A Dacia Spring EV egy tökéletes városnéző autó, mert iszonyat lassú

In bemutató, elektromos autók

A Dacia most adott ki néhány hivatalos tájékoztatást a tavasszal megjelenő EV-ről, a felszereltség mellet közölt pár teljesítményadatot is.

Nagyon meglepő, hogy villanyautó létére ennyire lassú, de a csupán 45 lóerős és mindössze 125 Nm nyomatékot teljesítő kicsi elektromos motor nagy csodákra nem képes.

Hivatalosan a 0-50 km/órás sprint 5,8 másodperc, de a 0-100 km/órás gyorsulás már 19,1 másodpercet vesz igénybe és a rugalmassága sem sokkal biztatóbb, nagy előzésekbe nem lehet belekezdeni, 80-ról 120 kilométeres sebességre az első román elektromos autónak 26,2 másodpercre van szüksége. Álló helyzetből egy teljes kilométert 40,5 másodperc alatt teszi meg, ha a vezető nagyon türelmes és az egyenes elég hosszú, akkor egészen 125 km/órás sebességig tudja gyorsítani a kicsi autót.

Az elsősorban városi használatra tervezett EV önsúlya 970 kg. Legalább a megtehető táv lenne kellemesnek mondható, de a 27,4 kWh lítium-ion akkumulátor maximum 305 km távot biztosít a városban egy töltéssel és 230 kilométerre juthatunk el kombinált használat mellett a WLTP ciklus szerint. A töltési idő 13 óra 30 perctől 4 óra 51 percig változhat. Az akkumulátor támogatja az egyenáramú gyors töltést is, amely 56 percet vesz igénybe a 80 százalékos töltöttség eléréséhez.

A szín választást sem vitték túlzásba, egyelőre fehér vagy világosszürke színben lesz kapható, kék díszítésű tetősínnel és 14 colos Flex kerekekkel. Az alapfelszereltség része a Media Nav információs és szórakoztató rendszer, Apple CarPlay és Android Auto hozzáféréssel. Habosított műbőr kárpitozás kék színű varrással javítja a beltér hangulatát, de ezekből csak az első ajtókra jutott, hátul maradt a kopogós kemény műanyag. Vastagabb padlószőnyeget tettek az utastérbe és a csomagtartó is normális burkolatot kapott.

A Spring Cargo névre keresztelt kétszemélyes, szállításra kialakított változat gyártása 2022 elejétől indul. Ebben egy válaszfal különíti el az első üléseket a raktértől, amely így 1033 mm hosszú, 1100 liter térfogatú és 325 kg hasznos teherbírású.

A munkára használható EV-t csak fehér színben, acél kerekekkel, egyszerű küszöb- és csomagtartó védelemmel, manuális légkondicionálóval, sima rádióval és Bluetooth csatlakozóval kínálják.

Az autó fő erénye az ára lesz, ami valószínűleg bemegy 4 millió forint alá. 

Forrás: carscoops

You may also read!

A Tesla tulajok szerint könnyen becsapható az autopilot rendszer

Az autós magazin aggodalma teljesen jogos, ők sem gondolták, hogy mennyire egyszerű kijátszani az autó védelmi rendszerét. Az NHTSA és

Read More...

Árverésen egy LaFerrari, 3 millió dollár feletti árat várnak

Eladásra kínálják ezt az alig használt 2014-ben gyártott Ferrari LaFerrari sportautó ritkaságot. Jelenleg a washingtoni Bellevue-ban várakozik egy méregdrága

Read More...

A 2021-es VW Polo megfiatalodik LED világítást, digitális műszereket és nagyautós biztonsági technikát kap

A Volkswagen Polo óriás a kisautók között. Az 50 éve tartó sikere alatt több mint 18 millió eladott példánynál

Read More...