Tesztelve: 1988 Mercedes-Benz 300TE

In teszt
1988 Mercedes-Benz 300TE

Az amerikai CarandDriver autós magazin archívumból egyre több korabeli tesztet digitalizálnak. Kiadták egy azóta kultikussá vált autó akkori tesztjét. A Mercedes-Benz W124 E osztály, 1988-ból. Megpróbálok visszaadni valamit az amerikai, 80-as évek életérzéséből és autós tesztjeiből ezzel a kis összefoglalóval.

A Mercedes 300TE kombi vezetése olyan, mintha Gregory Peck lenne az apád. Ha láttad a Gentleman’s Agreement (Úri becsületszó, 1947), akkor tudod miről beszélünk: a sérthetetlen erkölcs karaktere, odaadó családtag, törvénykövető polgár, konzervatív öltözködésű, megbízható, mint a nap, a kisfiúk védelmezője.

1988 Mercedes-Benz 300TE

Ez a kocsi nem ösztönöz sok mindenre (bármi is legyen az). A 300TE az egyenes útról szól, ésszerű választás egy ereje tejében lévő fiatalembernek ha katonai iskolába jár. Csak ülj be és vezess. Az első dolog, amit észreveszel, hogy automata. Nincs szükség reklámokra, semmi köze sincs a marketinghez. Nem akarod a kerekét füstölni. A következő dolog amit észreveszel, hogy a 300TE olyan érzést kelt, mintha szilárd acélöntvényből lett volna kifaragva, a ház biztonságos érzését kelti. Hacsak nem állsz egy gránátra, soha sem lesz bajod, de valószínűleg nem fog beszerezni egyet sem.

1988 Mercedes-Benz 300TE

A motor kissé gyenge. Örömmel vesszük, hogy a Mercedes 1987 végén kivonta a TE dízelüzemét és 3,0 literes benzinesre váltott; még a Mercedes is rájött, hogy semmi sem annyira unalmas, mint a dízel, kivéve talán George Bush vagy Michael Dukakis (amerikai szenátor). Ezen felül a dízelkibocsátási előírások egyre szigorúbbak(USA, 1988!). A 3,0 literes 177 lóerős motor elegendő ahhoz, hogy a kocsit mozgassa. A TE 8,2 másodperc alatt ér el 100 km/órára ami olyan gyors, mint néhány tiszteletreméltó sport kocsi.

1988 Mercedes-Benz 300TE

Ugyanez a motor megtalálható a 300E-ben és a CE-ben. A kombi kocsi teherbírásához azonban a Mercedes rövidebb áttételezésű válót adott. Az eredmény hogy nagyobb tolóerővel rendelkezik, mint amennyire a legtöbb Peck típusú embernek szüksége van és elég hogy a TE-t 126 mph sebességre gyorsítsa. Nem tudjuk mi, de valami hiányzik belőle. Ami igaz minden Mercedes sedanra és a 300TE-re is, minél gyorsabban vezetjük, annál jobb érzés. A megengedett sebesség határán egy szép utazásban lesz részünk és nem hagyjuk abba, amíg az üzemanyag tartály kiszárad.

A TE felfüggesztése szintén hasonló a 300 sedanhoz, de tartalmaz terheléskiegyenlítő hidropneumatikus hátsó lengéscsillapítót. A terheléskiegyenlítés megakadályozza, hogy a Gregory Peck típusúak hátrányos helyzetben legyenek az úton amikor élelmiszert szállítanak hátrányos helyzetű gyerekekhez.

1988 Mercedes-Benz 300TE

A Peckmobil másik ésszerű tulajdonsága a beltér mérete. Ésszerű a hátsó ülés három fejtámlája és az opcionális rakományháló, hogy a deszkák egy vészhelyzeti fékezésnél ne üssék meg a fejed hátsó részét, amikor keményen kell fékezni és működésbe lép a blokkolásgátló rendszer 70 km/órás sebességnél. Félelmetes illegális sebesség, de elnézhető, ha egy kis fiúval a kórházba rohansz, mert elesett a biciklivel. És mi tett még az autógyártó az ésszerűség érdekében: fényszóró ablaktörlőket szerelt fel. Azoknak akik automatikusan egyetértenek azzal, hogy a szálloda elektromos cipőfényezője a bejárati ajtó mellett van.

A Peck típusúak általában nem versenyeznek. Leginkább jó cselekedeteket keresnek vagy elviszik a családot a tóhoz egy kis minőségi pecázásra. A TE ideálisan alkalmazható a Peck-stílusú vezetőknek, alacsony pulzusszámú körutazásra. Sokkal olcsóbb, mint egy minibusz és ugyanolyan kompetens munkát végez, nagyobb sebességgel. 47 730 dollárért megvásárolhat egy ilyen kombit vagy egy hasonló értékű Voyager-t , ami a régi emberek otthona előtt parkol.

1988 Mercedes-Benz 300TE

Ha több pénzünk lenne, akkor valószínűleg vásárolnánk egyet ezekből a panzerwagénekből is és büszkék lennénk arra, hogy ilyenünk is van. De az igazat elmondva, ha Gregory Peck kocsit vásárolna, akkor valószínűleg egy fehér Buick-ot választana, kék bőrülésekkel, faberakással és vonóhoroggal. Ez ésszerűbb lenne számára, mint az új Mercedes.

 

Forrás: CarandDriver

You may also read!

A VW terve, hogy évente 500 000 ID.4-et fog gyártani

A Volkswagen vezetősége úgy gondolja, hogy évente 500 000 példány ad el az ID.4-ből. A német autógyártó felkészült a régóta

Read More...

A RevoZport Tesla X modell, egy igazán látványos EV

Nem mindig mutat jól egy átépített terepjáró, néha túl lőnek a célon a tervezők és úgy néz ki, mint

Read More...

A Mansory által tuningolt Porsche Cayenne, több mint amire számítani lehet

A kezelés után a teljesítmény 690 lóerőre növekedett. A Mansory név hallatán mindenki felkapja a fejét, mert tudja, ha a

Read More...