Itt az új Peugeot 308. Bár a külseje alapján inkább csak ráncfelvarrást említenénk, ez tényleg új modell. A tengelytáv 55 mm-rel nőtt, így belül is több helyet kínál. A karosszéria 20 mm-rel lett alacsonyabb és 11 cm-rel hosszabb, vagyis 4,36 méter hosszú.
A hűtőmaszk és a LED fényszórók egybe folynak, a nagyon erőteljes hűtőrács pedig az új logóra összpontosít.
Az autó oldala sima, a tető sportosan ível lefelé.
Az autó hátsó traktusát is szélcsatornában rajzolták meg, így az nem csak szép, hanem praktikus is. Az autó aerodinamikai mutatója Cx 0,28
Belül már a megújult i-Connect® Advanced elnevezésű modern, intuitív és interaktív tájékoztató és szórakoztató elektronikai rendszer várja a beszállókat. A kormánykerékben helyett kaptak azok az érzékelők, amelyek a vezető kéztartását érzékelve befolyásolják az új vezetést segítő rendszerek működését.
Az év végén bemutatkozó Drive Assist 2.0 csomag újabb lépést jelent a félautonóm autózás felé. Az EAT8 automata váltóval szerelt változatokban megtalálható, Stop and Go funkcióval bővített adaptív tempomat és a sávtartó automatika mellett 3 olyan új szolgáltatást is kínál, amelyeknek osztottpályás utakon vehetjük hasznát:
- Félautomata sávváltás: 70 és 180 km/h sebesség között felajánlja a vezetőnek az előtte haladó lassabb jármű megelőzését, majd az eredeti sávba történő visszatérést.
- Sebességajánlás: a sebességkorlátozó táblák értelmében felajánlja a vezetőnek a sebesség módosítását (gyorsítást vagy lassítást).
- Sebesség módosítása kanyarban: a kanyar ívétől függően módosítja a sebességet, egészen 180 km/h-es sebességig.
A Peugeot 308 az EMP2 platformra épül, ami akár teljesen elektromos hajtás befogadására is alkalmas. Indulásnak két plug-in hibrid változat jelenik meg. A csomagtér 412 literes, ebből 28 liter a szőnyeg alatti rekesz térfogata. De ez a hátsó ülések ledöntésével 1323 literre növelhető. A hibridek csomagtere sajnos mintegy 50 literrel kisebb.
Belül a jó hangulatot a prémium FOCAL hifi biztosítja.
A hajtásról hibrid, dízel és benzines erőforrások gondoskodnak.
A HYBRID 180 e -EAT8 kódú rendszer egy 1,6-os, 150 lóerős, 250 Nm nyomatékú benzinmotort és egy egy 110 lovas és 320 Nm nyomatékú villanymotort takar. Az összteljesítmény 180 lóerő és 360 Nm. Az akksi 12,4 kWh-ás és 32 Amperes Wallbox 7,4 kW-os töltéssel 1 óra 55 perc a feltöltés. A HYBRID 225 e-EAT8-nál a benzinmotort 180 lóerőre húzták fel, az összteljesítmény pedig 225 lóerő. Mindkét változat 8 sebességes automatát kapott. A még nem hitelesített WLTP mérés szerint 60 km-nyi tisztán elektromos autózást ígérnek.
Ezen kívül van még három féle benzines. Mindhárom 1,2-es három hengeres turbós motor, 110 és 130 lóerővel 6 sebességes manuális vagy 8 sebességes automata váltóval. A két 130 lovas dízel pedig szintén 6 sebességes manuális vagy 8 sebességes automatával érhető el. Valószínűleg majd érkezik elektromos változat is az EMP2 platform adottságait kihasználva.
Az új 308-as 2021 harmadik negyedévében várható a kereskedésekben.