Nincsenek veszélyben a kecskeméti Mercedes munkahelyek

In hír

Hosszú interjút adott a Handelsblattnak a Daimler első embere, Ola Kallenius, amiben a menedzser kiemelte, a munkahelyek nincsenek veszélyben, és jelenleg nem szorul állami segítségre a Daimler.

Annak ellenére, hogy a konszern Európában és Észak-Amerika egyes részein leállította a járműgyártást, a közel 300 ezer alkalmazott munkahelye nincs veszélyben, mondta Källenius az interjúban.

A munkahelyek biztonsága nem képezi vita tárgyát, fogalmazott a cégvezér.

Egyelőre két hétre zárták be az európai üzemeket, de rugalmasan reagálnak és időben meghosszabbítják az intézkedést.

Egyelőre nem tudjuk, hogy mennyi ideig tart a koronavírus-krízis.

A koronavírus hatásaival kapcsolatban a konszern a kínai tapasztalatokra támaszkodik, ott a gyártás leállítását követően a Mercedes néhány hét múlva 100 százalékos kapacitáskihasználtság mellett fog újra gyártani. A legtöbb ottani kereskedés már kinyitott, az ügyfelek pedig visszatértek. Napról-napra egyre több ember jön a kereskedéseinkbe, a kereslet növekszik, ez optimizmussal tölt el minket, emelte ki a cégvezér.

Kínában már majdnem visszatértünk a normális kerékvágásba.

Hogy a konszern továbbra is működőképes maradjon, de a menedzsment egészsége se kerüljön veszélybe, Kallenius nullára csökkentette az utazásait, a menedzsmentet pedig két részre osztották, a két csoport semmilyen körülmények között sem találkozhat, így ha valamelyik felsővezető megbetegedne, akkor a vírus nem támadja meg rögtön az egész menedzsmentet. Az adminisztrációs területen a legtöbb dolgozó már home office-ban van, Kallenius azonban még bejár a központi irodába, videókonferencián, telefonon keresztül tartja a kapcsolatot a partnerekkel.

A Daimler első embere helyesli a német kormány eddigi döntéseit a koronavírus egészségügyi és gazdasági hatásainak kezelésében. A Lufthansával szemben a Daimler jelenleg kizárja, hogy állami segélyt vegyen igénybe, „A Daimlernek jelenleg nincsen szüksége állami segítségre”, mondta a menedzser. A Daimler likviditási helyzete erős. A konszern folyamatosan egyeztet a beszállítókkal, egyelőre likviditási problémák a beszállítók részéről nem merültek fel.

Németországban éppen most lazítják a rövidített munkaidőben való foglalkoztatás szabályait, ezzel a lehetőséggel pedig a Daimler is élni fog. 

Bár a konszern az április elejére kiírt közgyűlését nyárra halasztotta el, a menedzsment osztalék-javaslatában nincsen változás, továbbra is részvényenként 90 cent osztalékot fizetne a vállalat (a jelenlegi 23,2 eurós részvényárfolyammal számolva 3,9 százalékos osztalékhozam adódik).

Forrás: portfolio.hu

You may also read!

Honda Racing WTCR Esport

Honda Racing WTCR Esport – hamarosan kezdünk

Tassi Attila és a Honda Racing WTCR versenyzői hamarosan rajthoz állnak a virtuális versenypályán. A nyitó futamra hétfő este (április

Read More...
Audi E-Tron Sportback

A 2020-as Audi E-Tron Sportback, nem is rossz

Az Audi hivatalosan is bemutatta az E-Tron ferdehátú testvérét a sokak által várt SUV kupé változatát. Az izgalmas tetővonal az

Read More...
Lamborghini Huracan Evo tuning

1016 Industries Lamborghini Huracan Evo tuning, jobb, mint a tökéletes

Az USA egyik egzotikus autókra szakosodott tuning műhelye az 1016 Industries (www.1016industries.com) bemutatta a Lamborghini Huracan Evo új, utcai

Read More...

Leave a reply: