Nincsenek veszélyben a kecskeméti Mercedes munkahelyek

In hír

Hosszú interjút adott a Handelsblattnak a Daimler első embere, Ola Kallenius, amiben a menedzser kiemelte, a munkahelyek nincsenek veszélyben, és jelenleg nem szorul állami segítségre a Daimler.

Annak ellenére, hogy a konszern Európában és Észak-Amerika egyes részein leállította a járműgyártást, a közel 300 ezer alkalmazott munkahelye nincs veszélyben, mondta Källenius az interjúban.

A munkahelyek biztonsága nem képezi vita tárgyát, fogalmazott a cégvezér.

Egyelőre két hétre zárták be az európai üzemeket, de rugalmasan reagálnak és időben meghosszabbítják az intézkedést.

Egyelőre nem tudjuk, hogy mennyi ideig tart a koronavírus-krízis.

A koronavírus hatásaival kapcsolatban a konszern a kínai tapasztalatokra támaszkodik, ott a gyártás leállítását követően a Mercedes néhány hét múlva 100 százalékos kapacitáskihasználtság mellett fog újra gyártani. A legtöbb ottani kereskedés már kinyitott, az ügyfelek pedig visszatértek. Napról-napra egyre több ember jön a kereskedéseinkbe, a kereslet növekszik, ez optimizmussal tölt el minket, emelte ki a cégvezér.

Kínában már majdnem visszatértünk a normális kerékvágásba.

Hogy a konszern továbbra is működőképes maradjon, de a menedzsment egészsége se kerüljön veszélybe, Kallenius nullára csökkentette az utazásait, a menedzsmentet pedig két részre osztották, a két csoport semmilyen körülmények között sem találkozhat, így ha valamelyik felsővezető megbetegedne, akkor a vírus nem támadja meg rögtön az egész menedzsmentet. Az adminisztrációs területen a legtöbb dolgozó már home office-ban van, Kallenius azonban még bejár a központi irodába, videókonferencián, telefonon keresztül tartja a kapcsolatot a partnerekkel.

A Daimler első embere helyesli a német kormány eddigi döntéseit a koronavírus egészségügyi és gazdasági hatásainak kezelésében. A Lufthansával szemben a Daimler jelenleg kizárja, hogy állami segélyt vegyen igénybe, „A Daimlernek jelenleg nincsen szüksége állami segítségre”, mondta a menedzser. A Daimler likviditási helyzete erős. A konszern folyamatosan egyeztet a beszállítókkal, egyelőre likviditási problémák a beszállítók részéről nem merültek fel.

Németországban éppen most lazítják a rövidített munkaidőben való foglalkoztatás szabályait, ezzel a lehetőséggel pedig a Daimler is élni fog. 

Bár a konszern az április elejére kiírt közgyűlését nyárra halasztotta el, a menedzsment osztalék-javaslatában nincsen változás, továbbra is részvényenként 90 cent osztalékot fizetne a vállalat (a jelenlegi 23,2 eurós részvényárfolyammal számolva 3,9 százalékos osztalékhozam adódik).

Forrás: portfolio.hu

You may also read!

A Tesla tulajok szerint könnyen becsapható az autopilot rendszer

Az autós magazin aggodalma teljesen jogos, ők sem gondolták, hogy mennyire egyszerű kijátszani az autó védelmi rendszerét. Az NHTSA és

Read More...

Árverésen egy LaFerrari, 3 millió dollár feletti árat várnak

Eladásra kínálják ezt az alig használt 2014-ben gyártott Ferrari LaFerrari sportautó ritkaságot. Jelenleg a washingtoni Bellevue-ban várakozik egy méregdrága

Read More...

A 2021-es VW Polo megfiatalodik LED világítást, digitális műszereket és nagyautós biztonsági technikát kap

A Volkswagen Polo óriás a kisautók között. Az 50 éve tartó sikere alatt több mint 18 millió eladott példánynál

Read More...