Nagy Attila: Már nagyon rajtolnék – Rally

In sport
Már nagyon rajtolnék - Rally

Az East Motorsport sokszoros bajnok navigátora, Nagy Attila nem lazít a karantén idején. Nagy Attilával beszélgettünk.

Attila dolgozik, edz, nem lazít, és a jelentős távolság ellenére nagy hangsúlyt fordít arra, hogy Csomós Mixivel közösen is készüljön a 2020-as bajnokságra.

Hogy telnek a napjaid mostanában?

Alapvetően szerencsésnek mondhatom a helyzetem, hiszen home office-ból, azaz itthonról továbbra is végezhetem a munkámat. E-mail-zek, telefonálok, számítógépen pedig megoldom a teendőim nagy részét. Mindezt Kecskeméten teszem alapesetben, de Sajószentpéterről származom, és a kialakult helyzetben édesanyámékhoz költöztem, így nekik is tudok segíteni a ház körüli munkákban, a kertben és emellett pihenésként még térkövezünk is. A fizikális felkészülést nem hanyagolom el, rengeteget bringázok, – a Zemplénben is jártam,

Már nagyon rajtolnék - Rally

Mixivel közösen is tekertünk egy nagyot – edzek, hogy ha eldördül a startpisztoly, akkor tökéletes erőállapotban ülhessek be az új Skoda Fabia R5-be. Eközben a partnereinkkel is tartom a kapcsolatot, hiszen a segítségük nélkül aligha várhatnék erre a szenzációs pillanatra. Történt egy apróbb malőr nem régen. Megérkeztek az új tűzálló overáljaink, amikről a próba során kiderült, hogy nem megfelelő a méretük, így azokat vissza kellet küldenünk a gyártó céghez, Olaszországba, most azt várjuk, hogy elküldjék nekünk a kijavított ruhákat. Amikor Mixivel közösen töltjük az időt, akkor belsőkamerás felvételeket is nézünk, igyekszünk minden téren formában tartani magunkat.

Az igazi versenyekre még várni kell, de dübörög az eRally Bajnokság. Te milyen autóval csapatsz a virtuális gyorsaságikon?

Már nagyon rajtolnék - Rally

Semmilyennel, mert engem hidegen hagy az online versengés. Magam kedvére, ritkán játszok itthon a Richard Burns Rallye-val, ám engem soha nem kötöttek le a számítógépes játékok. Sokkal hamarabb kimegyek az erdőbe barangolni, vagy egy tópartra, minthogy leüljek a gép elé játszani. Ez valahogy soha nem ment nekem.

A jelenlegi autótokat sikeresen mutattátok be a Szilveszter Rallye-n. 2019 végén másodjára navigálhattál egy R5-ben, de ekkor már a sajátotokkal versenyezhettetek. Mennyivel volt ez másabb érzés ez, mint a 2018-as Szilveszter Rallye, amikor egy bérelt Skoda Fabia R5-el álltatok rajthoz?

Az első R5-ös élményeinket 2018-ban, a Takács Motorsport autójában élhettük át. Természetesen hatalmas élmény volt, a pályafutásunk meghatározó pillanataként könyveltük el a tavalyelőtti évzáró futamot. De akkor egy kicsit el lett húzva előttünk a mézesmadzag, mert tudtuk, hogy soha többé nem ülhetünk be egy ilyen szenzációs kocsiba. Ez a tudat némileg megkeserítette az egyébként nagyon vidám pillanatokat. A tavalyi, második R5-ös próbálkozásunkkor már tudtuk, hogy az autó a miénk, mindig ott fog állni a garázsban, és részt tudunk vele venni a 2020-as bajnokságban. Ez különösen megnyugtató érzés volt. Felszabadultan versenyeztünk, a rövid felkészülési idő ellenére nagyjából a saját beállításainkkal, és ezek óriási pluszt adtak nekünk. Szinte sírtunk az örömtől.

Azóta nem történt semmi a Skodával?

Már nagyon rajtolnék - Rally

Nyilván nem versenyezhettünk sehol, de a januári évzáró bulinkon előkerült pár körre, a telephelyen belül az autó, március utolsó napján pedig a máriapócsi Rabócsi-Ringen teszteltünk vele egy keveset. Miután biztossá vált, hogy elmaradt az Eger Rallye átszerveztük a programunkat, mert mindenképpen javítani akartunk a kocsi beállításain. A bajnokság rajtja előtt több beállítást is ki akartunk próbálni, így egy tesztünk mindenképpen lett volna az évadnyitó futam előtt. Ezt helyeztük át „zárt térbe”. Vittünk magunkkal új rugókat, valamint a stabiliztátor beállításaival is játszottunk elég sokat. A lényeg az volt, hogy folyamatosan tudjunk hozni egy gyors köridőt, és amikor ez megvolt, akkor kezdtünk el komolyabban foglalkozni a beállításokkal. Mértük a gumik hőmérsékletét, a nap végére pedig sikerült találnunk olyan beállítást, ami Mixinek jól fekszik, valamint a hazai pályákra egy megfelelő kiindulási alap lehet.

Nem tudjuk, hogy hol állhattok rajthoz leghamarabb, ezért arra lennék kíváncsi, hogy melyik az a verseny, amit már tényleg nem szívesen hagynál ki?

Mindegyiket fáj kihagyni, hiszen nagyon szeretnénk már a Skodánkat élesben kipróbálni, de a murvás futamok törlése nekem különösen fájna. Veszprémben és Zalaegerszegen, vagy legalább az egyik murván nagyon szeretnék rajthoz állni, én ezt tűztem ki célul. Az élet még ezt nyilván felülírhatja, de reménykedek. Utoljára 2017-ben versenyeztünk murván, Veszprémben, a Rallye2-ben, amikor abszolút bajnokok lettünk a Citroen C2R2 Max-al. Régen volt már, vágynék rá, ezért szurkolok, hogy a lehető leghamarabb beindulhasson az élet, az igazi rallyepályákon is.

 

Köszönjük együttműködő partnereinknek:

 

East Motorsport Kft., CIKS Kft, ZÉG Kft., Északmagyar Téglaipari Kft., BAZ Express Csomag Logisztika Hungary Kft., Magyar Trans Kft., Heda- Sped Kft., Tau- Trade Bt, SFT Spannsysteme Kft., Alu Casting Support Kft., Progast Kft., Por + Fém Kft., Sárospatak Város Önkormányzata, Tiger Tools Kft., Juhász Média Kft., MUT Hungária Kft., ASAP Hungária Kft., Lotte Kft., RSZ- Kő Kft., HANKOOK Racing Tires – RTH Versenyabroncs Kft., MOL Racing Kft. 

 

 

Rallye2.hu – Salánki Gábor

You may also read!

sérült autók Európában

Kiderült, mely autók sérülnek a legritkábban és a leggyakrabban Európában

Használt autó vásárlásakor az egyik legfontosabb cél annak kiderítése, hogy volt-e már balesetes az autó. Miután egy autó karosszériája

Read More...
Tim Gábor

Tim Gábor a sírból hozta vissza a hétvégéjét

A regnáló FIA Swift Cup Europe bajnok Tim Gábor 16 pontos előnnyel várta a bajnokság harmadik hétvégéjét, melyet az

Read More...
Hidrogén hajtású Defender

Hidrogén hajtású Defender prototípust fejleszt a Jaguar Land Rover

A Jaguar Land Rover az új Land Rover Defenderre épülő, hidrogénüzemű (hydrogen fuel cell electric vehicle – FCEV) prototípus

Read More...