Honda C-RV teszt – az utazó nappali

In teszt
Honda C-RV teszt

Hogy milyen a Honda C-RV? Először is nagy, hatalmas. Jól megy és jól fogyaszt. És ehhez még jól is néz ki. Ez a Honda első igen jól sikerült hibrid szabadidő autója.

A külső

Honda C-RV teszt

Az első – ami becsületére válik a Honda dizájnereinek – hogy egy ekkora nagy téglát sikerült úgy megalkotniuk, hogy minden szögből jól néz ki. Szépnek azért nem mondanám, de egyértelműen jól néz ki. Elölről a nagy Honda egyen maszk a felhúzott ledes lámpákkal impozáns. Az alsó kötény a ködfényszórókkal sportos.

Honda C-RV teszt

Oldalról látszik, hogyha nem 18-as felnik lennének a gépen – amik igen míves kialakításúak – esetlenül nézne ki. De azt is hozzá kell tenni, hogy ez a legnagyobb egybefüggő felület, ezt a legnehezebb megoldani formailag. De itt sikerült. Szép lett a sportosan húzott tetőív, dögös az ajtók aljába futó csík, és klassz lett a sárvédő ívek határozott domborodása is.

Honda C-RV teszt

És az a jó, hogy hátul sem fogyott el az ötlet. Nagyon dögös, ahogy a ledes hátsó lámpák szegélyezik a hátsó szélvédőt, illetve ahogy a síkot megtöri a rendszámtábla fészke. Szép részlet még a finom tető szpoiler.

Üljünk be

Honda C-RV teszt

Mikor beülünk, hatalmas tér fogad. Az autó 4600 mm hosszú és 2663 mm a tengelytávja. És ezt nagyon jól használták ki.

Honda C-RV teszt

Egyből el kell mondani, hogy ha az én 193 centimre van állítva az első ülés, nagyon kényelmesen elférek hátul is.

Honda C-RV teszt

A kormány fogása kellemes, a bőr kormány vastagsága is pont jó. Szépek a varrások is. Multikormányunk van. Viszont ami nem tetszett, a nagyon műanyag gombok. Nekem kicsit bazáriak. Innen vezérelhetjük az adaptív tempomatot, ami igen ügyesen tette a dolgát egészen álló helyzetig, amikor elindul a sor, csak meg kell pöccinteni a gázpedált, és újra aktiválódik. És innen vezérelhetjük az infotainmentet és a hifit is.

Honda C-RV teszt

A hifi is szépen szól, bár nem kiemelkedően szépen.

Honda C-RV teszt

A műszerfal nekem sajnos nem tetszik. Bal oldalon láthatjuk szinte diagram szerűen az akksi töltöttségét, jobb oldalon a tankunk állapotát, középen fent pedig a fordulatszámmérőt vagy inkább erő skálát. Középen pedig az aktuálisan kiválasztott infókat, mint például a fogyasztási adatokat, hátralévő utat, és még sok mást.

Honda C-RV teszt

Középre tekintve ott a kis kijelző, ahol tudunk navigálni, hifit vezérelni és tudja a car playt is. Innentől kezdve én csak ezt használtam, hiszen a Waze-nél jobb navigáció a városban nem nagyon van. És persze a zene is a telefonról ment.

Ami klassz, hogy a klíma/fűtés vezérlése megmaradt gombokkal, de amit én nem tudok igazán megszeretni, hogy a váltót gombokkal vezéreljük. Megszeretni nem, de megszokni igen. Középen kapott még helyet az elektromos kézifék kapcsolója és a mód választó gombok. Itt van EV, ami ameddig tud, csak elektromos módban közlekedik, van az ECON, ami próbál takarékos lenni, és a SPORT, ami megvadítja a gázreakciót. És apropó, SPORT mód. Ezt kérem, tessék komolyan venni. Mert hiába 1614 kg-os az autó, a 8,8-as 0-100 igen tisztessége gyorsulási adat. És a futómű is partner egy kellemes autózáshoz. Elől MacPherson, hátul Multilink. Ügyesen elbánik a bukkanókkal, bár redőkön beremeg az egész kasztni, de viszonylagos feszessége miatt jól be lehet tenni a kanyarba. És ez néha nagyon hasznos volt, mert a nagy csend és a magas üléspozíció miatt nem igazán lehet érezni a sebességet.

Honda C-RV teszt

Amit még a belsőről el kell mondani, hogy van sok nagy rekeszünk.

Honda C-RV teszt Honda C-RV teszt

Ami külön kedvencem volt, a szemüveg tartó. Nagyon igényes darab. A világos bőr ülések nagyon kényelmesek és egész jó volt az oldaltartásuk. A középső könyöktámasz állítható. És minden kézre esik. És bár nem vészes, nekem egy picit olyan műanyag érzésem volt. Talán egy-két fém kapcsoló, vagy még kevesebb műanyag borítás jót tenne a belsőnek.

Honda C-RV teszt Honda C-RV teszt

A csomagtartó nagyon jól pakolható és a maga 497 literével igen tágas. Külön jó pont, hogy mindkét oldalon van akasztó fül, amibe a bevásárló szatyrot akaszthatjuk. Hogyha a hátsó üléseket lehajtjuk és a tetőig pakolunk, akkor a csomagterünk !!1697!! literes lesz.

Induljunk

Ha finoman indulunk és van áram az akkuban, nem kapcsol be az Atkinson ciklusú benzinmotor, ami 147 lóerős. Csak a 184 lóerős villanymotor működik. Amúgy három féle üzemmód. A tisztán elektromos, a hibrid mód, amikor a benzinmotor által termelt árammal megy a villanymotor, és a benzines mód, amikor a benzinmotor kapcsolódik mechanikusan a hajtással.

Honda C-RV teszt

Szóval induljunk finoman. Minden csendes, csak szépen megy az autó. Ez városban, dugóban nagyon hasznos. Ha csökken az áram az akkuban, bekapcsol a benzinmotor, de nem tolakodóan, csak halkan, finoman. Fékezéskor pedig visszatermel az akkuba. Ehhez kapcsolódik a kormányon lévő flepnik funkciója, amivel a visszatermelés mértékét lehet állítani. Így városban 6 liter körüli fogyasztást lehet elérni. És ez nagyon jó. És itt jön be az a furcsaság – ami amúgy elektromos autóknál már nem furcsaság – hogy az autó jobban fogyaszt városban, mint országúton. Mert ha elkezdünk vehemensebben gyorsítani, vagy gyorsabban menni, beindul a benzinmotor és bőg, mint a nyavalya. Olyan, mintha csúszna a kuplung. Ez nagyon nem tetszett. És ilyenkor a fogyasztás is felmegy 7 liter körülire, ami viszont még mindig nagyon jó érték.

Honda C-RV teszt

Összességében ez egy nagyon jó autó. A helykínálata és kényelme fejedelmi. Gyorsan is lehet vele menni – bár a végsebessége 180 km/h – csak hangosítsuk fel a hifit, hogy ne halljuk a motor bőgését. Minőségi a beltér és hatalmas a csomagtér. Az extralista olyan hosszú, hogy azt nem sorolom fel. De rengeteg a biztonsági és kényelmi extra, olyanok például, mint az Ütközés Erejét Mérséklő Fékrendszer, vagy az Útpályaelhagyásra Figyelmeztető Rendszer. Az adaptív tempomatot már említettem. És van automata fényszóró is, ami kapcsolgatja a reflektort, de nem annyira kifinomult, mint mondjuk a DS 3-asnál volt. Kitakarni nem tud, csak lekapcsolja a refit. De ha már messzebb van egy autó, annak nem veszi észre a hátsó lámpáját és simán a tükörből elvakítja.

Az alap autó ára pedig:

Az 1.5 VTEC Turbo Comfort alap ára 8.259.000 Ft

A tesztautó ára:

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid, FWD

A CR-V Lifestyle felszereltséggel                              12 289 000 Ft
Metálfény 200 000 Ft
Egyéb kiegészítők 53 000 Ft
Téli gumi 400 000 Ft
   
Összesen 12 942 000 Ft

 

You may also read!

Honda Racing WTCR Esport

Honda Racing WTCR Esport – hamarosan kezdünk

Tassi Attila és a Honda Racing WTCR versenyzői hamarosan rajthoz állnak a virtuális versenypályán. A nyitó futamra hétfő este (április

Read More...
Audi E-Tron Sportback

A 2020-as Audi E-Tron Sportback, nem is rossz

Az Audi hivatalosan is bemutatta az E-Tron ferdehátú testvérét a sokak által várt SUV kupé változatát. Az izgalmas tetővonal az

Read More...
Lamborghini Huracan Evo tuning

1016 Industries Lamborghini Huracan Evo tuning, jobb, mint a tökéletes

Az USA egyik egzotikus autókra szakosodott tuning műhelye az 1016 Industries (www.1016industries.com) bemutatta a Lamborghini Huracan Evo új, utcai

Read More...

Leave a reply: