Bemutatkozott az új Peugeot 308

In bemutató, elektromos autók
új Peugeot 308

Itt az új Peugeot 308. Bár a külseje alapján inkább csak ráncfelvarrást említenénk, ez tényleg új modell. A tengelytáv 55 mm-rel nőtt, így belül is több helyet kínál. A karosszéria 20 mm-rel lett alacsonyabb és 11 cm-rel hosszabb, vagyis 4,36 méter hosszú.

új Peugeot 308

A hűtőmaszk és a LED fényszórók egybe folynak, a nagyon erőteljes hűtőrács pedig az új logóra összpontosít.

új Peugeot 308

Az autó oldala sima, a tető sportosan ível lefelé.

új Peugeot 308

Az autó hátsó traktusát is szélcsatornában rajzolták meg, így az nem csak szép, hanem praktikus is. Az autó aerodinamikai mutatója Cx 0,28

új Peugeot 308

Belül már a megújult i-Connect® Advanced elnevezésű modern, intuitív és interaktív tájékoztató és szórakoztató elektronikai rendszer várja a beszállókat. A kormánykerékben helyett kaptak azok az érzékelők, amelyek a vezető kéztartását érzékelve befolyásolják az új vezetést segítő rendszerek működését.

Az év végén bemutatkozó Drive Assist 2.0 csomag újabb lépést jelent a félautonóm autózás felé. Az EAT8 automata váltóval szerelt változatokban megtalálható, Stop and Go funkcióval bővített adaptív tempomat és a sávtartó automatika mellett 3 olyan új szolgáltatást is kínál, amelyeknek osztottpályás utakon vehetjük hasznát:

  • Félautomata sávváltás: 70 és 180 km/h sebesség között felajánlja a vezetőnek az előtte haladó lassabb jármű megelőzését, majd az eredeti sávba történő visszatérést.
  • Sebességajánlás: a sebességkorlátozó táblák értelmében felajánlja a vezetőnek a sebesség módosítását (gyorsítást vagy lassítást).
  • Sebesség módosítása kanyarban: a kanyar ívétől függően módosítja a sebességet, egészen 180 km/h-es sebességig.

új Peugeot 308

A Peugeot 308 az EMP2 platformra épül, ami akár teljesen elektromos hajtás befogadására is alkalmas. Indulásnak két plug-in hibrid változat jelenik meg. A csomagtér 412 literes, ebből 28 liter a szőnyeg alatti rekesz térfogata. De ez a hátsó ülések ledöntésével 1323 literre növelhető. A hibridek csomagtere sajnos mintegy 50 literrel kisebb.

Belül a jó hangulatot a prémium FOCAL hifi biztosítja.

A hajtásról hibrid, dízel és benzines erőforrások gondoskodnak.

A HYBRID 180 e -EAT8 kódú rendszer egy 1,6-os, 150 lóerős, 250 Nm nyomatékú benzinmotort és egy egy 110 lovas és 320 Nm nyomatékú villanymotort takar. Az összteljesítmény 180 lóerő és 360 Nm. Az akksi 12,4 kWh-ás és 32 Amperes Wallbox 7,4 kW-os töltéssel 1 óra 55 perc a feltöltés. A HYBRID 225 e-EAT8-nál a benzinmotort 180 lóerőre húzták fel, az összteljesítmény pedig 225 lóerő. Mindkét változat 8 sebességes automatát kapott. A még nem hitelesített WLTP mérés szerint 60 km-nyi tisztán elektromos autózást ígérnek.

Ezen kívül van még három féle benzines. Mindhárom 1,2-es három hengeres turbós motor, 110 és 130 lóerővel 6 sebességes manuális vagy 8 sebességes automata váltóval. A két 130 lovas dízel pedig szintén 6 sebességes manuális vagy 8 sebességes automatával érhető el. Valószínűleg majd érkezik elektromos változat is az EMP2 platform adottságait kihasználva.

Az új 308-as 2021 harmadik negyedévében várható a kereskedésekben.

You may also read!

A Tesla tulajok szerint könnyen becsapható az autopilot rendszer

Az autós magazin aggodalma teljesen jogos, ők sem gondolták, hogy mennyire egyszerű kijátszani az autó védelmi rendszerét. Az NHTSA és

Read More...

Árverésen egy LaFerrari, 3 millió dollár feletti árat várnak

Eladásra kínálják ezt az alig használt 2014-ben gyártott Ferrari LaFerrari sportautó ritkaságot. Jelenleg a washingtoni Bellevue-ban várakozik egy méregdrága

Read More...

A 2021-es VW Polo megfiatalodik LED világítást, digitális műszereket és nagyautós biztonsági technikát kap

A Volkswagen Polo óriás a kisautók között. Az 50 éve tartó sikere alatt több mint 18 millió eladott példánynál

Read More...