A világ 10 leggyorsabb hiperautója, elképesztő sebességrekordokkal

In Téma

A szuper sportautók esetében a sebesség elkerülhetetlen kérdés. Mindenkiben felmerül a kérdés, hogy mi most a lélektani határ, mi most legnagyobb a sebesség, melyik most a közúton is legálisan is használható leggyorsabb autó?

Az SSC Tuatara nemrégiben új csúcsot állított fel a hiperautók világában, elérte az 508,73 km/óra sebességet. Ilyenkor mediánértéket vesznek elfogadottnak, amelyet a Guinness igazol világrekordként mint elért maximális sebességet.

Hogyan történik a sebesség megállapítása?

Egy dolog mondani és más dolog valóban megcsinálni. A maximális sebesség igazolását GPS-rendszer használatával szabvány eljárások szerint kell végrehajtani.

A végső érték kiszámításához két maximális sebesség átlagát veszik alapul, ugyanazon az egyenes útszakaszon rögzített végsebességeket. Ugyanazt az utat kétszer teszik meg, de ellentétes irányba.

Most összegyűjtöttük a világ 10 leggyorsabb autóját, az állítólagosakat és a tanúsítottakat.

Koenigsegg CCR – 387,37 km/h

A svéd hiperautó az elsők között volt, amely megközelítette a “lélektani” 400 km/órás sebesség küszöböt.

A valóságban a Koenigsegg CCR által rögzített maximális sebesség 387,37 km/h volt. A 2005-ben érték el az eredményt a Nardó versenypályán. Az elért teljesítmény köszönhető volt az extrém aerodinamika mellett a kompresszoros 4,7 literes V8-as motornak, amely 806 lóerőre és 920 Nm nyomatékra képes.

Bugatti Veyron – 408,47 km/h

A Veyron az autózás történelemének az egyik legdrágább autója. Ugyanabban az évben, amikor az Agera CCR megpróbálta elérni a 400 km/órát, a Bugatti Veyron új normát állított fel a végsebesség fogalmáról, köszönhetően a 408,47 km/órás csúcsnak.

Egy autó, amely nemcsak sebességéről, hanem lenyűgöző mechanikájáról, valamint áráról és méretéről is híres volt. A Veyron kasztnija alatt valójában egy 7993 köbcentiméteres W16-os motor van, amely a 4 turbófeltöltőnek köszönhetően 1001 lóerő leadására képes.

SSC Ultimate Aero – 412,28 km/h

2007-ben az SSC Ultimate Aero-val a csúcssebesség csatája kiéleződött. Ez az SSC North America által gyártott amerikai sportautó elérte a 412,28 km/óra csúcs sebességet.

A rekordot beállító változat Twin Turbós volt. Egy Chevrolet-től származó kompresszoros motor hajtja, amellyel képes volt áttörni a maximális 1000 lóerős teljesítményt, egész pontosan 1183 lóerőt szabadított az aszfaltra.

Bugatti Veyron Super Sport – 431 072 km/h

2010-ben az amerikai szuperautót a Bugatti túlszárnyalta, akinek ez a cím már nyilvánvalóan a becsületről szólt.

Az eredeti Veyron-tól 60 kg-mal könnyebb, de 200 lóerővel erősebb Veyron Super Sport 431 km/óra, tanúsított végsebességgel visszaszerezte a dobogó legfelső fokát. Bár mérésük szerint, a teszt során a magasabb, 434 km/órás  érték fölött mértek.

Koenigsegg Agera RS – 447,49 km/h

Néhány év eltelt, mire valaki bekopogott a Bugatti ajtaján, hogy megmutassa az újabb rekordot, a Koenigsegg visszatért az Agera RS-el. 2015-ben új sebességrekordot mutatott fel, amely szerint elérte a 447,49 km/órát.

Az autó súlya 1395 kg, de ami az erőt adta, az egy kompresszoros, öt literes V8-as, amely több mint 1300 lóerő maximális teljesítményt ad le.

Bugatti Chiron – 490,48 km/h

Ez már nem a technikáról szólt, hanem a büszkeségről. A viccet félretéve, az Agera RS után ismét a Bugatti veszi vissza a vezetést. Ebben az esetben nincs Guinness-rekord, amely alátámasztaná a tényt, de egy sebességteszt során a Chiron elérte, sőt meghaladta a 490 km/órát.

Pontosabban: 490,48 km/óra volt a csúcssebessége. Mivel nem hajtott végre egy második menetet az ellenkező irányba, hogy az átlagot meg lehessen állapítani a maximális sebesség meghatározásához, ezért ez csak a saját siker maradt, ami azonban nem befolyásolja a Bugatti Chiron mítoszát.

Hennessey Venom F5 – 500 km/h

Bár nincsenek hivatalos adatok a Hennessey sebességének alátámasztására, de itt lépünk be az 500 km/órás klub korlátozott területére. Valójában a Venom F5 pontosan ezt a maximális sebességet hirdette ki, mint elért legnagyobb sebességét .

Teljesen szénszálból készült karosszéria és egy igazi, őrült motorral szerelve, amelynek neve önmagában is garancia a sikerre: Fury. Ez egy turbós 6,6 literes V8-as, amely 1817 lóerő és 1617 Nm nyomaték leadására képes.

SSC Tuatara – 508,73 km/h

A szavaktól a tettekig. Az Ultimate Aero tapasztalata után az SSC visszatért a Tuatara-val. Az első olyan szériaautó (nagyon korlátozott darabszámmal), amely igazoltan 500 km/h feletti sebességgel büszkélkedhet. Las Vegas közelében, egy hosszú egyenesen Oliver Webb az SSC Tuatara-ban az 508 km/órás jelzés fölé nyomta a sebesség mérőt, igazolt érték: 508,73 km/óra.

A korábbi teszt során 532,93 km/órát is elértek. Mondhatjuk, hogy az 5,9 literes V8 Biturbo motor a maga 1370 lóerővel bőven teljesítette a kötelességét.

Koenigsegg Jesko Absolut – 531 km/h

Azzal a szándékkal született, hogy a világ leggyorsabb autójává váljon, 531 km/h sebességet megcélozva. A világjárvány miatt a “csúcssebesség méréses” munkaterv kissé késik, de az indulásra készen áll az autó.

Az 1320 kg tömegű svéd hiperautó 1600 lóerővel büszkélkedhet és ami még izgalmasabbá teszi, hogy közel ugyanannyi, 1500 Nm nyomatékkal rendelkezik. Mindezt egy 0,278 Cx légellenállási együtthatóval fűszerezték.

Devel Sixteen – 558 km/h

És a non plus ultra! A Defening Extreme Vehicles Car Industry által készített autó koncepciónak készült, úgy néz ki mintha egy autós videojátékból jött volna elő. Igazolt teljesítménye 5001 lóerő (!) köszönhető a 2 darab Chevrolet V8 motor közös erejének.

A hihetetlen méretű motorra négy turbót erősítettek, így egy V16-os motor jött létre, 12,3 literes löket térfogattal. A cél: 558+ km/h végsebesség elérése.

Forrás: motor1

You may also read!

Rendszámtáblakeret

Megnyílt a Rendszámtáblakeret.hu bemutatóterme

Juhász Tamás barátom jó ideje foglalkozik nagyon igényes rendszámtáblakeretek gyártásával. Ahogy mindig hangsúlyozza, a rendszámtáblakeret az egyik legjobban hasznosítható

Read More...
Vogel Adrienn

Hetedik helyen zárták életük első rali-Eb szezonját Vogelék

Izgalmas, kiszámíthatatlan szezon után a hetedik helyen zárta élete első rali-Eb szezonját az ERC3-as kategóriában a Vogel Adrienn, Notheisz

Read More...

Viper GTS CS az egyetlen a világon

A létező egyetlen Dodge Viper GTS CS jövő év elején kerül aukcióra. Carroll Shelby és a Fitzgerald Motorsports együttműködésével

Read More...