Abszolút és kategória győzelem, avagy a két tesó a dobogón – FRT Rally

In sport
FRT Rallye

Interjú Dián Máté és Dudás Gergő autóversenyzőkkel az FRT.HU Kupa márciusi fordulója után.

Dudás Gergő:

FRT Rallye

Mesélnél a számodra új autóról és a vele megélt tapasztalataidról, amit a versenyen és az azt megelőző teszten készítettél?
– A pénteki és a szombati napot tesztelésre szántuk. Pénteken tettem meg az első métereket az autóval. Számomra és a csapat számára is új autó ez a Skoda R5. Ez a nap arról szól, hogy a beállításokkal foglalkozzunk. Megnézték a srácok, hogy minden klappol-e az autóval. Nekik és nekem is rengeteget kell tanulni az autóról. A nap folyamán forgattunk egy kis promófilmet, majd Csatlós Norbival készítettünk képeket.

 

A szombati nap már versenykörülmény között is megismerhetted az autót. Mennyire is?
– Szombaton, a tesztkörökön és a versenyben sok tapasztalatot gyűjtöttünk. Bő ötven kilométert mentünk a Skodával, ami nem mondható rengetegnek, de a lehetőségeinkhez képest szerintem kihoztuk a maximumot. ASI-val is felváltva mentem az autóval, igyekeztünk egymástól tanulni, főleg én Ő tőle. Kíváncsi volt Ő is a Skodára, nagyon fura még nekem ez az autó. Gyengébbnek érzem a kigyorsításokon motorerőben, mint az előző Mitsubishi versenyautómat. A féktávja és a kanyarsebessége rettenetesen jó. Meglepődtünk az előbb említetteken a Skodánál, de ízig-vérig gyári versenyautóról van szó. Lesz még mit tanulni és tapasztalni az autóval. Az ide évet arra szánjuk, hogy tanuljunk s tapasztaljunk. Várjuk a kihívásokat ezzel az új szerzeménnyel.

 

Év elején még az ORC Bajnoki címedet szeretted volna megvédeni a tavalyi micuddal, aztán láthattuk sportolói oldaladon a Skodát. Miként is alakult úgy, hogy autót és kategóriát váltasz?
– Nem terveztük a váltást, jött egy lehetőség és éltünk vele. Bízom benne, hogy az idei évet, ha lesz normális bajnokság egy elfogadható eredménnyel zárjuk. Felesleges elvárások nincsenek bennünk, nem szeretnénk futamokat nyerni. Ha beugrik néha egy-egy részeredmény, annak örülünk majd. A fő cél idén a tanulás lesz, és Thóth Zsolti navigátorral igyekszünk a legjobbat kihozni magunkból és a csapatból.

 

Az autón cseréltetek-e valamit, állítottatok-e?
– A futóművel állítottunk, a rugókat és mást nem cseréltünk. A rugókat alapból úgy terveztük, hogy jól legyen erre a pályára.

 

ASI is ment az autóval. Ő, mint régi Micus pilóta mit tudott neked vissza adni, miben tudott ő téged segíteni?
– Nagyon sok mindennel. A helyezkedéstől a pálya kihasználásáig sok mindenről beszélgettünk. Egymással kielemeztük, hogy ki miként gondolja az adott pályán való versenyzést. Nagyon hálás vagyok Neki, hogy eljött, és segített. Remélem, év közben még tudunk együtt dolgozni.

 

Miként alakult a verseny számotokra?
– Folyamatosan tudtuk azokat a tempónkat menni, amit kitűztünk magunk elé. Ide most használt gumikkal érkeztünk, de fokozatosan tudtunk gyorsulni a nap folyamán. Folyamatosan figyeltük az autót, hogy miként viselkedik a pályán. A nap végére abszolútban és kategóriában elsők lettünk. ASI végzett mögöttem abszolútban mögötte pedig Ifj Pólik Sándor.

 

Összességében jó napot zártunk az FRT.HU Kupa márciusi fordulóján.

 

Dián Máté:

 

FRT Rallye

Kedves Máté, jó pát éve űzöd már a Subaru Impreza versenyautót az FRT.HU kupán. Mióta is?
– “Két és fél éve, de várjál, megnézem a régebbi kupámat” – mondta Máté. “Kemény három éve” – nyilatkozta Máté.

 

Ha jól tudom mostanában már a sebváltós Subarut is terelgeted.
– Igen azzal is szoktam menni, de az automatával megyek többet.

 

Volt-e kalandod a pályán most?
– Igen volt. Gergő mellett ülhettem a Skoda R5-ben. 

 

A technikás vagy a gyors szakaszokat kedveled a pályán?
– Én mindegyiket szeretem, ha csak körözhetnék azt is élvezném.

FRT Rallye

Szoktál menni egyedül is Radó Pisti nélkül?
– Igen szoktam. Volt, amikor jobb időt tudtam menni egyedül. Sokkal szabadabban tudok versenyezni így. Pisti szereti, ha jól megyek a pályán, és ha nem sokat hibázom. Mostanában már mondjuk úgy is, hogy jobb2, bal3, 50-re lassító. Korábban sokkal több segítségre volt szükségem, hogy hol is fékezzek.

 

Ilyenkor, amikor nincs verseny, mit csinálsz otthon?
– Szimulátorozom, filmet nézek. Kint az udvaron szoktam edzeni, futni. Plusz még lélekben készülök föl nagyon. A kedvenc versenypályám, a WRC7-ben a németországi legelső gyors. 

 

Ha jól tudom most kategória győzelemmel fejezted be a versenyt?
– Igen. Sikerült felállni a dobogó legmagasabb fokára, úgy hogy kategóriámban öten álltunk rajthoz. Az időeredmény tekintetében is nagyon sikeres napot zártunk!

 

Összességében, hogy érezted magad a versenyen?
– Nagyon jól. Nagyon tetszett énnekem, és várom az újabb versenyeket.

Partnereink segítségét köszönjük: FUEL – Natura Life Family Kft. – Cet Star Plus Kft., Desef Silver, Waldheim, DomvillSzer Kft., Probo Trans, Roboplast Manufacturing, Fehér Rendszerház Informatikai Kft., Eszo Kft., FHO, Jutavit, Prometric, Safety Truck Kft., Micro Green Village, OLP-TECH Kft., Supersprint Kft., Szilárd sped Kft., S7 Gázfutár – Focus Eleven Kft., Dream-Light-Theatre Bt., Stage-Light-Theatre
Szociális Szövetkezet.

Fotók: Csatlós Norbert – Bitto Zsolt – Csikó Milán

– Hajósi Miklós –

You may also read!

Négyévszakos gumiabroncsok

Négyévszakos gumiabroncsok 2020-as ADAC tesztje – Egyik abroncs sem képes mindenre….

A négyévszakos gumiabroncsokkal pénzt, időt és helyet takaríthatunk meg, mivel az abroncsok cseréje és tárolása nem szükségszerű. De mit

Read More...

A páncélozott Inkas Mercedes-AMG G63 Limo, a konfliktuskezelő

Nyújtsa ki a lábát és nézze a televíziót, miközben a legnagyobb biztonságban utazik, védve a lőfegyverek tüzétől. Korábban már láthattunk

Read More...

A Hyundai Kona Electric egyetlen töltéssel megtesz 1000 kilométert

A Hyundai új elektromos hatótáv rekordot állított fel három Kona Electric részvételével, amelyeket három napon keresztül teszteltek a németországi

Read More...