Honda C-RV teszt – az utazó nappali

In teszt
Honda C-RV teszt

Hogy milyen a Honda C-RV? Először is nagy, hatalmas. Jól megy és jól fogyaszt. És ehhez még jól is néz ki. Ez a Honda első igen jól sikerült hibrid szabadidő autója.

A külső

Honda C-RV teszt

Az első – ami becsületére válik a Honda dizájnereinek – hogy egy ekkora nagy téglát sikerült úgy megalkotniuk, hogy minden szögből jól néz ki. Szépnek azért nem mondanám, de egyértelműen jól néz ki. Elölről a nagy Honda egyen maszk a felhúzott ledes lámpákkal impozáns. Az alsó kötény a ködfényszórókkal sportos.

Honda C-RV teszt

Oldalról látszik, hogyha nem 18-as felnik lennének a gépen – amik igen míves kialakításúak – esetlenül nézne ki. De azt is hozzá kell tenni, hogy ez a legnagyobb egybefüggő felület, ezt a legnehezebb megoldani formailag. De itt sikerült. Szép lett a sportosan húzott tetőív, dögös az ajtók aljába futó csík, és klassz lett a sárvédő ívek határozott domborodása is.

Honda C-RV teszt

És az a jó, hogy hátul sem fogyott el az ötlet. Nagyon dögös, ahogy a ledes hátsó lámpák szegélyezik a hátsó szélvédőt, illetve ahogy a síkot megtöri a rendszámtábla fészke. Szép részlet még a finom tető szpoiler.

Üljünk be

Honda C-RV teszt

Mikor beülünk, hatalmas tér fogad. Az autó 4600 mm hosszú és 2663 mm a tengelytávja. És ezt nagyon jól használták ki.

Honda C-RV teszt

Egyből el kell mondani, hogy ha az én 193 centimre van állítva az első ülés, nagyon kényelmesen elférek hátul is.

Honda C-RV teszt

A kormány fogása kellemes, a bőr kormány vastagsága is pont jó. Szépek a varrások is. Multikormányunk van. Viszont ami nem tetszett, a nagyon műanyag gombok. Nekem kicsit bazáriak. Innen vezérelhetjük az adaptív tempomatot, ami igen ügyesen tette a dolgát egészen álló helyzetig, amikor elindul a sor, csak meg kell pöccinteni a gázpedált, és újra aktiválódik. És innen vezérelhetjük az infotainmentet és a hifit is.

Honda C-RV teszt

A hifi is szépen szól, bár nem kiemelkedően szépen.

Honda C-RV teszt

A műszerfal nekem sajnos nem tetszik. Bal oldalon láthatjuk szinte diagram szerűen az akksi töltöttségét, jobb oldalon a tankunk állapotát, középen fent pedig a fordulatszámmérőt vagy inkább erő skálát. Középen pedig az aktuálisan kiválasztott infókat, mint például a fogyasztási adatokat, hátralévő utat, és még sok mást.

Honda C-RV teszt

Középre tekintve ott a kis kijelző, ahol tudunk navigálni, hifit vezérelni és tudja a car playt is. Innentől kezdve én csak ezt használtam, hiszen a Waze-nél jobb navigáció a városban nem nagyon van. És persze a zene is a telefonról ment.

Ami klassz, hogy a klíma/fűtés vezérlése megmaradt gombokkal, de amit én nem tudok igazán megszeretni, hogy a váltót gombokkal vezéreljük. Megszeretni nem, de megszokni igen. Középen kapott még helyet az elektromos kézifék kapcsolója és a mód választó gombok. Itt van EV, ami ameddig tud, csak elektromos módban közlekedik, van az ECON, ami próbál takarékos lenni, és a SPORT, ami megvadítja a gázreakciót. És apropó, SPORT mód. Ezt kérem, tessék komolyan venni. Mert hiába 1614 kg-os az autó, a 8,8-as 0-100 igen tisztessége gyorsulási adat. És a futómű is partner egy kellemes autózáshoz. Elől MacPherson, hátul Multilink. Ügyesen elbánik a bukkanókkal, bár redőkön beremeg az egész kasztni, de viszonylagos feszessége miatt jól be lehet tenni a kanyarba. És ez néha nagyon hasznos volt, mert a nagy csend és a magas üléspozíció miatt nem igazán lehet érezni a sebességet.

Honda C-RV teszt

Amit még a belsőről el kell mondani, hogy van sok nagy rekeszünk.

Honda C-RV teszt Honda C-RV teszt

Ami külön kedvencem volt, a szemüveg tartó. Nagyon igényes darab. A világos bőr ülések nagyon kényelmesek és egész jó volt az oldaltartásuk. A középső könyöktámasz állítható. És minden kézre esik. És bár nem vészes, nekem egy picit olyan műanyag érzésem volt. Talán egy-két fém kapcsoló, vagy még kevesebb műanyag borítás jót tenne a belsőnek.

Honda C-RV teszt Honda C-RV teszt

A csomagtartó nagyon jól pakolható és a maga 497 literével igen tágas. Külön jó pont, hogy mindkét oldalon van akasztó fül, amibe a bevásárló szatyrot akaszthatjuk. Hogyha a hátsó üléseket lehajtjuk és a tetőig pakolunk, akkor a csomagterünk !!1697!! literes lesz.

Induljunk

Ha finoman indulunk és van áram az akkuban, nem kapcsol be az Atkinson ciklusú benzinmotor, ami 147 lóerős. Csak a 184 lóerős villanymotor működik. Amúgy három féle üzemmód. A tisztán elektromos, a hibrid mód, amikor a benzinmotor által termelt árammal megy a villanymotor, és a benzines mód, amikor a benzinmotor kapcsolódik mechanikusan a hajtással.

Honda C-RV teszt

Szóval induljunk finoman. Minden csendes, csak szépen megy az autó. Ez városban, dugóban nagyon hasznos. Ha csökken az áram az akkuban, bekapcsol a benzinmotor, de nem tolakodóan, csak halkan, finoman. Fékezéskor pedig visszatermel az akkuba. Ehhez kapcsolódik a kormányon lévő flepnik funkciója, amivel a visszatermelés mértékét lehet állítani. Így városban 6 liter körüli fogyasztást lehet elérni. És ez nagyon jó. És itt jön be az a furcsaság – ami amúgy elektromos autóknál már nem furcsaság – hogy az autó jobban fogyaszt városban, mint országúton. Mert ha elkezdünk vehemensebben gyorsítani, vagy gyorsabban menni, beindul a benzinmotor és bőg, mint a nyavalya. Olyan, mintha csúszna a kuplung. Ez nagyon nem tetszett. És ilyenkor a fogyasztás is felmegy 7 liter körülire, ami viszont még mindig nagyon jó érték.

Honda C-RV teszt

Összességében ez egy nagyon jó autó. A helykínálata és kényelme fejedelmi. Gyorsan is lehet vele menni – bár a végsebessége 180 km/h – csak hangosítsuk fel a hifit, hogy ne halljuk a motor bőgését. Minőségi a beltér és hatalmas a csomagtér. Az extralista olyan hosszú, hogy azt nem sorolom fel. De rengeteg a biztonsági és kényelmi extra, olyanok például, mint az Ütközés Erejét Mérséklő Fékrendszer, vagy az Útpályaelhagyásra Figyelmeztető Rendszer. Az adaptív tempomatot már említettem. És van automata fényszóró is, ami kapcsolgatja a reflektort, de nem annyira kifinomult, mint mondjuk a DS 3-asnál volt. Kitakarni nem tud, csak lekapcsolja a refit. De ha már messzebb van egy autó, annak nem veszi észre a hátsó lámpáját és simán a tükörből elvakítja.

Az alap autó ára pedig:

Az 1.5 VTEC Turbo Comfort alap ára 8.259.000 Ft

A tesztautó ára:

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid, FWD

A CR-V Lifestyle felszereltséggel                              12 289 000 Ft
Metálfény 200 000 Ft
Egyéb kiegészítők 53 000 Ft
Téli gumi 400 000 Ft
   
Összesen 12 942 000 Ft

 

You may also read!

A VW terve, hogy évente 500 000 ID.4-et fog gyártani

A Volkswagen vezetősége úgy gondolja, hogy évente 500 000 példány ad el az ID.4-ből. A német autógyártó felkészült a régóta

Read More...

A RevoZport Tesla X modell, egy igazán látványos EV

Nem mindig mutat jól egy átépített terepjáró, néha túl lőnek a célon a tervezők és úgy néz ki, mint

Read More...

A Mansory által tuningolt Porsche Cayenne, több mint amire számítani lehet

A kezelés után a teljesítmény 690 lóerőre növekedett. A Mansory név hallatán mindenki felkapja a fejét, mert tudja, ha a

Read More...