A 490 ezer dolláros Lunaz Bentley S3 Flying Spur EV

In elektromos autók

A brit Lunaz csúcskategóriás klasszikus angol autók elektromos átalakítására specializálódott és már számos munkája fut az utakon. Elektromos használatot kínál az eredeti, régi Range Roverekhez, Jaguar XK120-hoz, valamint Rolls Royce Phantom-hoz és a Silver Cloud-hoz, és most elkészült a világ egyik legszebb nulla kibocsájtású klasszikus Bentley-je.

Az 1961-es Bentley S3 Continental Flying Spur már nagypapa korba lépett és eredetileg egy 6,2 literes L-sorozatú Rolls Royce V8-as benzintemető hajtotta.

De a Lunaz cég értő kezeinek köszönhetően már nem fogyaszt több benzint, hanem némán, károsanyag kibocsájtás nélkül suhan tovább. A Lunaz nem közölt pontos részleteket az S3 új hajtásláncáról, de valószínűleg ugyanazt a villanymotort és akkumulátorpakkot kapta, amely a Rolls-Royce Cloud átalakításához építettek be és azóta is gondtalanul használnak.

A beépített elektromos motor 375 lóerőt és 700 Nm nyomatékot küld a hátsó kerekekre. A hagyomány szerint a Rolls és a Bentley a régi időkben nem szerette kiadni a teljesítményadatokat, amely az eredeti S3-ban nagyjából az új villanyhajtás fele lehetett.

A 80 kWh-s akkumulátor már bizonyítottan lehetővé teszi, hogy a RR Phantom a töltések között 300 mérföldet (482 km) tegyen meg, ezért hasonló hatótáv adatokra számítunk a Bentley esetében is.

A Lunaz modernizálta a Bentley Continental fékeit és a futóművet. Elektromos kormányzást is biztosít a megnövelt teljesítmény kezeléséhez. A luxus emeléséhez több technológiai újítást is elvégeztek a kocsiban, beépítettek egy modern több zónás légkondicionáló rendszert és egy retro megjelenésű infotainment kijelzőt, amely többek között Apple CarPlay-t is tartalmaz.

A külső szemlélő számára szinte semmit sem változott az autó megjelenése, és valóban, minden eredeti Bentley. Az autót a csupasz fémig megtisztították és a restaurálás után tökéletes, eredeti állapotban hozták.

Ez az egyedi Flying Spur két tónusú zöld fényezéssel készült, a tulajdonos kérésére. Azonban ha valaki szeretné a saját klasszikus autóját átalakíttatni, bármilyen színben megrendelheti és nem kell, hogy az egy S3 Continental Flying Spur legyen. A Lunaz eredeti állapotba hozza és módosítja a régebbi S1 és S2 Continental-t is. Ha megrendelő egy klasszikus kétajtóst vagy egy kabriót szeretne, van rá lehetősége. Az angol cég már felvásárolt több régi autót és megkezdte az átalakításukat, majd közel 500 ezer amerikai dolláros áron értékesíti azokat.

Ez nagyon sok pénz, de úgy tűnik, hogy az ilyen EV különlegességekre nagy az igény, mert a Lunaz műhelye már arra készül, hogy megduplázza dolgozóinak számát és egy vadonatúj jóval nagyobb műhelybe költözik.

De az üzleti terveiben nem kizárólag a klasszikus EV átépítésekre összpontosít. A másik fő irányvonala az elektromos technológia fejlesztése. A Lunaz beszállítója akar lenni azoknak a vállalatoknak, amelyek a meglévő autó- és kisteherautóikat akarják átállítani a tiszta energia használatára.

Forrás: carscoops

You may also read!

A Tesla tulajok szerint könnyen becsapható az autopilot rendszer

Az autós magazin aggodalma teljesen jogos, ők sem gondolták, hogy mennyire egyszerű kijátszani az autó védelmi rendszerét. Az NHTSA és

Read More...

Árverésen egy LaFerrari, 3 millió dollár feletti árat várnak

Eladásra kínálják ezt az alig használt 2014-ben gyártott Ferrari LaFerrari sportautó ritkaságot. Jelenleg a washingtoni Bellevue-ban várakozik egy méregdrága

Read More...

A 2021-es VW Polo megfiatalodik LED világítást, digitális műszereket és nagyautós biztonsági technikát kap

A Volkswagen Polo óriás a kisautók között. Az 50 éve tartó sikere alatt több mint 18 millió eladott példánynál

Read More...