2020 Toyota Supra vs. 1994 Toyota Supra Turbo: gondolatok egy japán autóikonról

In Téma
2020 Toyota Supra vs. 1994

A legújabb Supra valóban jó, de jobb, mint a legendás előde a saját idejében? Az amerikai Car&Driver autós magazin érdekes összehasonlítást végzett. A két sportkocsit vetette össze. A választ elolvashatja az eredeti cikk összefoglalójában.

2020 Toyota Supra vs. 1994

Mindkét autót a Dél-Kalifornia környéki utak naplementéjében vezettük, a nap már a Csendes-óceán alá süllyed és a két turbós kupéra aranycsíkokat fest. Ritka alkalom volt a Toyota legújabb verziójának vezetése háta mögött a Supra negyedik generációjával (A80), amelyet 1993 és 1996 között gyártottak. Megpróbáltuk kideríteni, mennyire különböznek ezek az autók és az derült ki, hogy sokkal inkább hasonlítanak, mint amire számítottunk.

2020 Toyota Supra vs. 1994

A teszt megfelelő elvégzéséhez találnunk kellett egy Mark IV Supra-t, konkrétan egy turbó modellt, hat sebességes kézi sebességváltóval és nulla módosítással. Ez nem könnyű feladat. Azonban az MKIV.com tulajdonosa kapcsolatba hozott minket Meystedt-tel, egy helyi 39 éves vállalkozóval, a Supra tulajdonosával. „14 éves voltam, amikor az autó 1993-ban megjelent, számomra egy plakátot jelentett a hálószobában a falon” – mondta. „Évekkel később végre megkaptam egyet, az egyetlen Supra-t vásároltam meg a missouriói Cape Girardeau-ban. Azóta egy tucat tuningolt Supra tulajdonos ismerősöm van. Nehéz legyőzni a vágyat.”

2020 Toyota Supra vs. 1994

Most a tulaj dél-kaliforniai garázsában lakik a kocsi, amely egy Lexus LFA és egy Tesla Model 3 mellett parkol. A Supra 12 800 mérföldet mutat a kilométer számlálóján, ez minden szempontból tökéletes, a gyári 17 colos kereken eredeti a festék is. A sportkocsira Falken ZIEX gumiabroncsot szereltek kb. öt évvel ezelőtt. „Azt hiszem, ez egy az 1994-ben épített 431 Turbo Toyota, amely rendelhető targa tetővel rendelkezik” – mondta, miközben kinyitotta az ajtót. „Le tudjuk venni a tetőt, de ez nehéz feladat. Öt csavart ki kell csavarozni az eredeti racsnis kulcs segítségével ami kesztyűtartóban van.”

2020 Toyota Supra vs. 1994

A Supra Turbo hosszú motorháztetőjének kinyitása feltárja 3,0 literes turbómotort. 2JZ-GTE motorkód, alumínium 24-szelepes hengerfej. 320 lóerő, 5600 fordulat/percnél. Ez 20 lóval több, mint a kortárs Nissan 300ZX Turbo, a Chevrolet Corvette C4 vagy egy Mitsubishi 3000GT VR4. Az erősen átalakított, 1000 lóerőt meghaladó Suprákat könnyű találni, mivel legendás sikert ért el, ez részben köszönhető a „The Fast and Furious” című filmnek.

2020 Toyota Supra vs. 1994

Az elődéhez hasonlóan a 2020-as Supra (A90) hátsókerék-meghajtású, turbófeltöltős és 3,0 literes.

2020 Toyota Supra vs. 1994

A BMW-vel közösen kifejlesztett B58 alumínium motorral rendelkezik 335 lóerővel. Az A80 standard hatsebességes kézi vagy opcionális négysebességű automatával volt kapható, az új Supra csak két pedállal és egy nyolcsebességes automata sebességváltóval érhető el, ami kéziváltó üzemmóddal is rendelkezik. Az első Supra, amely az 1993-ban mért tesztelésen, elérte a 100 km/órás sebességet 4,6 másodperc alatt, és a negyed mérföldet 13,1 másodperc alatt teljesítette.

Annak ellenére, hogy mindkét autó hasonlóan néz ki a modern Supra most először kétüléses, ami lehetővé tette, hogy kissé rövidebb legyen és jelentősen csökkenjen a tömege.

Nem meglepő, hogy a könnyebb és erősebb új Supra jobb teszteredményeket hoz. Az start-vezérlő rendszerével és a 19 colos Michelin Pilot Super Sport nyári gumiabroncsának hatalmas tapadásával a mai Supra 3,7 másodperc alatt eléri a 100 km/óra sebességet és 12,2 másodperc alatt jut el a negyed mérföldig.

1993-ban felhívtuk a Supra tervezőit, hogy a Ferrari legendás F40-ből több stílusjegyet plagizáltak. Például a hátsó lámpák kerek formái vagy a túl méretes trapéz alakú hátsó spoiler, amelyről a Toyota azt állítja, hogy 66 kg leszorító erőt termel 90 km/óra sebességnél. A Supra új kinézetét úgy jellemeztük, hogy olyan mint „a tengerből jött stílus”, a víz gömbölyűre mosta amíg ideért.

2020 Toyota Supra vs. 1994

Ugyanaz a történet belül is, ahol mindkét modell középre szerelt és hasonló műszereket tartalmaz. Az új GR Supra utastere 99%-ban BMW, beleértve a kormánykereket, a középső konzolt és az üléseket, amelyek éles ellentétben állnak a régi autó lapos, alaktalan és a kemény fekete műanyag végtelenségével.

2020 Toyota Supra vs. 1994

A régi Supra-ba ülve visszafordíthatja az időt egy zavaróan feltűnő cigaretta gyújtóval, egy kazettás magnóval és egy nagy téglalap alakú gombbal, amely a TRAC OFF feliratot jelzi.

A Mark IV Supra belső tere sokkal tágasabb volt, mint a Mazda RX-7 és a Nissan 300ZX. A kilátás szintén jobb, az alacsony műszerfalnak, a vékony A-oszlopoknak és a nagyobb üvegfelületeknek köszönhetően, ám a klasszikus nem érezteti magát unalmasnak.

A Toyota 2JZ-es motorja tökéletes. Selymes, sima, rendkívül kifinomult és meglehetősen csendes. Nem csoda, hogy sok ilyen autó visel utólagos kipufogórendszert. Ezzel szemben az új Supra sokkal hangosabb, különösen a Sport vezetési módban.

Az 1994-es Supra kuplung pedálja és váltója nehézkesnek számít napjainkban. A fékpedál eleinte lágy, de a nyomás növelésével megszilárdul. Ezek ellenére üljön a régi Toyota-ba és kezdje vezetni, azonnal meg akarja venni. A kezelőszervek életre kelnek a váltó szoros működésétől a kormány pontos visszajelzéséig. Az alváz merevsége korának igazi jele.

Meglepő módon a Mark IV Supra soha nem szerepelt kiemelkedő helyen a 10Best Cars listákon. Ezt a megtiszteltetést csak az új GR Supra kapta meg a sebesség, a kifinomultság és az érték kombinációja miatt.

2020 Toyota Supra vs. 1994

Végeredményben ez a két élményautó meglehetősen különbözik egymástól és három évtizedes műszaki fejlettség van közöttük, de ezeknek a nagy teljesítményű autóknak ugyanazok a módszerei. Világosan továbbörökítette a DNS-t.

Az 50945 USD alapárral az új Supra sokkal jobb értéket képvisel, mint 1994-ben a 40250 dolláros Toyota. A negyedik generációs Supra jelenlegi ára, különösen az ilyen alacsony futásteljesítményű turbóknak, mint ez, az elmúlt két évben gyorsan emelkedett. Az egyik sportkocsi az idei év elején a Bringatrailer.com webhelyen 121 000 dollárért kelt el, kettőt pedig aukción több mint 175 ezer dollárért értékesített. A jelenlegi tulaj még nem áll készen arra, hogy megváljon tőle. „Még mindig szeretek vezetni” – mondta. „Élvezem a turbók fütyülő hangját és a sebességek váltogatása továbbra is jó érzés. De ez a stílusú autózás már csak nosztalgia.”

 

Forrás: Car&Driver

You may also read!

baleset

Mostantól két születésnapja lesz ennek az autósnak

Az USA-ban készült felvétel bizonyítja, hogy sokszor milyen kevesen múlik egy emberi élet. Az autóvezetéshez mindig kell egy jó nagy

Read More...

Az elektromos vagy a belsőégésű motorral szerelt autók a megbízhatóbbak?

Az új és szélesebb adatbázisnak köszönhetően az ADAC tudja a választ erre a kérdésre. 159 modellsorozatot vizsgáltak és közzétették

Read More...
téli gumival nyáron

Miért nem jó ötlet téli gumival nyáron közlekedni?

Vannak, akik ezen akarnak spórolni vagy egyszerűen úgy gondolják, hogy ennek a téli guminak már úgy is mindegy és

Read More...

Mobile Sliding Menu

Verified by MonsterInsights