Az USA egyik egzotikus autókra szakosodott tuning műhelye az 1016 Industries (www.1016industries.com) bemutatta a Lamborghini Huracan Evo új, utcai versenyautóját. Ezzel egyidejűleg egy kampányba és egy kihívásba is kezdett a tehetősebbek számára, az 1016 egy hónapon keresztül minden eladásának 10%-át az Egészségügyi Világszervezetnek adományozza a koronavírus elleni küzdelem érdekében.
Nem volt könnyű a munkájuk a gyárilag tökéletesre sikerült sportkocsival. A feladat célja egyértelműen a súlycsökkentés volt. Az autó első lökhárítóját átszabták és több elemet kicserélték rajta, kapott egy 3,6 kilogrammal könnyebb szénszálból készült motorháztetőt.
Az autó oldalát nézve, sokkal agresszívebb a megjelenése az új Evo készletnek köszönhetően. Az olasz szuperautót új első sárvédőkkel látták el, az oldalsó szellőzőnyílásait a Super Trofeo 24 órás Spa-Francorchamps versenykocsi ihlette. Az alkatrészek cseréje nemcsak a látvány miatt történt, az új sárvédő erősebb mint az eredeti és közben 5 kg-ot veszített az autó a tömegéből.
A hátsó rész új hátsó diffúzort és egy új rozsdamentes acél kipufogórendszert kapott. Az ügyfelek még tovább finomíthatják a megjelenést, kérhetnek még több szénszál díszítést.
A teljesítményt is fokozták, az 5,2 literes V10-es motort továbbfejlesztették. Extra 20 lóerőt és kicsivel több nyomatékot kapott a szuperkocsi. A növelt teljesítmény: 660 lóerő és 626 Nm.
A társaság nem árulta el, hogy az átalakítások után milyen gyors lett az autó. De a gyári Huracán Evo 2,9 másodperc alatt képes 0–100 km/órára kilőni magát és a maximális sebessége meghaladja a 325 km/órát.