A Dacia Spring EV egy tökéletes városnéző autó, mert iszonyat lassú

In bemutató, elektromos autók

A Dacia most adott ki néhány hivatalos tájékoztatást a tavasszal megjelenő EV-ről, a felszereltség mellet közölt pár teljesítményadatot is.

Nagyon meglepő, hogy villanyautó létére ennyire lassú, de a csupán 45 lóerős és mindössze 125 Nm nyomatékot teljesítő kicsi elektromos motor nagy csodákra nem képes.

Hivatalosan a 0-50 km/órás sprint 5,8 másodperc, de a 0-100 km/órás gyorsulás már 19,1 másodpercet vesz igénybe és a rugalmassága sem sokkal biztatóbb, nagy előzésekbe nem lehet belekezdeni, 80-ról 120 kilométeres sebességre az első román elektromos autónak 26,2 másodpercre van szüksége. Álló helyzetből egy teljes kilométert 40,5 másodperc alatt teszi meg, ha a vezető nagyon türelmes és az egyenes elég hosszú, akkor egészen 125 km/órás sebességig tudja gyorsítani a kicsi autót.

Az elsősorban városi használatra tervezett EV önsúlya 970 kg. Legalább a megtehető táv lenne kellemesnek mondható, de a 27,4 kWh lítium-ion akkumulátor maximum 305 km távot biztosít a városban egy töltéssel és 230 kilométerre juthatunk el kombinált használat mellett a WLTP ciklus szerint. A töltési idő 13 óra 30 perctől 4 óra 51 percig változhat. Az akkumulátor támogatja az egyenáramú gyors töltést is, amely 56 percet vesz igénybe a 80 százalékos töltöttség eléréséhez.

A szín választást sem vitték túlzásba, egyelőre fehér vagy világosszürke színben lesz kapható, kék díszítésű tetősínnel és 14 colos Flex kerekekkel. Az alapfelszereltség része a Media Nav információs és szórakoztató rendszer, Apple CarPlay és Android Auto hozzáféréssel. Habosított műbőr kárpitozás kék színű varrással javítja a beltér hangulatát, de ezekből csak az első ajtókra jutott, hátul maradt a kopogós kemény műanyag. Vastagabb padlószőnyeget tettek az utastérbe és a csomagtartó is normális burkolatot kapott.

A Spring Cargo névre keresztelt kétszemélyes, szállításra kialakított változat gyártása 2022 elejétől indul. Ebben egy válaszfal különíti el az első üléseket a raktértől, amely így 1033 mm hosszú, 1100 liter térfogatú és 325 kg hasznos teherbírású.

A munkára használható EV-t csak fehér színben, acél kerekekkel, egyszerű küszöb- és csomagtartó védelemmel, manuális légkondicionálóval, sima rádióval és Bluetooth csatlakozóval kínálják.

Az autó fő erénye az ára lesz, ami valószínűleg bemegy 4 millió forint alá. 

Forrás: carscoops

You may also read!

gokart

Kezdődik az Európa-bajnokság

Gender Tamás Junior számára elkezdődött a 2024-es FIA Gokart Európa-bajnokság.   Összesen 48 ország 200 versenyzője indul a héten. A Valenciában,

Read More...
Toyota 2600000 km

A Toyota, amely 2,6 millió kilométernél ment nyugdíjba

Tizenhat év alatt hétszer tette meg a Föld és a Hold közötti távolságot egy Toyota pickup az Egyesült Államokban,

Read More...
Peugeot E-5008

Premier előtti pillantás az új Peugeot E-5008-ra

Az új Peugeot E-5008 egy exkluzív videóban mutatja meg magát először. A kategóriák felett álló nagy elektromos SUV gáláns helykínálatot,

Read More...
Verified by MonsterInsights