Négyévszakos gumiabroncsok 2020-as ADAC tesztje – Egyik abroncs sem képes mindenre….

In hír
Négyévszakos gumiabroncsok

A négyévszakos gumiabroncsokkal pénzt, időt és helyet takaríthatunk meg, mivel az abroncsok cseréje és tárolása nem szükségszerű. De mit kezdenek ezek a gumik az időjárás viszontagságaival? Az ADAC hét 235/55 R17 méretű modellt tesztelt.

  • A teszteket elvégezték télen és nyáron is
  • Egyik modell sem alkalmas minden időjáráshoz
  • A vezetési teljesítmény továbbra is kompromisszum

 

A tesztben hét modell szerepelt a 235/55 R17 mérettel, amely sok középkategóriás SUV-ra és furgonra megfelelő méret. Minden négyévszakos gumiabroncs vezetési és biztonsági tulajdonságait felmérték és kiértékelték a szakemberek.

Eredmény: a hét termék közül egyik sem felel meg egyaránt a nyári és a téli körülményeknek.

Négyévszakos gumiabroncsok

A teszt eredménye röviden:

  1. Continental AllseasonContact 6- viszonylag jó tapadás nedves úton, kielégítő viselkedés havon, gyengeségek száraz úton
  2. Goodyear Vector Vector 4Season Gen-2 8- viszonylag jó tapadás nedves úton, alacsony a kopás mértéke, gyengeségek a száraz utakon és a hóban
  3. Michelin CrossClimate+ 9- száraz utakon és kopásállóság szempontjából kimagaslik, gyenge menettulajdonságai vannak havon
  4. Nokian Weatherproof 9- kielégítő tulajdonságok havon, gyenge a száraz utakon és viszonylag hangos az abroncs
  5. Uniroyal AllseasonExpert2 3- kielégítő viselkedés havon, alacsony kopás, nagyon gyenge menettulajdonságok száraz utakon
  6. Vredestein Quatrac pro 2- viszonylag jó tapadás nedves úton, alacsony kopás, meglehetősen gyenge havon, gyenge száraz utakon
  7. Bridgestone Weather Control A005 4- legjobb értékek száraz és nedves utakon, meglehetősen gyenge menettulajdonságok havon

 

Megjegyzés az értékeléshez:

  • 0,6-tól 1,5-ig nagyon jó
  • 6-tól 2.5-ig jó
  • 6-tól 3.5-ig kielégítő
  • 6-tól 4.5-ig elégséges
  • 6-tól nem megfelelő

 

A négyévszakos gumiabroncs kompromisszum

Néhány évvel ezelőtt a gumiabroncs kérdések egyértelműek voltak: nyáron nyári gumit használtunk, télen pedig télit. Azonban manapság egyre több gyártó kínál allseason gumiabroncsokat egész évre, a piaci részesedésük jelenleg körülbelül 20 százalék. Pénzt takaríthatunk meg, ha nem kell szezononként cserélnünk. Az alpesi szimbólummal ellátott, speciális jelzésű gumiabroncsok (hópehely és háromszög alakú hegyforma) megfelelnek a törvényben előírt téli gumiabroncsok követelményeinek.

De mi a különbség a négyévszakos gumiabroncsok és a szezonális termékek között? A választ a profil tárja fel. A téli gumiabroncsok számos lamellával biztosítják a megfelelő tapadást hóban és csúszós körülmények között. A nyári gumiabroncsok viszont nagyobb stabilitást kínálnak, a lehető legkevesebb merev futófelülettel. Már ránézésre is megállapítható, hogy a négyévszakos gumiabroncsok a kettő közötti átmenetet képviselik. A gumikeveréket úgy kell megtervezni, hogy nagyon alacsony és rendkívül magas hőmérsékleten is működjön.

 

Négyévszakos gumiabroncsok

 

Így tehát, az allseason gumiabroncsok mindig kompromisszumok maradnak, és a legnagyobb jóindulattal is csupán egy közepesen elfogadható téli vagy nyári gumi teljesítményét tudják elérni. Legalábbis ez volt minden korábbi ADAC-teszt eredménye. De ez vajon továbbra is igaz a most vizsgált generáció termékeire?

 

Hiányosság a száraz utakon
Az öt négyévszakos gumiabroncs közül, amelyek legalább “kielégítő” ADAC minősítést érnek el, a Continental AllSeasonContact (3.6), a Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 (3.8), a Nokian Weatherproof (3.9) és az Uniroyal AllSeasonExpert 2 (4,3) hasonló felépítésűek. Mind a négy modell kielégítő teljesítményt nyújt nedves utakon, de száraz útviszonyok között abszolút nem bizonyultak meggyőzőnek. Száraz utakon a tesztautó (Ford Kuga) kevésbé pontosan irányíthatónak bizonyult, az abroncs pedig szivacsosnak tűnt magas hőmérsékleten. Ennél a négy modellnél alig lehetséges a nyugodt vezetés autópályán, mivel gyakran állítani kell a kormánykereket az irányíthatósági problémák miatt.

Négyévszakos gumiabroncsok

(Megjegyzés a képhez:

Bal sáv: Féktávolságok száraz aszfalton 100 és 0km/h között

Jobb sáv: Féktávolságok nedves aszfalton 80 és 0km/h között)

 

Gyenge teljesítmény havon

Amennyiben olyan térségben él, ahol ritkán havazik, vagy képes gépjármű nélkül közlekedni a téli időszakban, akkor érdemes a Bridgestone Weather Control A005-ön elgondolkodni, amely jó eredményt nyújt száraz és különösen nedves utakon. Azonban a havon nyújtott teljesítménye még a többi vizsgált abroncshoz képest is elmarad, nemhogy a egy téli abronccsal szemben.

A Michelin CrossClimate + száraz felületeken is jól viselkedik, de nedvesen jó eredményt mutat. Annak ellenére, hogy elegendő tapadást biztosít havon, a fékezésnél és kezelhetőségnél sok kívánnivalót hagy maga után.

A Vredestein Quatrac Pro alig nyújt kielégítő teljesítményt nedves környezetben, ám emellett jelentős gyengeségei vannak a száraz és különösen a hóval borított utakon. A gumiabroncs lehetséges felhasználása és célcsoportja ezért súlyosan korlátozott sajnos.

Négyévszakos gumiabroncsok

 

(Megjegyzés a képhez:

Bal sáv: Féktávolságok jelentős mértékben hóval borított utakon 50 és 0km/h között

Jobb sáv: Féktávolságok egy csúszós jégpályán 30 és 0Km/h között)

 

Így hát a tény továbbra is fennáll: a jelenlegi modellek is mindössze csak kompromisszumok, amelyek soha nem érik el a szezonális gumiabroncsok képességeit. Tehát ha igazi nyári vagy téli vakációt tervez, akkor egyetlen ajánlás lehet helyes az Ön számára: vásároljon nyári vagy téli gumiabroncsokat! Az egyedi alkalmazási profil azonban lehetővé teszi a minden évszakra szóló gumiabroncsok használatát, feltéve, hogy a vezető tisztában van a gumiabroncsok erősségeivel és gyengeségeivel. De természetesen: a nyári gumiabroncs egész évben való használatának kockázatánál sokkal jobb választás a négyévszakos gumiabroncs!

 

 

 

Járművek áttekintése a 235/55 R 17 méretről

Az alábbi járműtípusok (és még sok más) felszerelhetők az itt vizsgált gumiabroncs mérettel, a motor kivitelének függvényében.

 

Gyártó                                                                  Modell típus

Audi                                                                      A7, Q3

Ford                                                              Galaxy, Kuga, S-Max, Tourneo, Coustom                                                                                                          

Jaguar                                                          XF

Mercedes                                                     S-Klasse, V-Klasse

Opel                                                             Astra GTC, Cascada

Volvo                                                            S60, V60, XC70

Volkswagen                                                  Phaeton, Tiguan, T6

 

Forrás:

adac.de

 

You may also read!

A VW terve, hogy évente 500 000 ID.4-et fog gyártani

A Volkswagen vezetősége úgy gondolja, hogy évente 500 000 példány ad el az ID.4-ből. A német autógyártó felkészült a régóta

Read More...

A RevoZport Tesla X modell, egy igazán látványos EV

Nem mindig mutat jól egy átépített terepjáró, néha túl lőnek a célon a tervezők és úgy néz ki, mint

Read More...

A Mansory által tuningolt Porsche Cayenne, több mint amire számítani lehet

A kezelés után a teljesítmény 690 lóerőre növekedett. A Mansory név hallatán mindenki felkapja a fejét, mert tudja, ha a

Read More...