megvan 5,9 másodperc alatt, a súlyozott fogyasztás pedig 1,4 l/100 km. Tisztán elektromos módban 135 km/h-ig képes gyorsítani.

DS 3 Crossback E-Tense

A másik újdonság a DS 3 Crossback E-Tense volt, amit egy 136 lóerős, 260 Nm nyomatékú villanymotor hajt. Az 50 kWh-ás litium-ion akksival WLTP ciklus szerint 320 km a hatótávja. Az autó súlya 1520 kg, ami még egész tűrhető. Ami nagyon fontos, hogy sem az utastér, sem a csomagtartó nem lett kisebb a belsőégésű motoros modellekhez képest.

Kívülről itt is csak a logók és a hűtőmaszk jelentenek különbséget, no meg a kipufogó hiánya. Ezt az autót ki is próbálhattam. Ami elsőre szembe, vagy inkább fülbe tűnő, a nagy csend. Hiába, a villanyhajtás és a hangszigetelt üvegek csodát tesznek. Viszont ami nekem hiányzott, a hátba vágó gyorsulás. Bár a nyomaték egyből ott van, csak hát 1500 kg-hoz a 260 Nm nem túl sok. A másik a 300 km-es hatótáv, ami szintén nem túl sok. Kérdeztem, hogy várható-e majd nagyobb akksi, de a rövid távú tervekben nem szerepel, talán majd később.

DS 3 Crossback E-Tense

De az biztos, hogy aki szerette a benzines vagy dizel DS-t a maga franciás extravaganciájával és prémium kényeztetésével, és szereti a villanyautózást, annak ez is tetszeni fog. Nálam korábban a 155 lovas benzines volt, az azért jobban ment, hiszen erősebb és könnyebb is volt.

Amit még tapasztaltam a próbakörön, hogy a futóműve maradt ügyes, feszes, de azért megbirkózik a bukkanókkal. Egy körforgalomban megnyomtam neki, ott azért szépen kitolta az orrát, ez nem tetszett annyira.

DS 3 Crossback E-Tense

És akkor jöjjenek az árak.

A DS7 Crossback E-Tense Elegance felszereltséggel 16.190.000 forinttól indul, a legmagasabb Prestige felszereltséggel pedig 18 millió az ára, amit sok extrával még szépen fel lehet tornázni.

A DS 3 Crossbak E-Tense Prestige felszereltséggel 12.490.000 Forint, amiből lejön 1,5 millió álllami támogatás. Az ultra prestige felszereltésű autó ára támogatással 12.440.000 forint. És itt is lehet még extrázni.

Tehát itt is előjön a DS sarkallatos pontja, az ára. Az autók nagyon nem olcsók. Ilyet tényleg az elkötelezett rajongók fognak venni. De majd meglátjuk egy fél év múlva, hogy alakulnak az eladások.

Verified by MonsterInsights